automaatista?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

automaatista?

Viesti Kirjoittaja geezer »

mistä vois etsiä vikaa tai voisko säätää kun ajaa kuuttakymppiä tai vähän yli nelosvaihteella niin saattaa heittää kakkoselle ja kaasua pitää käyttää ylhäällä sitten vaihtaa taas kolmosen ja nelosen. vaikuttaako se paineiden säätö tähän..tai sitte se johtuu vaan kovista pakkasista :roll: -89 124/300d
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ihan kun huutelis uusia öljyjä ja suodatinta :wink: ihan vaan noitten vaihtojen perusteella :roll:
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

öljyt (mobil atf 220) ja suodatin vaihdettu 2000km sitten. pitääkö sen öljyn tason olla tikun viivojen välissä lämpimänä ja valitsin p asennossa. miten se vaijeri vaikuttaa toimintaan? eikö se kickdowninkin pitäs pudottaa vaan yks pykälä. tasakaasulla se kumminki välillä hyppää neloselta kakkoselle
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kyllähän se kickdown vetäsee niin pienen pykälän sisään mitä nopeus sallii :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

teppo21 kirjoitti:Kyllähän se kickdown vetäsee niin pienen pykälän sisään mitä nopeus sallii :roll:
Juuri noin se kickdown toimii.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onkos tossa se kick-down sähköinen?
Jos on, niin voisikohan se kytkin siellä kaasupolkimen alla temppuilla?
Vaijerilla säädetään sitten vaihtokohtaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

geezer kirjoitti:öljyt (mobil atf 220) ja suodatin vaihdettu 2000km sitten. pitääkö sen öljyn tason olla tikun viivojen välissä lämpimänä ja valitsin p asennossa. miten se vaijeri vaikuttaa toimintaan? eikö se kickdowninkin pitäs pudottaa vaan yks pykälä. tasakaasulla se kumminki välillä hyppää neloselta kakkoselle
no se öljyn pintahan pitäs olla käynti lämpösenä melekein ylärajassa ja koneen käydessä p taikka N asennossa keppi ja kaikki vaihteet selattuna :wink:
se kikulihan hakee just sopivan vaihteen päälle :wink:
mites se vaijeri on passattu, onko vaijeri kirreellä kaasupoljin ylläällä :roll:
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

ei oo vaijeri kireällä. semmosta se kans tekee välillä kun vaihtaa kolmoselta neloselle niin kierrokset hyppää ja sitten laskee (luistaa) hitaasti normaaliin jos ei käytä kaasua vähän ylhäällä.. auttasko se paineiden nosto. no onhan tällä kumminki ajettu 530 000.
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

kokkeile säätää sitä vaijeria, en nyt muista muuttaako kiristäminen vai löysääminen vaihto kohtaa myöhemmälle mutta kokeilemallahan se selviää. sitte pikku testi lenkit ja hakee sopivan sääjön siihen.
W204 350cdi
W124 250TDT
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

gremlin kirjoitti:kokkeile säätää sitä vaijeria, en nyt muista muuttaako kiristäminen vai löysääminen vaihto kohtaa myöhemmälle mutta kokeilemallahan se selviää. sitte pikku testi lenkit ja hakee sopivan sääjön siihen.
mitä kirreemmällä vaijeri sitä kovemmilla kierroksilla vaihtaa :wink:
kone sammuksiin sitten vaijerin pää irti ja vaijerin säätö sillai että vaijerin pään laittaa kaasuvivun palloon ettei tarvii vaijeria vetää eikä vaijerissa ola löysää, siinä sen säätö :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”