W123 Kanttilamput vs. pyöreät
W123 Kanttilamput vs. pyöreät
Kertokaapa kokemuksianne W123:n valoista. Minulla on sellainen käsitys että pyöreän umpion valoteho on parempi kuin kantikkaan. Siis noin yleensä, en tarkoita nyt pelkästään mersua.
Vaihtoiko mersu kanttilamppuihin pelkästään facelift-syistä, ja huononsi samalla W123-mallin valojen tehoa? Vai tapahtuiko muutoksen yhteydessä muutos parempaan muutenkin kuin ulkonäön osalta? Makuasia toki tämäkin.
Omaan silmääni molemmat ovat suht tyylikkäitä, mutta jos minulta kysytään niin rumimmat valot mersuun saa kun maalaa ne pyöreitten lamppujen ympärillä olevat ripakehykset korin väriin.
Huomatkaa että kyseessä on mersun raiskaajan suusta päästetty henkilökohtainen mielipide. Minulla ei ole varaa arvostella kenenkään mieltymyksiä.
Vaihtoiko mersu kanttilamppuihin pelkästään facelift-syistä, ja huononsi samalla W123-mallin valojen tehoa? Vai tapahtuiko muutoksen yhteydessä muutos parempaan muutenkin kuin ulkonäön osalta? Makuasia toki tämäkin.
Omaan silmääni molemmat ovat suht tyylikkäitä, mutta jos minulta kysytään niin rumimmat valot mersuun saa kun maalaa ne pyöreitten lamppujen ympärillä olevat ripakehykset korin väriin.
Huomatkaa että kyseessä on mersun raiskaajan suusta päästetty henkilökohtainen mielipide. Minulla ei ole varaa arvostella kenenkään mieltymyksiä.
Pyöreisiin on helpompi vaihtaa lamput. Niissä joku kierrekorkki tyyppinen juttu ja aika täsmällinen sellainen. Tarvii vain pyöräyttää kanta pois, lamppu irti, uusi tilalle ja kannan pyöräytys takaisin.
Kanttisissa on lampunrungossa hammastus ja jousi joka painaa kantaa vastaan. Kun irroitaa/asentaa kannan niin pitää samalla painaa ja kääntää kantaa. Homma toimisi muuten hyvin mutta värkki tuntuu olevan varhais-Kiinalaista tekoa. Kitinää kuuluu mutta hammastus ei tahdo osua millään kohdille tai sitten vain toisen puolen hampaat lukittuvat. Pelottaa aina että jotain menee rikki tai suuntaus pieleen.
Tämä siis lueteltakoon negatiiviseen kehitykseen.
(mainos: pyöreät lamput myynnissä)
Kanttisissa on lampunrungossa hammastus ja jousi joka painaa kantaa vastaan. Kun irroitaa/asentaa kannan niin pitää samalla painaa ja kääntää kantaa. Homma toimisi muuten hyvin mutta värkki tuntuu olevan varhais-Kiinalaista tekoa. Kitinää kuuluu mutta hammastus ei tahdo osua millään kohdille tai sitten vain toisen puolen hampaat lukittuvat. Pelottaa aina että jotain menee rikki tai suuntaus pieleen.
Tämä siis lueteltakoon negatiiviseen kehitykseen.
(mainos: pyöreät lamput myynnissä)
Eihän ne pyöreet valot satu mihinkään,edes moottoripyörään .
Ei oo silmä tottunut vieläkään ravimallin(=väyrysen )lamppuihin,soikeempaan suuntaan nekin menossa.Uudessa c-sarjassa yritystä.
Hyvä esimerkki,kun markkinajohtaja toyota tuossa 90-luvun puolenvälin jälkeen kokeili pyöreitä lamppuja,myynti notkahti niin rajusti,kiire tuli väsätä kantikasta valoa corollan keulaan.Käytetyt pyöreelamppuset corollat saa kerätä liikkeessä pölyä,ja pitkään.
Mikähän oli kysymys,tais mennä ooteeksi .
Ei oo silmä tottunut vieläkään ravimallin(=väyrysen )lamppuihin,soikeempaan suuntaan nekin menossa.Uudessa c-sarjassa yritystä.
Hyvä esimerkki,kun markkinajohtaja toyota tuossa 90-luvun puolenvälin jälkeen kokeili pyöreitä lamppuja,myynti notkahti niin rajusti,kiire tuli väsätä kantikasta valoa corollan keulaan.Käytetyt pyöreelamppuset corollat saa kerätä liikkeessä pölyä,ja pitkään.
