Digituning kokemuksia

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Digituning kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mcee »

Onko kellään varsinkin bensiinimoottoreista kokemuksia tuosta digituning ohjelmoinnista? (Tietysti myös dieseleistä)

Ajattelin käyttää autoa mutta kyseiseen malliin saa mielestäni vain aika vähän lisähevosvoimia ja vääntöä saatavilla olevalla ohjelmalla. Paljonko on riittävä määrä että esim saavutetaan polttoaineen kulutuksessa pudotusta esim -1 litra satasella. Tähän ilmeisesti tärkeämpi tuo vääntö lisäys Nm vai kuinka :?:

Hyödyttääkö esim +15 hv ja + 20 Nm "mitään" "huomaako missään" :roll:
Mersuja
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jos auton paino on 500kg niin kyllä sen huomaa 1500kg autossa et huomaa
jos lisäys on 15hv vapari pensakoneessa niin tilavuus on oltava vähintään kolme litraa. sanoisin jotta maksimi on 6hv/litra
siitä kun maksaa 500-600€ niin sanoisin rahojen menneen kankkulan kaivoon
mikä auto?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikäs kone? jos pieni vapari niin
Ilman osien vaihtoa on ~15hv lisää ihan kohtuu tulos
Tärkeempää on se että vetoalue tule paremin käyttö alueeksi
Eli kyllä pienetkin lisäykset pitäisi tuntua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kiitos vastauksista.

Auto olis tässä kyseisessä tapauksessa C320 3.2 V6 ja tietenkin bensakone.
Miksi tohon on vain tuo 1 ohjelma saatavissa jos se ei tois "selvää huomattavaa vaikutusta" tehoihin ja kulutukseen.

Digituning ohjelmoija ei osaa vastata muuta kuin näin: Kulutukseen vaikuttaa ajotapa mutta kulutuksen on mahdollista pienentyä lisääntyneen alaväännön johdosta.

Hinta on 500 €...Ok jos pienen tehonlisän ja mahdollisen kulutuksen pienentymisen jollain lailla huomaa. Mietitytti vaan noin pienet lisäykset :roll:
Mersuja
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

mcee kirjoitti:Mietitytti vaan noin pienet lisäykset :roll:
Miten saat täysin vapaastihengittävään koneeseen ohjelmallisesti lisää potkua paljon :?:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Lucky-Dog kirjoitti:
mcee kirjoitti:Mietitytti vaan noin pienet lisäykset :roll:
Miten saat täysin vapaastihengittävään koneeseen ohjelmallisesti lisää potkua paljon :?:
No en paljoa enempää ehkä meinannukkaa. Esim +20 hv saa C32 mutta tohon 5 vähemmän, taitaa olla psykologinen juttu mutta kumminkin. No johtunee siitäkin että C32 lähtökohdatkin hiukan erilaiset jo mutta. :roll:

Kait tuo +15 heppaakin jo tuntuu :roll: liekkö paljoa todellisuudessa eroa tohon +20 sitä varten näitä kyselenkin kun ei kokemusta ja tietoa jotta tunteeko ton lisäyksen vai meneekö ketuille 500 € :?:
Mersuja
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kannattaa käydä sellaisessa paikassa missä tehot mitataan ennen/jälkeen uuden ohjelman. Näkee sitten tuleeko sitä voimaa oikeasti lisää.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Monesti tuo välialueelle lisää pontta ja viimesille kierroksille, sama että alas jonkunverran saattaa lisätä puhtia. Herkkyyteen kohtalainen vaikutus noilla, reagointi kaasuun jne.

Vaparista nyt paljoa saa irti ilman pienen omaisuuden upottamista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

AM kirjoitti:Kannattaa käydä sellaisessa paikassa missä tehot mitataan ennen/jälkeen uuden ohjelman. Näkee sitten tuleeko sitä voimaa oikeasti lisää.
Eikös tuo dynotesti ole sellanen että siinä mitataan vaan vääntöä, ei tarvii autoa polkea urku auki :?:

En ookkaan ihan varma onko tuolla Digituning jälleenmyyjällä jolle meinasin mennä tota mahdollisuutta, toi juttu myös mietitytti, muutama diesel ohjelmointi mersu jonka tiedän on tehty vain uskon että tuli se mitä pitikin kaupoilla.

