automaatti ei vaihda vaihteita

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

automaatti ei vaihda vaihteita

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Mikähän tuohon nyt tuli. Kun aiemmin oli oireena 2-3 luisto ja vaihdoin sen jousisarjan ja nostin paineita alko toimiin ihan kohtuu hyvin, antoi kuitenkin pienen välikaasun. Nyt sitten tänään huomasin kaupungissa että ei enää vaihtanut 2 isommalle vaihdetta. Pakki ja muut toimii hyvin mutta ei vaan vaihda vaihdetta. Jos lähtee 2 asennolla liikkeelle niin ei vaihda 1ltä 2selle. Sitten kun laittaa 3 asentoon niin vaihtaa 2 mutta ei 3. Ja sitten huomasin että välillä kun laittaa rivakasti kaasun pohjaan ja löysää niin saattaa vaihtaa kolmoselle ja sitten neloselle mutta kun taas pysähtyy niin eipä vaihdakkaan enää 2 isommalle. Ongelma on sama olipa d,3 tai 2 asento.

Työkalut kyllä pysyy kohtuu hyvin käsissä ja olisi tuolla tallissa toinen samanlainen laatikko missä on kuulemma ehjät ne kitkapinnat, mutta siinä oli ollut jotain muuta ongelmaa. Olisiko jollain neuvoja että onko mahdoton homma siirtää ne kitkapinnat tuohon toiseen laatikkoon? Jos nyt noista sais yhden toimivan laatikon :)
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tässä tietoa 722-vaihdelaatikosta, ehkä se auttaa:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=693245

Tarkemmin ei oikein voi ottaa kantaa, kun ei ole tiedossa, mitä
ne laatikot tai auto tarkalleen ottaen ovat.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: automaatti ei vaihda vaihteita

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olli103 kirjoitti:Mikähän tuohon nyt tuli. Kun aiemmin oli oireena 2-3 luisto ja vaihdoin sen jousisarjan ja nostin paineita alko toimiin ihan kohtuu hyvin, antoi kuitenkin pienen välikaasun. Nyt sitten tänään huomasin kaupungissa että ei enää vaihtanut 2 isommalle vaihdetta. Pakki ja muut toimii hyvin mutta ei vaan vaihda vaihdetta. Jos lähtee 2 asennolla liikkeelle niin ei vaihda 1ltä 2selle. Sitten kun laittaa 3 asentoon niin vaihtaa 2 mutta ei 3. Ja sitten huomasin että välillä kun laittaa rivakasti kaasun pohjaan ja löysää niin saattaa vaihtaa kolmoselle ja sitten neloselle mutta kun taas pysähtyy niin eipä vaihdakkaan enää 2 isommalle. Ongelma on sama olipa d,3 tai 2 asento.

Työkalut kyllä pysyy kohtuu hyvin käsissä ja olisi tuolla tallissa toinen samanlainen laatikko missä on kuulemma ehjät ne kitkapinnat, mutta siinä oli ollut jotain muuta ongelmaa. Olisiko jollain neuvoja että onko mahdoton homma siirtää ne kitkapinnat tuohon toiseen laatikkoon? Jos nyt noista sais yhden toimivan laatikon :)
kyllähän ne pinnat voi toisesta ottaa, mutta molemmat askit on purettava, ei se homma muuten onnistu :lol: mutta eikös sinne vois samantien pistää uuvet pinnat eikä vanahoja kuluneita toisesta askista :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oisko siellä kickdown kokoajan päällä :?: Tai kaasuvivustolta lähtevä vaijeri liian kireellä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Niin tietysti pitää purkaa :D Paljonkohan se sitten kustantaa jos vaihtaa uudet hilut laatikkoon, vai kannattasko vaan ehtii hyvä laatikko purkuautosta? Ja ainaki kicdown vaijeri ei ole liian kireällä ja tuntuis palauttavan kun siitä kaasuvivunpäästä sitä nyin. On vähän ilkee vaan kakkosella ajella :lol:
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Niin ja ehjää laatikkoo saa tarjoilla jos löytys sopuhintaan niin samahan se ois semmonen laittaa. Mutta toisaalta löytyy kyllä aikaakin näprätä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mulla lähti kerran se kickdownin "vaijeri" irti ja sen takia ei sitten vaihtanut enään.. laitoin niparilla kiinni ja hyvin on vuoden pelannu :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7232
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?

Öljynvähyys aiheuttaa moista.
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Noniin nyt selvisi että tuo laatikko mikä on paikallaan niin se on bensakoneesta. Ilmankos välitykset oli vähän oudot. Ja toi mikä on tuolla tallissa niin kuulemma pakki oli hajonnut ja metallinpalasia oli tullut öljypohjaan. Käykös bensakoneen laatikon osat dieselin laatikkoon. Mietin vaan että jos tuosta dieselin laatikosta olisi vaan pakin mäntä hajonnut ja ottaisi sen tuosta bensakoneen laatikosta.
olli103
Viestit: 22
Liittynyt: 03.12.2010 12:37

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Nyt kaivattaisiin neuvoja. Kun aloin purkamaan tuota bensakoneen laatikkoa ja otin sen etukannen pois ja pakin männän. Seuraavakshan tuossa on tuo peruutusvaihteen pakka. Ja sen jarrupanta. Irroitin jo sen jarrupannan mutta se pakka ei suostu tulemaan sieltä pois. Toisesta laatikosta kun irroitin niin se pakka lähti vaan vetämällä. Millä tavalla se sieltä oikeaoppisesti tulisi ottaa irti?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”