Mikähän oli kysymys,tais mennä ooteeksi .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tekniikan luovuttaja auton edellinen omistaja moitti kanttivalojen tehoa huonommaksi kuin pyöreiden valojen siis w123:ssa tiedä sitten miten on, omassani on pyöreät umpiot ja kohtuu hyvin olen niillä pärjännyt.Niin ja ripakehykset on maalattu mustiksi samoin maskin ritilä, listat maskissa on kiilloitettu.Korin väri on myös musta kaikki alkuperäiset listat on kiiltävinä paikoillaan ja kirkkaat vilkut kuuluu myös tuning varusteluun.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Itselläni on toisessa kantikkaat ja toisessa pyöreät. Olen vähän miettinyt, että mitä tekisi noiden pyöreiden kanssa. Tuossa talvella sain ostettua halvalla kolme täysin uutta pyöreiden valojen lasia. Onpahan yksi varalle. Toisaalta nuo pyöreät ovat sen verran härskit, että kevyeen sleeper tyylin laitteeseen nuo olisivat periaatteessa oikein sopivat.
Tuossa kuva siitä lehden kilpurista.
Olisko kuvaa noista valoista, joissa on maalattu kehykset mustalla?jari_w123 kirjoitti:Niin ja ripakehykset on maalattu mustiksi samoin maskin ritilä, listat maskissa on kiilloitettu.
No hitto, tuota olen juuri harkinnut tekeväni. Laite on musta ja mustalla suunnittelin vetäistä ne. Täytyypä harkita. Idean tuohon sain Mercedes Enthusiast lehdestä, jossa oli kuva W123 coupe kilpurista. Se oli musta ja siinä oli pyöreiden valojen taustat maalattu mustalla.HVM kirjoitti:Omaan silmääni molemmat ovat suht tyylikkäitä, mutta jos minulta kysytään niin rumimmat valot mersuun saa kun maalaa ne pyöreitten lamppujen ympärillä olevat ripakehykset korin väriin.
Tuossa kuva siitä lehden kilpurista.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Mustaan tuo korin väriin maalaaminen näyttää sopivan hyvin. Samaa mieltä en voi olla kaverin "vauvansitruunakakankeltaisesta" (hilfe Leka tai Rale) 123:sta josta se joskus muinoin värjäsi ne valonympärykset korin väriin.
Eikä miellyttänyt oikein valkoiseenkaan autoon tehty lampputuunaus jonka hiljakkoin näin.
Eli pähkinänkuoressa ja lipomatta: Mustassa toimii.
Eikä miellyttänyt oikein valkoiseenkaan autoon tehty lampputuunaus jonka hiljakkoin näin.
Eli pähkinänkuoressa ja lipomatta: Mustassa toimii.
Tässä olis kuva mun autosta, josta näkyy miten nuo tuunaukset sopii.
http://www.ii2.org/user.php?nick=esmi_6 ... sBack=true
http://www.ii2.org/user.php?nick=esmi_6 ... sBack=true
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Eli hyvin. Nuo valot tekee oikeutta kirkkaille vilkuille.jari_w123 kirjoitti:Tässä olis kuva mun autosta, josta näkyy miten nuo tuunaukset sopii.
http://www.ii2.org/user.php?nick=esmi_6 ... sBack=true
Jos noihin vilkkuihin vielä saisi vähän tummuutta niin voisivat näyttää vielä paremmalta. Onko ne nyt sitten savunväriset sellaiset. Kannattaisikohan nuo ympärykset maalata matalla vai kirkkaalla mustalla, jos siihen ratkaisuun päädyn?jari_w123 kirjoitti:Tässä olis kuva mun autosta, josta näkyy miten nuo tuunaukset sopii.
http://www.ii2.org/user.php?nick=esmi_6 ... sBack=true
Olisiko kellään ehjää päävalon heijastinta pyöreisiin valohin?
Itsellä on toinen umpion lasi rikki ja entinen omistaja ei ole sitä korjannut. On sitten satanut sisään ja heijastin pilalla
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Pitäisi varmaankin testata tuo valoteho sellaisilla valoilla, jotka vastaavat kunnoltaan toisiaan. Eli molempiin uudet lasit ja heijastimet. Kyllähän pyöreä muoto periaatteessa antaa paremman heijastuskuvion. Luin tuossa jotain lisävalo testiä vanhasta TM:stä ja taisipa kaikki pyöreät mennä neliskanttisten valojen edelle.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Oon selevästi sitä mieltä että kanttiset paree!!
