S**tanan jyllis ei lähre käymään! Takaisin MERSUUN!!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

S**tanan jyllis ei lähre käymään! Takaisin MERSUUN!!

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

V70 2.5TDI -97. On uusittu hihna ja säädetty syöttöpumpun ajotus, on juotettu 2-T öljyä, takaiskuja asenneltu p-a linjoihin, hehkut uusittu, on hehkutettu loppuun asti jne. jne. Mutta ei, -5 kun on mittarissa ni sahuuttaa jo. Ja -10:stä ei tahdo saada enää ollenkaa käymään.

Mitä vielä voin tehdä?

Autosta vielä sen verran että Ardic on mutta se ei toimi. Lohkolämppärin laitan het ku saan sen lähtemään edes -10:stä ilman lämmittämistä käymään :evil:.
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 30.3.2011 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Hehkureleen kunto? :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajoitusta kannattaa kokeilla muutella, väjlä pumppu ei tottele pakkasessa jos ajoitus on tehtaan säädöissä.

Kellolla vai testerillä säädetty?

Topikin otsikko lämmittää mersumiehen sydäntä :pusuposkelle:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Aikasemmalle vissiin?

Minä Rouva aaltojarvelle puhuin kesällä suuni kuivaksi Mersun puolesta mutta ei, Volvo oli saatava :protest: :kele:.

Testerillä juu säädetty, oli karvan vajaa asteen myöhäsellä ohjeesta.

Mahtaisko tuota jos ottas töistä kellon lainaa ja sillä mittailis, se nyt niin ihmeelistä ole ku merkkaa paikan mistä lähdettii :shock:. Mihinkähän suuntaa... ekäkön kylse siittä selviää.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: S**tanan jyllis ei lähre käymään!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

aaltojarvi kirjoitti:V70 2.5TDI -97. On uusittu hihna ja säädetty syöttöpumpun ajotus, on juotettu 2-T öljyä, takaiskuja asenneltu p-a linjoihin, hehkut uusittu, on hehkutettu loppuun asti jne. jne. Mutta ei, -5 kun on mittarissa ni sahuuttaa jo. Ja -10:stä ei tahdo saada enää ollenkaa käymään.

Mitä vielä voin tehdä?

Autosta vielä sen verran että Ardic on mutta se ei toimi. Lohkolämppärin laitan het ku saan sen lähtemään edes -10:stä ilman lämmittämistä käymään :evil:.
minkä tyyppinen ardicci siinä on ja mitä se maksaa :wink: tossa kunnossa :roll:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Re: S**tanan jyllis ei lähre käymään!

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

touhottaja kirjoitti: minkä tyyppinen ardicci siinä on ja mitä se maksaa :wink: tossa kunnossa :roll:
Kuva

:wink:

Kyllä kai mä koitan rupustella sen kuntoo ku siinä on se kellokin. Sitäpaitsi sillon harvon kun auton saa käymää ni se on sisältä kylmä ku prkl.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä Rouva aaltojarvelle puhuin kesällä suuni kuivaksi Mersun puolesta mutta ei, Volvo oli saatava
Laita vielä pari astetta myöhäsemmälle niin eiköhän rouva oo viikon päästä valamis vaihtamaan mersuun :happy:

Asiaan; joo, aikasemmalle. Säätää voi joko kiristimistä tai nokan päässä olevaa ratasta kääntämällä, siinähän ei ole kiilaa. Jos ratasta kääntää niin pyörimissuuntaan kääntäminen siirtää ajoitusta aikasemmalle ja kannattaa merkata ennen kääntöä ja kääntää vähän kerrallaan.

Miksei testeriukko kääntänyt aikasemmalle jos myöhäsellä oli :?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

dealer kirjoitti:
Minä Rouva aaltojarvelle puhuin kesällä suuni kuivaksi Mersun puolesta mutta ei, Volvo oli saatava
Laita vielä pari astetta myöhäsemmälle niin eiköhän rouva oo viikon päästä valamis vaihtamaan mersuun :happy:

Miksei testeriukko kääntänyt aikasemmalle jos myöhäsellä oli :?
:lol: :lol:

Käänsi se, siihen testerin antamaan ohjearvoon :evil:. Enkä minä tietty sillon ymmärtäny pyytää että pistäs heti karvan aikasemmalle.