Niin mistä sen muuten tietää kuin dynotestillä..
Mersuja
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Takapyöräväännöstä lasketaan teho, eli kyllä siellä veetään se moottorin kierrosalue läpi. Yleensä sillä vaihteella mikä on suora tai lähimpänä 1:1.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kyllä se selvä ero pitää huomata muutenkin kuin vain jostain
Penkki lapusta ennen/jälkeen,
Sitä en tiedä miksi tarjoavat vaan yhtä ohjelmaa(jos siis ohjelma on aina sama muutenkin kuin teho/vääntö määrältä eikä alueseen ole mahdolista päästä vaikutamaan samala tavalla kuin jos ohjelma tehdään toiveiden mukaan)

Kulutuksen pienetyminen jossain ajossa perustuu pitkäälti vääntö
Alueen muutumiseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kummallisia noi ST miehet :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

No jokos mcee kävi laittaa digituninkia autoonsa?

Kiinnostaisi kyllä laittaa omaanki, mut miten on, jos huollossa päivittävät autoa ni häviääkö se digitunigsofta (E320 -03)?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

qmb22o kirjoitti:No jokos mcee kävi laittaa digituninkia autoonsa?

Kiinnostaisi kyllä laittaa omaanki, mut miten on, jos huollossa päivittävät autoa ni häviääkö se digitunigsofta (E320 -03)?
Jos mootorin ohjaus ohjelman päivitävä niin häviää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Lucky-Dog kirjoitti:Kummallisia noi ST miehet :shock:
Sehän se, toistuu aina keväisin ja samalla kaavalla.
qmb22o kirjoitti:No jokos mcee kävi laittaa digituninkia autoonsa?

Kiinnostaisi kyllä laittaa omaanki, mut miten on, jos huollossa päivittävät autoa ni häviääkö se digitunigsofta (E320 -03)?
Perjantaina laitetaan MAE:n putki kiinni ja vaihdetaan öljyt. Sen jälkeen vois alkaa suunnitella jos ei ihmeempää ilmene,
Mersuja
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

No niin, asiantuntijat taas pelotteli. Pelottelivat varmaan taas hiukan turhasta :?

Vapaasti hengittävissä bensakoneissa on ohjelmoinnin jälkeen entistä tärkeämpää että nakutuksenestojärjestelmä toimii kunnolla. Ennakkoa joudutaan säätämään paljon lisää. Ohjelmoinnin jälkeen mennään "riskirajoilla" Eli riski on olemassa kohtuullinen kun mennään nakutusta "vastaan" onko näin :?: Digioptimoinnilla riski moottorivauriosta kasvaa. Onko tämä terveellinen moottorille jos nakutus kuitenkin lisääntyy. Tämän ohjelman jälkeen oktaaniluvun vaatimus poltoaineessa luonnollisesti myös kasvaa.

Tulos riippuu siitä kärsiikö kyseinen moottori laittaa ennakkoa kuinka paljon, tuohon omaan autoon saattaa saada tuolla digituning.fi ohjelmalla jälleenmyyjän mukaan jopa +20hv tai sitten vaan +8..riippuu siitä missä vaiheessa tuossa tulee "nakutus vastaan". Onko kellään kokemusta turvallisuudesta ja oikeasta tehomäärästä kyseisessä moottorissa. Kuuntelen mielellään kaikki tiedon joka on saatavilla.

Lucky-Dogilla vois olla omakohtaista käytännön tietoa 8) :?:
Mersuja
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Valitettavasti ei ole minkääntasoista kokemusta kyseessä olevasta asiasta :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Lucky-Dog kirjoitti:Valitettavasti ei ole minkääntasoista kokemusta kyseessä olevasta asiasta :oops:
Kiitos kuitenkin :wink:

Ei kait tuommonen oikeesti voi mitään moottoria "rasittaa" mitä eräs edustaja puhui. Toinen oli sitä mieltä että turvallista.

Tuo ohjelma tehdään vanhan ohjelman pohjalta josta muokataan uusi Digituning power ohjelma. Näinkö nuo Digituning ohjelmat kaikki tehdään vanhaa hyväks käyttäen ja laskutetaan iso summa :D

Tilasin huomiseksi ajan vakio ohjelman koneelle imemiseen joka lähetetään langoilla Saksaan ja tekeminen kestää kuulemma muutaman tunnin, jonka jälkeen illalla haen valmiin ohjelman sisään :idea:
Mersuja
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

mcee kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Valitettavasti ei ole minkääntasoista kokemusta kyseessä olevasta asiasta :oops:
Kiitos kuitenkin :wink:

Ei kait tuommonen oikeesti voi mitään moottoria "rasittaa" mitä eräs edustaja puhui. Toinen oli sitä mieltä että turvallista.

