Mastan jarrujen laittova, takajarruista kysymystä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Mastan jarrujen laittova, takajarruista kysymystä?

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Elikkäs pitäisi tuosta omasta vaihdella jarrupalat taakse, ajattelin että ei siinä varmaan kauaa nokka tuhise kun ei oo abs malli. Koppa varkku ja koneena 2.2i -96 ois vm. Onkos siellä mitään kummempaa mitä kannattaa varata palojen vaihdon oheen?
Viimeksi muokannut Sami R, 02.11.2011 11:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pikkasen voitelua liukutappeihin :wink: ja ruuveihin
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Kävin hakemassa kakkosautoon (Mazda Forte) Motonetista halvimmat palat etujarruihin. Odotin saavani jotain täysin no-namea, mutta olivatkin aidot Moparit. Ja sikahalvat. Positiivinen yllätys.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jepu jee, motonettiin...
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Irrrrrtooko? :)

Tosiaan vähä jotain voin tapaista sutaiset liukutappeihin jotta pelaa tasasesti, ja muista rälläkkä tai vastaava hiomakone, esim "raspiroope" on hyvä pitää jossain käden ulottuvilla, jos tuntuu että korroosio on päässy turvottamaan paikkoja, ja on palat ja satulat keskenään tiukasti naimisissa. Näin oli sprintterissä, ei perkale sisäpuolen pala ollu ottanu ollenkaan kiinni, oli niin tiukast satula turvonnu ruosteesta. :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

Vensku_ kirjoitti:Irrrrrtooko? :)

Tosiaan vähä jotain voin tapaista sutaiset liukutappeihin jotta pelaa tasasesti, ja muista rälläkkä tai vastaava hiomakone, esim "raspiroope" on hyvä pitää jossain käden ulottuvilla, jos tuntuu että korroosio on päässy turvottamaan paikkoja, ja on palat ja satulat keskenään tiukasti naimisissa. Näin oli sprintterissä, ei perkale sisäpuolen pala ollu ottanu ollenkaan kiinni, oli niin tiukast satula turvonnu ruosteesta. :shock:
Hyvällä viilalla ja hiekkapaperilla saa ihmeitä aikaan, konevoimalla monesti paljon ihmettelyä. Ainakin oman sprintterin satulat viilanneena olis saanut rälläkällä vaan sutta aikaan.

Se että Motonetista saa yhtenä päivänä tiettyyn autoon Moparin varaosan ei valitettavasti tarkoita sitä, että se sama varaosa, esim. jarrupala, olisi Mopar seuraavana päivänä...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mie oon naputellu hittaasti, yleensä lähteny kaikki auki ehjänä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllä ainakin meillä uskalsi ottaa ihan kunnon siivun sitä sellasta ruostemoskaa lamellilaikalla pois. :roll:

Ja motonet on ihan viiminen paikka mistä nykyään haen varaosia, jos auto pitää omassa käytössä olla, eriasia sitte jos myyntiin tekee autoa :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Se on ihan hyvä kauppa ku kahtoo mitä ostaa, ostovolyymit takaa edukkuuden ja orkkisosaa on paljonkin. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuli täsä taannoin tehtyä jarruremppa eteen, samalla laitoin kotelosuojaa oviin ja kaikkiin onkaloihin jotka löysin. Tais auto muuttua vähän hiljasemmaksikin kun ei pellit resoa enää niin. Jarrut irtosvatten helposti ja satulat olivat kahella pultilla kiinni, asennussarjan kanssa sai hinkata tovin että sai lian pois välistä. Tuli muuten tunnokkaat!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllä ne liu'ut sun muut kannattaa tosiaan hyvin putsailla ja voidella, saa monta vuotta ajaa aika huoletta sen jälkeen. 8)

Buimuriin tein taakse käsijarrurempan, samalla liukuja voitelin. Eestä vois voidella liut tässä vielä. ABSit kettuilee, joku kehä on vähä rikki, lyö ihan kevyellä jarrullakin päälle absia ja ei meinaa pysähtyä millään. :evil:

Ja ne sprintterin takajarrut pitäis käyttää auki vielä hyvissä ajoin ennen katsastusta.. :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kävin tänään katastamassa mastan, taas tuli leima että natkahti. Jarrut, päästöt oli hyvät! Eilen vaihdoin kunnon silikonisen tulpanjohtosarjan, kone vetää paljon paremmin joka vaihteella, yläkierroksilla voisi puhua jopa räyhäkkäästä etenemisestä. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”