Vaikka pyöriät ois tehokkaammat, niin oon valamis sen verran valosta luopumaan että saan pittää kanttiset!
Ei suinkaan oma lehemä ojassa.
Jossei taho näkyä niin bosch 225 tai hella 3000 nokalle.
Jos on pyöriät valot w123ssa niin se yksilö on
Ps. Sitten ihan niinkun lisätäkseni sanon että kommenttini on tarkotettu niille jotka ajattelee asiasta samalla tavalla.
Tämmöstä vanahan herran pahonpitelijältä, juholta.
Vaikka pyöriät ois tehokkaammat, niin oon valamis sen verran valosta luopumaan että saan pittää kanttiset!
Ei suinkaan oma lehemä ojassa.
Jossei taho näkyä niin bosch 225 tai hella 3000 nokalle.
Jos on pyöriät valot w123ssa niin se yksilö on
Ps. Sitten ihan niinkun lisätäkseni sanon että kommenttini on tarkotettu niille jotka ajattelee asiasta samalla tavalla.
Tämmöstä vanahan herran pahonpitelijältä, juholta.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Höpö höpö, tosi äijät ajaa pyöreillä valoilla No toisessa on itsellä pyöreät ja toisessa kanttiset. Pyöreisiin laitoin kesällä ihan uudet lasitkin niin kyllä tuli komea. Ja onhan ne pyöreät paljon räyhäkkäämmät...JuhoL kirjoitti:
Jos on pyöriät valot w123ssa niin se yksilö on
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Veli HVM on lähtenyt kyselemään ihan oikeaa asiaa.
Kanttilamputhan ovat paikallaan ja erittäin tyylikkäät silloin, kun ne ovat ykkössarjan 280:sen keulilla yhdessä 280-mallin puskurin kanssa kertomassa muita 123-malleja kovemmasta voimasta sekä ostajan maksukyvystä.
Muissa tapauksissa pyöreät umpiot ovat oikeat, koska ne toistavat auton alkuperäistä pyöristettykulmaista muotokieltä ja istuvat näin saumattomasti kokonaisuuteen.
123-farmariin kanttilamput istuvat ehkä sedania paremmin, varsinkin 300 turbodieseliin jossa ne viestivät saksalaisen ylemmän keskiluokan vauraan hillittyä, eleetöntä linjakkuutta.
Ensin olin sitä mieltä, että kanttiumpion valoteho olisi parempi pyöreään verrattuna. Nyttemmin olen alkanut olla toista mieltä. Vertailu on kuitenkin vaikeaa koska kummassakaan nykyisistä autoista ei ole uuteen verrattavia heijastimia ja laseja. Sumuvaloja apuna käyttämällä lähivaloteho kasvaa tyydyttäväksi.
Oli kumpio umpio hyvänsä, ilman lampunpesimiä valoteho laskee dramaattisesti jo 30 km matkalla silloin kun sitä eniten tarvittaisiin eli syksyn ja alkutalven pimeillä kurakeleillä.
Kanttilamputhan ovat paikallaan ja erittäin tyylikkäät silloin, kun ne ovat ykkössarjan 280:sen keulilla yhdessä 280-mallin puskurin kanssa kertomassa muita 123-malleja kovemmasta voimasta sekä ostajan maksukyvystä.
Muissa tapauksissa pyöreät umpiot ovat oikeat, koska ne toistavat auton alkuperäistä pyöristettykulmaista muotokieltä ja istuvat näin saumattomasti kokonaisuuteen.
123-farmariin kanttilamput istuvat ehkä sedania paremmin, varsinkin 300 turbodieseliin jossa ne viestivät saksalaisen ylemmän keskiluokan vauraan hillittyä, eleetöntä linjakkuutta.
Ensin olin sitä mieltä, että kanttiumpion valoteho olisi parempi pyöreään verrattuna. Nyttemmin olen alkanut olla toista mieltä. Vertailu on kuitenkin vaikeaa koska kummassakaan nykyisistä autoista ei ole uuteen verrattavia heijastimia ja laseja. Sumuvaloja apuna käyttämällä lähivaloteho kasvaa tyydyttäväksi.
