MB 400E V8 vm.93 Apuva!!!
MB 400E V8 vm.93 Apuva!!!
Hei! Apua tarvittas!
Semmonen ongelma ilmaantu tänäaamuna ku pakkasesta auton käynnistin, nii alkoi naputusta kuulua konehuoneesta. Mistä kannatteis vikaa alkaa katseleen, ja kannattaako autolla ajaa?
Semmonen ongelma ilmaantu tänäaamuna ku pakkasesta auton käynnistin, nii alkoi naputusta kuulua konehuoneesta. Mistä kannatteis vikaa alkaa katseleen, ja kannattaako autolla ajaa?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Aika raju diaknoosi
Ikää alkaa olla sen verran että eikköhän se ole jo naputellut aikasemminkin
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tee sille FORTE motorflush käsittely. köyhänä inttimiehenä käytät vaan siihen yhtä hyvää ainetta nimeltään "Biltema/KING/Tarjoustalo lamppuöljy". Jokatapauksessa 2 pulloa FOR... eiku 1 litra lamppuöljyy koneeseen ja sitten FORTE purkista käyttöohjeet
1 litra sen takia että autosi öljytilavuus on suuri. Pienemmissä koneissa käy puoli litraa tai yksi pullo FORTE:a.
kyllä irtos puurot! ja loppu nostajien napinat.

itte laitoin w201 M102 koneeseen puol litraa lamppista ja ajelin pari päivää ne koneessaFORTÉ Motor Flushia lisätään vanhaan moottoriöljyyn ennen öljynvaihtoa ja moottorin annetaan käydä joutokäyntiä (mieluiten n. 1500 r/min) seuraavasti:
- Moottoreita, joita ei ole puhdistettu säännöllisesti tai joita ei ole puhdistettu aiemmin tai joiden tiedetään olevan erittäin likaisia, käytetään vähintään 25 ... 30 minuuttia.

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Uskaltaa laittaa, ite oon käyttänyt vielä puhdistavampaa, ihan pelkkää dieseliä 2litraa vanhan öljyn sekaan, mutta sillä seoksella en suosittele ajelua, vaan sellainen puolentunnin tyhjäkäyttö jonka aikana nostaa pari kertaa kierrokset 3000rpm noin minuutin ajaksi, kyllä lorahtaa iloisesti öljyt sen jälkeen pois koneesta.... tuo lamppuöljyhän on samaa ainetta kuin forte.
MB250TDvm-95..20venttiiliä
no mä oon ite annostellu sitä sillee että ½l lamppua/4l öljyä. Tosiaan, se Forte hightech liuotinaine on lamppuöljyä
Asetoniakin voi laittaa. ja vähä dieseliä... kaikki liuottimet kelpaa siis. Turha siitä on maksaa jumalattomia määriä. Kusetusta tollanen forte ja STP jne.

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
En kyllä lamppuöljyt sisällä ajelisi mihinkään. Paikallaan pyörittää vain konetta kierrokset 1000-1500 20-30 min. Välillä voi käyttää korkeimpia kierroksia hitaasti nostaen ja pitäen siinä pari minuuttia ja hitaasti laskien tonniin.Sampo N. kirjoitti:Eli pari päivää ennen öljynvaihtoa lamppuöljyä pannuun ja ajo... tai diisseliä ja tyhjäkäyntiä.
Minkäs moisia määriä tuohon kolmen litran mosaan on annosteltu? Ei mulla kyllä nostajat tms. ääntä pidä, mutta ei kait tuollanen pesu vaarallistakaan ole.
Syystä, että ne "öljyt" on aikas vettä jotka siellä kiertää.
Tietenkin jokainen tekee miten tekee, mutta näin täällä

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D