Wiken S 300 Turbodiesel
No niin, tulipa nyt vaihdettua tuo hukkaportin alipainekytkin, homma kesti pellin avauksineen 1,5 min. Ja tehot tulivat takaisin. Tilasin siihen vielä sen suodattimenkin, joka tulee yhden letkun päähän. En ole vielä sitä vaihtanut, mutta vaihdan sen jahka tässä ehdin. Onkos se lokasuoja sisässä vai mihin se letku menee?
Jenkkifoorumilta lueskelin että tukkoinen suodatin voi lyhentää venttiilin käyttöikää.
Jenkkifoorumilta lueskelin että tukkoinen suodatin voi lyhentää venttiilin käyttöikää.
® Mesen Porkkana-klubi
Mitäs nokkakettingin vaihto maksaa tähän? Meinaan voi olla hyvin pian edessä semmonen mullakin jahka käyn ostamassa auton!Wikke kirjoitti:No niin Ässä saatiin laakeriremontista, mutta ei tullut vieläkään kuntoon. Pitää vielä uusia kuskin puolelle napa ja laakeri, siihen oli joskus laakeri vaihdettu ja jotain oli käynyt kun napa oli mennyt huonoon kuntoon. Kuskin puolella on nyt uusi laakeri, mutta ei tiedä kauanko se kestää kun jouduttiin hiomaan napaa. Laitan ne uusiksi niin pääsee siitä huolesta.
Ajolleen jämäköityi kummasti kun sai uudet laakerit. Nyt auto on taas saamassa hoitoa, vaihtoon menee kaikki öljyt, nesteet ja suodattimet, sekä myös nokkakettinki.
Alustan kolinan syy selvisi, kuskin puolen etujousi oli poikki ja kallistuksenvakaajan tikku väljä. Ne laitetaan uusiksi molemmille puolille. Hehkutulpat myös uusitaan.
Ohjauksen pikku väljyys keskialueella johtui pienestä välyksestä simpukassa. Huollon mukaan se saadaaan korjattua pikku kiristyksellä. Huono tuo ko tuossa on tämä parametriohjaus, kun pystyy pikkurillillä pyörittelemään rattaita paikallaan. Eipä tuo simpukka pidemmän päälle siitä taida tykätä. Onhan tätäkin jo 14 vuotta pyöritetty.
EPC:stä tulostelin hukkaportin alipainesysteemin kaavion. Pitää ropata sitä niin saa tuon hukkaportin jumituksenkin korjattua. Jostain englanninkieliseltä foorumilta lueskelin, että syynä voi olla myös sen alipaineventtiilin huohottimen suodatin joka on tukossa.
No niin, aamulla oli -32 astetta pakkasta. Suodatin ja tuo alipainekytkin on vaihdettu, kolme päivää toimi kuin unelma ja nyt aamulla teki taas saman homman. Ja illalla myös. Muutamien (=10) turbovetojen jälkeen katoaa tehot taas.
Voikohan se alipainekytkimeltä suotimelle lähtevä letkun/putken pätkä olla sitten tukossa, että ei päästä alipainetta välillä pois kytkimeltä? Vai tekeekö nämä vehkeet aina tätä kovalla pakkasella??
Otin nyt pois koko suodatinletkun siltä kytkimeltä, ja katson muutaman päivän kuinka toimii. Ei pitäis olla mitään ahdistamassa enää toimintaa.
Jos vika jatkuu, niin sitten on varmaan syy hukkaportissa tai sitä ohjaavassa kellossa. Onko nuo erikseen vaihdettavia osia vai kuuluvatko turboon? Pitääkö turbo irroittaa että noihin pääsee käsiksi ja putsailemaan?
Voikohan se alipainekytkimeltä suotimelle lähtevä letkun/putken pätkä olla sitten tukossa, että ei päästä alipainetta välillä pois kytkimeltä? Vai tekeekö nämä vehkeet aina tätä kovalla pakkasella??
Otin nyt pois koko suodatinletkun siltä kytkimeltä, ja katson muutaman päivän kuinka toimii. Ei pitäis olla mitään ahdistamassa enää toimintaa.
Jos vika jatkuu, niin sitten on varmaan syy hukkaportissa tai sitä ohjaavassa kellossa. Onko nuo erikseen vaihdettavia osia vai kuuluvatko turboon? Pitääkö turbo irroittaa että noihin pääsee käsiksi ja putsailemaan?
® Mesen Porkkana-klubi
Niinpä. Ihmettelen miksi ne Itävallassa käsintehdyt veluuripenkit on harvinaisia Ässissä.. No ylipäätään kaikissa vanhemmissa Mersuissa. Tosin onhan noissa nahkapenkkisissä sitten tehokkaammat persgrillit kompensoimassa.LiQQe kirjoitti:Voi sitä tunnetta kun istuu -40 asteiselle nahalle... Tai vastaavasti +60 asteiselle
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Haikara kirjoitti:Muinaisessa matalakeula Saabissani oli jossainvaiheessa veluuri, tai mikä mikrokuituplyyshi lieneekään penkeissä.
Tympeä materiaali, kun aina raappahousut puolipersauksessa, kun pukille istui.
Onneksi löytyi sitten täydellinen sarja sopivaa mustaa nahkaverhoilua...
Nahkaverhoilua puoltaa kyllä helppo puhtaanapidettävyys ja pölisemättömyys. Sisäilma on autossa paljon parempi jos on nahkaverhoilu, ei läheskään niin tunkkainen. Mutta joku tuossa veluurissa minua viehättää, löytyipä vielä kuvakin Ässäläisestä veluuripenkeillä:
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään tuli harrastettua vähän vanteiden mallailua kevätillan ratoksi. En tosin paikalleen laittanut, mutta rattaan viereen laittamallakin sai ihan hyvin selvää.