Oli kumpio umpio hyvänsä, ilman lampunpesimiä valoteho laskee dramaattisesti jo 30 km matkalla silloin kun sitä eniten tarvittaisiin eli syksyn ja alkutalven pimeillä kurakeleillä.
Tää on ihan kohta valmis.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Muistan vielä sen ajan kuin toissapäivän. Tasavallan presidenttinä toimi Urho Kaleva Kekkonen. Pölisemättömän ja kuopattoman santatien varressa kärpäsettömänä kesäpäivänä joka mättäällä kasvaneita metsämansikoita syöden odottelin seurakunnan päiväkerhoon kuljettavaa tiilenpunaista w123-korista Taksimersua, jota koko lähiön miesväki salaa kadehti.
Mieleen on piirtynyt lähtemättömästi kuva tuosta uljaasta pienellä vaihteella mäkeä nousseesta työjuhdasta, jonka tunnisti matkan päästä paikkakunnan ykköstaksiksi. Tuossa kaksilitraisen dieselmoottorin kiidättämässä maantiennielijässä oli viisi istumapaikkaa kuljettajan lisäksi, ja keskimäärin meitä hevosenpään kokoisia isänmaantoivoja keikkui pitkin autoa noin 10 kappaletta.
Pyöreät umpiot tuossakin autoyksilössä oli, ja tällä omakohtaisella kokemuksellani totean, että paremmat ovat. Vastakkaisia väitteitä en ota kuuleviin korviini.
Mieleen on piirtynyt lähtemättömästi kuva tuosta uljaasta pienellä vaihteella mäkeä nousseesta työjuhdasta, jonka tunnisti matkan päästä paikkakunnan ykköstaksiksi. Tuossa kaksilitraisen dieselmoottorin kiidättämässä maantiennielijässä oli viisi istumapaikkaa kuljettajan lisäksi, ja keskimäärin meitä hevosenpään kokoisia isänmaantoivoja keikkui pitkin autoa noin 10 kappaletta.
Pyöreät umpiot tuossakin autoyksilössä oli, ja tällä omakohtaisella kokemuksellani totean, että paremmat ovat. Vastakkaisia väitteitä en ota kuuleviin korviini.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pyöreät ne olla pitää
http://i59.photobucket.com/albums/g315/ ... sat108.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g315/ ... sat108.jpg
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ja kun minä taasen oon sitä mieltä että pelekät lisävalot on pyöriät!Heavy kirjoitti:Höpö höpö, tosi äijät ajaa pyöreillä valoilla No toisessa on itsellä pyöreät ja toisessa kanttiset. Pyöreisiin laitoin kesällä ihan uudet lasitkin niin kyllä tuli komea. Ja onhan ne pyöreät paljon räyhäkkäämmät...JuhoL kirjoitti:
Jos on pyöriät valot w123ssa niin se yksilö on
Ja Jari: Ei piä nuita kuvia näytellä kun täsä pia alakaa lämpiämään pyöreillekki!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Niin eihän sitä koskaan tiiä.Mulla on kyllä varastossa yhet kanttiset umpiot jos itselleni tulee nuorennusleikkaus buumi päälle .Laitetaan nyt vielä yks kuva kerta kiellon päälle .
http://i59.photobucket.com/albums/g315/ ... sat106.jpg
http://i59.photobucket.com/albums/g315/ ... sat106.jpg
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ja mulla repsottaa sitä sun tätä kun oon niin laiska. Unohin laittaa hymiön tuohon huomautukseeni, ettet vahingossa toivottavasti ottanut vakavasti.jari_w123 kirjoitti:Joo mun maskissa repsottaa yks lista jota en ole viitsinyt liimata paremmin koska maski pitäisi maalata uudestaan kohta puoliin.
Heeville kiitos mittauksesta, just olin kaivamassa mittaa housuista.
Tää on ihan kohta valmis.
En minä kovin vähästä säikähä joten elä huoli ja tiesin että huumorilla tarkoitit asian .Mulla on kyllä vähän samaa vikaa,kojelauta pitäis vaihtaa,penkit pitäis vaihtaa,oviprojekti pitäis alottaa,alustan päivitys tehä.Osiakin on kunhan sais joskus asennettua ne paikoilleen .A. Hara kirjoitti: Ja mulla repsottaa sitä sun tätä kun oon niin laiska. Unohin laittaa hymiön tuohon huomautukseeni, ettet vahingossa toivottavasti ottanut vakavasti.
Heeville kiitos mittauksesta, just olin kaivamassa mittaa housuista.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan