MB 400E V8 vm.93 Apuva!!!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Hermann
Viestit: 17
Liittynyt: 05.11.2007 17:27
Paikkakunta: Taivalkoski

MB 400E V8 vm.93 Apuva!!!

Viesti Kirjoittaja Hermann »

Hei! Apua tarvittas!

Semmonen ongelma ilmaantu tänäaamuna ku pakkasesta auton käynnistin, nii alkoi naputusta kuulua konehuoneesta. Mistä kannatteis vikaa alkaa katseleen, ja kannattaako autolla ajaa?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko naputus sellasta kevyttä harvaa naputtelua vai oikein kunnon ryskettä :roll:
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

paljon kilsoja, pahoin pelkään että seon valmis kone :(
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Aika raju diaknoosi :shock:

Voihan siellä vaikka nostajat naputella :roll: Ääninäyte olis kova sana :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tai jopa niin pieni asia kuin kipinän saanti...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu-u, jaa-a. Pistpä tosiaan kännykkä/kamera kuvaamaan, video juutuupiin ja linkki tänne. Sitten voisi olla vähän viisaampi.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Aika raju diaknoosi

Ikää alkaa olla sen verran että eikköhän se ole jo naputellut aikasemminkin
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

No miten kävi? Vieläkö naputtaa?
Hermann
Viestit: 17
Liittynyt: 05.11.2007 17:27
Paikkakunta: Taivalkoski

Viesti Kirjoittaja Hermann »

Naputtaa, korjaamolla epäilivät venttiilin nostimia. Päästöt kävin myös mittaamassa ja ei olleet kohillaan. Johtuneesta syystä ja siitä että olen armeijan vihreissä, laitoin auton seisontaan. Pitänee alkaa tutkimaan ja purkamaan, kunnostamaan, että jos siitä vielä kunnon kamppeen sais.:)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tee sille FORTE motorflush käsittely. köyhänä inttimiehenä käytät vaan siihen yhtä hyvää ainetta nimeltään "Biltema/KING/Tarjoustalo lamppuöljy". Jokatapauksessa 2 pulloa FOR... eiku 1 litra lamppuöljyy koneeseen ja sitten FORTE purkista käyttöohjeet :) 1 litra sen takia että autosi öljytilavuus on suuri. Pienemmissä koneissa käy puoli litraa tai yksi pullo FORTE:a.
FORTÉ Motor Flushia lisätään vanhaan moottoriöljyyn ennen öljynvaihtoa ja moottorin annetaan käydä joutokäyntiä (mieluiten n. 1500 r/min) seuraavasti:
- Moottoreita, joita ei ole puhdistettu säännöllisesti tai joita ei ole puhdistettu aiemmin tai joiden tiedetään olevan erittäin likaisia, käytetään vähintään 25 ... 30 minuuttia.
itte laitoin w201 M102 koneeseen puol litraa lamppista ja ajelin pari päivää ne koneessa :) kyllä irtos puurot! ja loppu nostajien napinat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sergey kirjoitti:itte laitoin w201 M102 koneeseen puol litraa lamppista ja ajelin pari päivää ne koneessa :) kyllä irtos puurot! ja loppu nostajien napinat.
Siis ihan vain pelkkää lamppuöljyä etkä fortea ollenkaan? Uskaltaiskohan kokeilla tuohon OM603:een...?
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Uskaltaa laittaa, ite oon käyttänyt vielä puhdistavampaa, ihan pelkkää dieseliä 2litraa vanhan öljyn sekaan, mutta sillä seoksella en suosittele ajelua, vaan sellainen puolentunnin tyhjäkäyttö jonka aikana nostaa pari kertaa kierrokset 3000rpm noin minuutin ajaksi, kyllä lorahtaa iloisesti öljyt sen jälkeen pois koneesta.... tuo lamppuöljyhän on samaa ainetta kuin forte.
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eli pari päivää ennen öljynvaihtoa lamppuöljyä pannuun ja ajo... tai diisseliä ja tyhjäkäyntiä.

Minkäs moisia määriä tuohon kolmen litran mosaan on annosteltu? Ei mulla kyllä nostajat tms. ääntä pidä, mutta ei kait tuollanen pesu vaarallistakaan ole.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mä oon ite annostellu sitä sillee että ½l lamppua/4l öljyä. Tosiaan, se Forte hightech liuotinaine on lamppuöljyä :) Asetoniakin voi laittaa. ja vähä dieseliä... kaikki liuottimet kelpaa siis. Turha siitä on maksaa jumalattomia määriä. Kusetusta tollanen forte ja STP jne.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Sergey kirjoitti:Kusetusta tollanen forte ja STP jne.
Höps, myydäänhän kaupassa pullotettua vettä, jonka kuutiohinta on eri, kuin vesilaitokselta ostettu. :wink:
Kauppa se on, joka kannattaa :lol: :lol: :lol:
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Sampo N. kirjoitti:Eli pari päivää ennen öljynvaihtoa lamppuöljyä pannuun ja ajo... tai diisseliä ja tyhjäkäyntiä.

Minkäs moisia määriä tuohon kolmen litran mosaan on annosteltu? Ei mulla kyllä nostajat tms. ääntä pidä, mutta ei kait tuollanen pesu vaarallistakaan ole.
En kyllä lamppuöljyt sisällä ajelisi mihinkään. Paikallaan pyörittää vain konetta kierrokset 1000-1500 20-30 min. Välillä voi käyttää korkeimpia kierroksia hitaasti nostaen ja pitäen siinä pari minuuttia ja hitaasti laskien tonniin.
Syystä, että ne "öljyt" on aikas vettä jotka siellä kiertää.
Tietenkin jokainen tekee miten tekee, mutta näin täällä :roll:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Hyvä tietää näitä, taas viisastuin. Kiitoksia neuvoista. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”