Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?
Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
Välityksen vaihto asd -> ei asd?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?
Muuten on vissiin samankokoisessa ASD:ssä ja avoperässä saman kokoiset välitysrattaat, mutta tuossa kohti taitaa "offset" vaihtua, eli kuorissa eri valu. Ts. 2,65 välitys ei käsittääkseni mene 3,27 kuoreen. Mutta jos 2,65 kuoressa on ASD poskisylintereille kiinnitysreiät, niin 2,65 kuori + välitys ja 3,27 ASD murikka ja posket -kombo saattaas onnistua. Vaan onhan siinä älytön simmailu että saa kaikki kohalleen.Mivot kirjoitti:Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?
Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
Tämä perustuu nyt olettamukseen ja muistikuvaan että isommissa välityssuhteen muutoksissa vaihtuu kuori erilaiseen eikä klumppi.
Perät ei toki aina mene nakkoen paikolleen. Vetarin ja kardaanin laippoja on eri kokoisilla pulttijaoilla, kuorta useampaa eri kokoa jolloin kardaanin takapätkä erilainen, periä ABS antur(e)illa ja ilman, vetoakselit eri pituset ASD/avo yms. 190 malleissa on samoja periä, mutta eri kannella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?
Eikö olisi mukavampi säilyttää se ASD ja vähemmän vaivaa, kun vaihtaaMivot kirjoitti:Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?
Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
koko perän.
Itsellä on yksi ylimääräinen 2,65 ASD, mutta se maksaa 700E.
Muita vällityksiä saa varmasti paljon halvemmalla varsinkin ulkomailta.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?
Mää ainaki ymmärsin ettei ollakaan luopumassa, pelkkä välitys tarkotus vaihtaa toiseksi.Jarkko N kirjoitti:Eikö olisi mukavampi säilyttää se ASD
Toki, paljon. Mutta kuten sanoit, 2,65 ASD=kuukiviä, jollain kujeilla avo ja lukkoperiä voi kuitenkin joskus risteyttää. Työtä piisaa, helppoa ei ole, eikä tule silloinkaan halvaksi kun osia joutuu uusimaan ja ostamaan. Tosin silloin tietää mitä saa ja asentaa, romiksen perä on aina jonkinasteinen arpa. Harva nuita on enempi huoltanu, hyvä jos joskus öljyjä vaiheltu. Kuitenkin ku lukko kuluu loppuun tulee perästä pian romua.Jarkko N kirjoitti:vähemmän vaivaa, kun vaihtaa
koko perän.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.