Kävipä hassusti uusintakatsastuksessa 124:selle

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Kävipä hassusti uusintakatsastuksessa 124:selle

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No homma lähti hyvin etenemään ja kässäri ok ja sitten siitä rullasta yritti pois ja paukaus ja ei sitten enää mese liikkunutkaan :D no työntö nosturiin ja pari katsuria siinä kokoili kuskin puoleista vetoakselia ja siinä se taisi suht tunnottomasti heilua ja ei kun leima paperiin ja auto työnnettiin ulos ja siellä on kun emäntä haki kotiin äsken mutta se automaattilootalla oleva pitäisi saada kotiin vm 92.Itsellä ei ole Dollya mutta mahtuisiko sinne alle jotenkin kardaania avaamaan ja onhan aika helppo homma vai onko.Nyt hyvät vinkit tarpeen jos sille kardaani linjalle lähdetään ,että olisi oikeat avaimet mukana.Kotiin on matkaa sieltä jotain 6km, voisiko automaattia hiljaa hinata :D
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ohjekirja sanoo muistaakseni että automaattia saa hinata maksimissaan 50km ja 50km/h nopeudella.
Tähdellisen parantola
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voi hinata, muistaakseni kattonopeus oli 60km/h ja matka useita kymmeniä kilometrejä. Siis ihan Mersun käyttöohjekirjan mukaan.
Eriasia sitten, että miten se katkennu vetari siellä pysyy paikoillaan :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Työntää takasin halliin, nostaa ylös ja nappaa kardaanin pois. Tätä kutsutaan palveluksi 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Itse asiassa ottaa uuden vetarin mukaan ja lykkää sen paikalleen siinä nosturilla :idea:
Ei siinä paljon kauemmin mene kuin kardaanin irrotuksessa :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

helepompi se vetari on sinne vaihtaa kun kömpiä alle irrottamaan kartaani :wink:
Ruojalla on hyvä neuvo :D
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

olisiko siis mahdollista tosiaan hissuksilleen hinailla muutama km ehkä tuo 6km ja sitte rauhassa kotona perehtyisi siihen juttuun ja muuten se vetarin vaihto kyllä kuulosti tuossa aika hekpolta :D , en ole ikinä joutunut vaihtamaan mutta yksi milenkiintoinen havainto, kun olin koneelta muutaman minuutin pois ja sitten takaisin katsomaan mitä neuvoja saan ,niin täällähän oli jo roppakaupalla vinnkejä ja kiitos siitä teille ,siis toimivaa sivustoa, ei tarvi kauan ihmetellä asian kanssa :)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo kyllä sitä vetää voi ja annat tietysti koneen käyvä :wink:
miltä kohin se akseli katkes :roll: saisko siihen letkun päälle jos kerta et ota sitä paikanpäällä irti ettei se ryskä siellä alla :shock:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Hinattiin mese kotiin ja jossain hiljaisessa nopeudessa piti hieman ääntä mutta soitto etuautoon ja nopeus pienemmäksi,niin hiljeni,Juu sanoin että ei ole kiirettä.Nyt sitten auto pihalla ja onneksi ei ole nyt akuuttia kiirettä sitä silleen heti saada kuntoon mutta kuitenkin olisi hyvä olla siinä lähtövalmiina,kun tarve voi sitten paukahtaa päälle oikeastaan koska vaan :D Onko se vetarin pois otto tai vaihto tosiaan noin helppo mitä tuossa edellä kerrottiin.Täytyy jossain vaiheessa alkaa ottamaan sitä sitten vinkkien saattelemana pois ja tutkailla mitä sille tehdään,voiko näidä korjailla, vai onko uusi vanha se kukkaro ystävällisin :lol:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Käytetty paikalleen. Sellainen käytetty akseli, jossa suojakumien ohuen pään (eli nivelestä poispäin oleva) kaulus ei ole turvonnut. Jos ne on turvonneet, niin ruoste on päässyt jylläämään niissä, ja sellaista ei kannata siihen katkeamaan laittaa.
Pelimies tosin sorvauttaa siihen sellaisen akselin paremmasta aineesta, että ei mene koskaan poikki-nivelethän noissa kestää, jos kumit pitää ehjänä.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.

Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

teppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.

Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä :oops:
Pitkä jatko ja joku polkemaan jarrua :roll:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Voimahylsy + kunnon väännin + 1,5m putki jatkovartena ei ole vielä kertaakaan pettänyt. Tosin käytetty muissa autoissa kuin mersuissa. Ja apumies painamaan jarrua!
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Marco kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.

Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä :oops:
Pitkä jatko ja joku polkemaan jarrua :roll:
Näin saatiin tuhottua Hotarin se parempi väännin :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

teppo21 kirjoitti:
Marco kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.

Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä :oops:
Pitkä jatko ja joku polkemaan jarrua :roll:
Näin saatiin tuhottua Hotarin se parempi väännin :lol:
Lujassa oli :wink:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mulla Eij o viel ykskä vetarin mutteri jäänyt aukeematta pyssyllä.kunnon pyssy,painava hylsy,isot letkut. Oha noita jokunen sata tullu avattua...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niihän se tuoki aukes kun kävit neuvomassa :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

teppo21 kirjoitti:Näin saatiin tuhottua Hotarin se parempi väännin :lol:
Sekö oikein tuhoitui siellä. :shock:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Nokun isot pojat otti kaksin käsin kiinni siitä ja väänsi :twisted:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

teppo21 kirjoitti:Niihän se tuoki aukes kun kävit neuvomassa :lol:
Jep,ylimääräiset letkut pois välistä. Eli kompuralta runkolinja vaikka 1.5" putkella,ja siitä lyhyet ja paksut letkut työpisteelle.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Laitan Mesen nyt ensin seisontaan ja sitten annetaan kelit hieman lauhtua ja sitten tutkitaan tilanne hyvien neovojen saattelemana.Heittäisin tähän kuitenkin heti kysymyksen,että mitä eilen siinä katsastusaseman nosturilla sitä hieman ehtisin nähdä, niin meneekö pois otto suurin piirtein silleen, että sen iso mutteri vaikka ensin auki ja sitten siellä perämurikan tuntumassa oli jokunen pienempi pultti ja ne sitten kait auki ja se on sitten kait kädessä.Jos uutta käytettyä siihen havittelee, niin onko kaikki 124:sen kuskin puolen vetarit samanlaisia ja mahtaisiko niitä tästä jo kysymällä jollain löytyä.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

supersepe kirjoitti:Laitan Mesen nyt ensin seisontaan ja sitten annetaan kelit hieman lauhtua ja sitten tutkitaan tilanne hyvien neovojen saattelemana.Heittäisin tähän kuitenkin heti kysymyksen,että mitä eilen siinä katsastusaseman nosturilla sitä hieman ehtisin nähdä, niin meneekö pois otto suurin piirtein silleen, että sen iso mutteri vaikka ensin auki ja sitten siellä perämurikan tuntumassa oli jokunen pienempi pultti ja ne sitten kait auki ja se on sitten kait kädessä.Jos uutta käytettyä siihen havittelee, niin onko kaikki 124:sen kuskin puolen vetarit samanlaisia ja mahtaisiko niitä tästä jo kysymällä jollain löytyä.
Just noin se vetari irtoaa. Vetareita on eri paksusia ja erikokosilla laipoilla. Ja asd-perässäkin tais olla omanlaisensa vetarit...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Eli ensin pois paikaltaan ja sitten mittailemaan joitain strategisia mittoja ja ei kun kaupoille tai sorvaamoon.Mistä sen sitten tietää onko , oliko se nýt asd perä, minkä sanoit ja mitä muuten se tarkoittaa, arvauksena heitan kitkalukko, mutta jos näin, niin miten sen selvitän :o
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

supersepe kirjoitti:Eli ensin pois paikaltaan ja sitten mittailemaan joitain strategisia mittoja ja ei kun kaupoille tai sorvaamoon.Mistä sen sitten tietää onko , oliko se nýt asd perä, minkä sanoit ja mitä muuten se tarkoittaa, arvauksena heitan kitkalukko, mutta jos näin, niin miten sen selvitän :o
Eiköstä mittaristossa ole tuo :asd: -merkkivalo, jos autossa on sellanen perä.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Täytyy oikein tarkistaa asia.Minulla sellainen olo,että tuollainen valo siellä olisi :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kävikös avoperä teinin vetari ASD lankkuun, mikäli laippa sama?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Ulkona niin mahtava keli, että kävin katsomassa hieman miten tuota vetarihommaa aloittaisi tuossa taivasalla :D :D , no hyvin suunniteltu kait puoliksi tehty mutta ihan ensin osui silmään se monikulmainen mutteri,taisi olla kulmia lähemmäs 12kpl,sen koitin että mallia biltema 32mm ei riittänyt ja heitetäänkin kysymystä että mistä ko hylsyn voi ostaa, niin ja kun sen sitten saa auki, niin lähteeko koko juttu siitä keskeltä napauttamalla sinne auton alle :oops:
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Olikohan 36mm hylsä ja jos se on perästä irti niin lähtee jos ei oo ruostunut jumiin. Joku saa varmentaa tuon hylsän
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Moska kirjoitti:Olikohan 36mm hylsä ja jos se on perästä irti niin lähtee jos ei oo ruostunut jumiin. Joku saa varmentaa tuon hylsän
Taisi olla 36, mutta kulmia pitää olla 12! Kuuskulmanen ei sinne sovi. Koon saa tosiaan joku muukin vielä varmistaa.

Perässä ovat kuulemma xzn-tms-virityksellä kiinni.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Moska kirjoitti:Olikohan 36mm hylsä ja jos se on perästä irti niin lähtee jos ei oo ruostunut jumiin. Joku saa varmentaa tuon hylsän
Tuo bilteman oli siis tavallinen kuuskulmahylsy mutta tuossahan on sitten jotain 12 väkästä,milläköhän nimellä nuo avaimet menee,jos lähtee ostamaan,kun siellä laipan puolellakin näytti olevan jotain torxin tapaisia, onko nämä muuten torkseja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”