Edit: Näillä ohjeilla saan säädeltyä, kiitoksia taas tiilerille.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko se lämmitin tän näkönen pömpeli :roll:

Kuva

on sitten maaliman heleppo purkaa ja kunnostaa, mutta kuiteskin niin monta vikkaa kun ossaaki, kuuluu ehottomasti epävarmaan lämmittimeen :? just pajotin tuon kuvan ardikin, oli polttoaineen hajottaja ja turbolaattori palanu paskaks :lol:
tuo on vielä siitä mukava peli pajottaa että ei tartte vesiä lasketella pois kun yläpään ottaa korjuuseen :D
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Emmää tiärä miltä se näyttää :shock:. Tiedän kyllä missäpäin autoa se on, mu en tiedä yhtää miltä se näyttää :oops:.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no sitten on parree, että annetaan asian olla :wink: eli toisin sanoen unohetaan koko juttu :shock:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jos nyt leikitellään semmosella täysin hypoteettisella ajatuksella että toi :ttu: Jyllis sais jostakin ilmaa polttoaineen joukkoo, ni missä se olis se todennäkösin paikka :?: :evil:.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Putsarin jalassa oleva paluuletkun liitin on oorenkaalla
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

hotari kirjoitti:Putsarin jalassa oleva paluuletkun liitin on oorenkaalla
Vaihdoin tuon O-renkaan. Sen lisäksi pari metriä polttoaineletkua, hehkut, tutkein vielä uudestaan että hehkuttaa, pistin takaiskuventtiilit pa-linjoihin, sääsin rullista ennakkoa lisää sen mitä varaa oli... Hihnapyörästä en vielä ottanu lisää ennakkoo ku oli pultti niin s**tanan piukassa että tarvii tehdä työkalu ensin. Sahuuttaa -10:ssä nin s**tanasti.

MINÄ VIHAAN JYLLIKSIÄ, ERITYISESTI RIISSELI JYLLIKSIÄ :shout: :axe: :biggun: :ttu: .
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Elä nyt, eihän siinä muuta vikaa ole kuin volokkarin kone :wink:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Fenton kirjoitti:Elä nyt, eihän siinä muuta vikaa ole kuin volokkarin kone :wink:
Sehän se, ja tokkopa sekään loppujen lopuks kovin suuri vika :wink: :D.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Noniin. Jyllis on myyty :D 8) . Tilalle tuli lyhyen Saabismin jälkeen MERSU! C 180 A Esprit. Hieno laite ja melko edullinenkin oli. Pistän kuvia ja tarinaa ku joudan.

Tarttee vissii aukoa ihan omatopikki aiheelle, mutta pikasesti sen verran että: onko Espritin alusta vakioo matalampi? Ja jos ei, ni vakio jouset saattais kiinnostaa. Nyt siin on kait joku alusta sarja jostaka meillä ei kovin välitetä.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Taitaa se olla matalampi.

Muistanko ihan väärin, jos sanon, että kaikki Espritin alustan osat ei ole samoja muiden mallien kanssa?
Ihan tulisi mieleen, että omaan aikanaan osia ostellessa aina ensimmäiseksi kysyttiin "eihän ole Esprit?"
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Sport ja Espirit on matalia, Classic ja Elegance korkeita.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2658
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

ou812 kirjoitti:Sport ja Espirit on matalia, Classic ja Elegance korkeita.
Jooh, Espritti on Classic Sportin alustalla :shock: :roll: 8) . Ja Esprit on maksanu 0 mk auton ollessa uusi. Meen autossa on lisäksi ruksittu joitain varusteita:


fin
vin WDB2020181F113537
whc WDB
chassbm 202018
chass_ident 1F113537
type 202
subbm1 018
engine 111920 12 031818
interior 701A
lights VALEO
order_num1 0423100337
paint1 744
transmission 722421 03 558985
wiper SWF

Code Текст
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
331 CASSETTE COMPARTMENT
412 Unknown
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
515 MB RADIO CLASSIC WITH TRAFF. MESS., RDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
645 WINTER TIRES M + S
866 MODEL 202/129 TECHNICAL MODIFICATION MY 95
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
701A Unknown
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”