W 202 220D-98 outo romistus ja öljykato

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

W 202 220D-98 outo romistus ja öljykato

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Kaikki alkoi siitä kun ostin auton reilu 2kk sitten ja luulin saavani hyvän c farkun ...toisin taisi käydä.. Kun auton käynnistää ja se on kylmä ei kuulu kuin raksutus mikä koneesta pitäsiki kuulua mutta hetken käytyään tyhjää auto vähän niiku yskäsee ja sitte alkaa romina. Jäähdyttäjän takaa moinen mekkala kuuluu mutta en oo saanu paikallistettua kuka uskaltaa mekastaa tuollain. Ja toinen juttu joka nostaa pitkätki hiukset kattoon on mystinen öljykato. Autolla olen ajanu suurinpiirtein 4tkm oston jälkeen ja yks kaks auto ilmottaakin että öljyt vähissä.Ei näy vuotoo ei ketunhäntää perässä mikä pitäs tolla syömisellä olla. No lisäsin sinne öljyä noin viikko sitten ja tänään katoin piruuttani ni mit vit...puolet kadonnu ja autolla en ole ajanu edes 200kilsaa!! :shock: Työmatka on kolmisen kilsaa jotain ja sitä väliä olen sahannu ainoostaan. Naapurin äijäkö käy nyysiin jo koneestaki öljyt! Eipä olis yllätyksellistä se. Autolle on juotettu 0w-40 mobilia aika kauankin kun huoltokirjaa kattelin. Nytkö tämä myyräily loppu lyhyeen ja joku helveti kallis remontti eteen :shock: :evil:
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tuo romina tuntus alkavan sillon kun jälkihehku loppuu. Kun lyöt kylmänä käymään, niin hehkutus siis jatkuu pari minuuttia vaikka kone käy. Taitaa olla enemmänkin ominaisuus. Palamisen taso siis heikkenee kun jälkihehku loppuu, siitä se kalina siis johtuu. Taitaa olla yhdistelmä vähän venynyttä nokkakettinkiä, kuluneita suuttimia ym.
S204, AZT250
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mitäs autolla on ajettu jos noin paljon öljyä syö?
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Eihän sillä ole ajettu ku 368tkm ja sehän tässä ihmetyttää mitä se nyt meinaa. Vaihdan uudet öljyt huomenna sille toisen merkkisekki ja katton mitä se tykkää.Öjyn vaihto olis jo muutenki ihan ovella ja kun edellinen omistajakin on huolehtinut niitte vaihtamisesta 10tkm tai alle välein niin näin tehdään jatkossakin. Ja mitä siihen rominaan tulee niin se kuulostaa kovin muoviselta ääneltä. Kaverin kanssa sitä muutama tunti sitte ihmeteltii eikä löydetty syyllistä. Autosta on ollu kansi pois joku aika takaperin katkenneen hehkun takia. Luulis että kyseinen homman suorittanu paja on tarkastanu jakoketjun jne vaikka eihä mikää ole nii varmaa ku epävarma. Joku veikkas sitä kiristin rullaa mutta kaikki kulkee nätisti linjassa eikä mikään vipellä omia teitään. En voi kun ihmetellä :shock:
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Onko se remminkiristäjän iskari vaihdettu millon? Se nimittäin alkaa rämisemään vanhuuttaan.
S204, AZT250
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo ja kannattaa laittaa 5W tai 10W öljyt, minusta noita 0W-öljyjä ei kannata näissä vanhoissa dieseleissä käyttää.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ääni naapurin äijälle, eihän nuo koskaan öljyä kuluta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Eihän netissä voi korjata eikä arvailla mutta tuli mieleen että kuulostaa vävän samalta kun tuossa oli yks V70 diesel volvo.