Ja tuli todettua, että "huulettomat" 8-reikäiset näyttää isommilta (lue: paremmilta) Ässän alla kuin nuo loppusarjalaisten 6-reikäiset, jotka muutenkin ovat niin ysärimuodin mukaiset että puistattaa (vaikka auton alkuperäiset vanteet ovatkin). Molemmat ovat siis originaalikokoa 7 1/2 J 16.
Pahoittelut taas paskaisesta autosta, pesusta on jo 3 päivää.
Ja tuli todettua, että "huulettomat" 8-reikäiset näyttää isommilta (lue: paremmilta) Ässän alla kuin nuo loppusarjalaisten 6-reikäiset, jotka muutenkin ovat niin ysärimuodin mukaiset että puistattaa (vaikka auton alkuperäiset vanteet ovatkin). Molemmat ovat siis originaalikokoa 7 1/2 J 16.
Pahoittelut taas paskaisesta autosta, pesusta on jo 3 päivää.
® Mesen Porkkana-klubi
Käyttäkääpä Möhkön omistajat sivupeilien muovikoteloita pois ja tarkistakaa säätömoottorille menevät piuhat. Tai mitä niistä on jäljellä.
Ihmettelin kun sähköpeilit lopetti toimimasta, jenkkifoorumeilla oli tuosta "tyyppiviasta" lukuisia kuvauksia. Säätömoottorin johtojen eriste hapertuu olemattomiin ajan saatossa, ja paljaat johtimet vetävät peilit oikoseen.
Korjaus on helppo, peilit pois ja pöydälle, johdot irti liittimestään ja päälle kutistesukkaa.
Minun tapauksessa tämä ei riittänyt, ilmeisesti katkaisin on palanut käyttökelvottomaksi. Pitää huomenna alkaa mittailemaan.
Ihmettelin kun sähköpeilit lopetti toimimasta, jenkkifoorumeilla oli tuosta "tyyppiviasta" lukuisia kuvauksia. Säätömoottorin johtojen eriste hapertuu olemattomiin ajan saatossa, ja paljaat johtimet vetävät peilit oikoseen.
Korjaus on helppo, peilit pois ja pöydälle, johdot irti liittimestään ja päälle kutistesukkaa.
Minun tapauksessa tämä ei riittänyt, ilmeisesti katkaisin on palanut käyttökelvottomaksi. Pitää huomenna alkaa mittailemaan.
® Mesen Porkkana-klubi
No niin
Nyt on uudet kesänakit alla (Contit tietysti), pyörät on suunnattu ja auto pesty. Huomenna katsastukseen.
Peilitkin heräsi henkiin katkaisijan vaihdolla. Vielä kerran kehotan omistajia katsomaan ne peilin johdot, 2min homma ottaa se peilin kuori irti (taitetaan peili sisään ja siellä näkyy pidike, jota käännetään meisselillä ja pujotetaan kuori pois). Sulake ei välttämättä pala, ja kun tarpeeksi lämpenee niin katkaisija hajoaa, kuten mulla.
Nyt on uudet kesänakit alla (Contit tietysti), pyörät on suunnattu ja auto pesty. Huomenna katsastukseen.
Peilitkin heräsi henkiin katkaisijan vaihdolla. Vielä kerran kehotan omistajia katsomaan ne peilin johdot, 2min homma ottaa se peilin kuori irti (taitetaan peili sisään ja siellä näkyy pidike, jota käännetään meisselillä ja pujotetaan kuori pois). Sulake ei välttämättä pala, ja kun tarpeeksi lämpenee niin katkaisija hajoaa, kuten mulla.
® Mesen Porkkana-klubi
Vihdoinkin sain kameran akun ladattua ja latinkiin heti autonpesun jälkeen. Piti sitten räpsästä vähän edustavampia kuvia, likaiset rönttäkuvat otin pois ekasta topicista.
Pahoittelen paria asiaa jotka pistävät silmään ja häiritsevät (ainakin itseäni):
- Kuskin lokasuoja on joskus maalattu ja sävyää joissain kuvissa eri lailla
- Nahkasisustus on puunaamatta ja näyttää paikoin rönttäiseltä.
- Toinen kilpivalon hehkuista on tummunut ja on himmeämpi.
Mutta joo, tässä sitten kuvia, jos joku tunnistaa paikan niin tarjoan joskus kaffet.
Pahoittelen paria asiaa jotka pistävät silmään ja häiritsevät (ainakin itseäni):
- Kuskin lokasuoja on joskus maalattu ja sävyää joissain kuvissa eri lailla
- Nahkasisustus on puunaamatta ja näyttää paikoin rönttäiseltä.
- Toinen kilpivalon hehkuista on tummunut ja on himmeämpi.
Mutta joo, tässä sitten kuvia, jos joku tunnistaa paikan niin tarjoan joskus kaffet.
® Mesen Porkkana-klubi
Eikö tuolla ole enää sitä "ajoneuvoilla ajo kielletty" -merkkiä?Wikke kirjoitti:Mutta joo, tässä sitten kuvia, jos joku tunnistaa paikan niin tarjoan joskus kaffet.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Mä taas ajattelin toisin päin, tai sitten jättäis möhkön talviautoks ja kesäksi sais ajoon w126. Ei kyllä täksi kesäksi vielä onnistuTNewa kirjoitti:Tällaiset kuvat pitäisi foorumilla kieltää . Onneksi rokotus autokumeen varalle on muistettu ottaa vaikkakin vähän myöhässä. Tuo möhkömallin ässä pitänee vielä joskus hankkia, jos/kun saa tuon 126:n ensin iskuun.
® Mesen V8 Klubi