Siinä oli syynä jakopää. Kiristin oli viallinen ja jako oli pompannu vituroilleen.
Mersuja
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

dealer kirjoitti:Ääni naapurin äijälle, eihän nuo koskaan öljyä kuluta.
Naapurin äijästä lähtee jo iha liikaa ääntää ei enempää sille :lol: No mun pitäsi nyt kohta tästä mennä vaihtaan öljyt sille ja ostin castrolin 5W-40 kannut. Jos jollaki sattusi olemaan ehjä pohjapanssari ehjä tuollaseen kikkariin niin olisi tarvetta. Entinen omistaja kyllä sano asiasta mutta eilen huomasin että sehän on tulossa maata kohti iha iteksee jo :shock: mutta nyt hommiin niin päästään asiassa eteepäi katotaa sitte mitä se tykkää..
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Toimiiko se EDC- tai mikä lieneekään-valo?
Syttyykö metelin alkaessa?

Mulla oli ilmavuotoaikaan 220D:ssä koko lailla tuo sama aika käynnistyksestä remellyksen alkuun.
Auto nätisti käyntiin, hetki tyhjäkäyntiä :arrow: ISO ilmakupla pumppuun :arrow: EDC-valo palaa ja auto käy kuin katupora.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Ei siä ainaskaan pala ylimääräsiä valoja.Kyllähän siä on valoja ku joulukuusessa kojetaulussa ku virrat vääntää mutta mitän ei jää palamaan. Öljynvaihtoki jäi puolitiehe ja auto pukille kököttämään..eipä ole avainta millä avata öljynsuodatinta.Taitaapi olla mallia cdi avain mikä siihe tarvitaan.Ja kai tietenki se suodatinki on sitten cdi:n...mene ja tiiä. Kaivoin lumesta kuuman ruottin raudan.. vähä apuvirtaa ja tulilla ... joten valukoon mersu ny oikee kunnolla :lol: ja eiku avainta saalistaa ku arki koittaa. Just tyypillistä mun tuuria :?
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Kiitokset KL varaosille todella nopeesta toimituksesta. Aamulla soitin suodatin avaimesta ja iltapäivällä sain hakee sen oman tuppukylän matkahuollosta ja ny pääsin avaamaa suodatinkotelon mutta mutta..uudet pirut ja perkeleet odotti siä :evil: Kertokaa ny tollolle kuinka ihmeessä se suodatin lähtee siitä kannesta irti? Vaikka mitä yritti ni kii o ku purkka erkin tukassa.Nyt alkaa oleen yksinkertane huolto hommeli turhan monimutkanen ja alkaa savu nousta myssyn alta.....
luoma.m
Viestit: 90
Liittynyt: 06.1.2011 19:59
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja luoma.m »

siis jos kyseessä on cdi niin ihan nostamalla sieltä suodatin pois tulee.
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Ei ihan ole cdi vielä ja juu nostamalla kannen kanssahan tuo tuli mutta kun se oli siinä kannessa jumissa nii perkeleesti. Kun en muuta enää keksiny ku kerrottiin että se o vaa vetämällä siinä että vanha suodati ruuvipenkkii ja vetoja...lähtihän se!!!Ja minä toisee suuntaa...mutta auto on nyt uusilla öljyillä käyny koelenkillä eikä ainaka viä räjähtäny.Rominaan perehtyä seuraavaks..
Avatar
Lumikki
Viestit: 27
Liittynyt: 06.12.2010 13:42

Viesti Kirjoittaja Lumikki »

Nyt voi huokasta helpotuksesta ja todeta että öljyn katoaminen loppui kun auto sai uudet öljyt.Mobilin sijaan castrol. Rominan syytä ei oo selville saatu mutta epäilyksen alasena on vesipumppu.Vuoda ei eikä mitn...vielä...mutta seuraillaan ja vaihetaan pumppu jossai vaiheessa tässä.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

oletko kuunnellut ettei romina kuulu siitä hihnankiristimestä kuten aikaisemmin joku jo siitä mainitsi? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”