Tuo ohjelma tehdään vanhan ohjelman pohjalta josta muokataan uusi Digituning power ohjelma. Näinkö nuo Digituning ohjelmat kaikki tehdään vanhaa hyväks käyttäen ja laskutetaan iso summa :D

Tilasin huomiseksi ajan vakio ohjelman koneelle imemiseen joka lähetetään langoilla Saksaan ja tekeminen kestää kuulemma muutaman tunnin, jonka jälkeen illalla haen valmiin ohjelman sisään :idea:
Nakutushan on tapahtuessaan ERITTÄIN epäterveellistä. Oikein tehdyssä ohjelmassa tuskin moista tapahtuu.

Ja ohjelmaa on käytännössä mahdoton tehdä ilman entistä/vastaavaa ohjelmaa. Ohjelmoija ei voi tietää siitä ennestään kaikkea tarvittavaa luodakseen sen "tyhjästä".
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

-jorkki- kirjoitti:
mcee kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Valitettavasti ei ole minkääntasoista kokemusta kyseessä olevasta asiasta :oops:
Kiitos kuitenkin :wink:

Ei kait tuommonen oikeesti voi mitään moottoria "rasittaa" mitä eräs edustaja puhui. Toinen oli sitä mieltä että turvallista.

Tuo ohjelma tehdään vanhan ohjelman pohjalta josta muokataan uusi Digituning power ohjelma. Näinkö nuo Digituning ohjelmat kaikki tehdään vanhaa hyväks käyttäen ja laskutetaan iso summa :D

Tilasin huomiseksi ajan vakio ohjelman koneelle imemiseen joka lähetetään langoilla Saksaan ja tekeminen kestää kuulemma muutaman tunnin, jonka jälkeen illalla haen valmiin ohjelman sisään :idea:
Nakutushan on tapahtuessaan ERITTÄIN epäterveellistä. Oikein tehdyssä ohjelmassa tuskin moista tapahtuu.

Ja ohjelmaa on käytännössä mahdoton tehdä ilman entistä/vastaavaa ohjelmaa. Ohjelmoija ei voi tietää siitä ennestään kaikkea tarvittavaa luodakseen sen "tyhjästä".
Noin rupesin itekkin asiaa summaamaan että nakutuksen esto toimii samalla lailla vakio ja digituning ohjelmissa tietenkin jne, tuo eräs toinen jälleenmyyjä ei ollu kyllä ajan tasalla asioista se on selvä, sen verran ihme juttuja tuli "ammattilaiselta" ihmettelen suursti. Nuo Digituning ohjelmat on kuuleman mukaan valmiiksi penkitettyjä ja testattuja, eli se mitä luvataan vähintään pitäis tulla.
Mersuja
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Aikataulullisesti meinasin että saako W203 softan imettyä suoraan portin kautta ulos vai tarviiko laatikko ottaa pöydälle.
Mersuja
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

portista suoraan
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

xr kirjoitti:portista suoraan
Kiitos :!: Onko varma tieto?

Kun pitäis aikatauluttaa niin että käyn aamulla pikasesti imettämässä ohjelman ja välillä auto ajoon.

Sitten 1-2 tunnin kuluttua ajan takas ja uusi sisään.
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nakutushan on tapahtuessaan ERITTÄIN epäterveellistä. Oikein tehdyssä ohjelmassa tuskin moista tapahtuu.


Ja ohjelmaa on käytännössä mahdoton tehdä ilman entistä/vastaavaa ohjelmaa. Ohjelmoija ei voi tietää siitä ennestään kaikkea tarvittavaa luodakseen sen "tyhjästä".
Noin rupesin itekkin asiaa summaamaan että nakutuksen esto toimii samalla lailla vakio ja digituning ohjelmissa tietenkin jne, tuo eräs toinen jälleenmyyjä ei ollu kyllä ajan tasalla asioista se on selvä, sen verran ihme juttuja tuli "ammattilaiselta" ihmettelen suursti. Nuo Digituning ohjelmat on kuuleman mukaan valmiiksi penkitettyjä ja testattuja, eli se mitä luvataan vähintään pitäis tulla.
Taitaa toi valmiiksi penkitety tässä tarkoitaa että ovat penkissä hakeneeta säätöjä"ohjelman arvoja" kohdaleen vastaavista autoista(siitä sitten sen heikoiman yksilön tehot ilmotelevat)
Ja ne sitten siirellän siihen vanhaan ohjelmaan (mikä on oikestaan hyvä juttu"paremi kun jos koko ohjelman korvaisivat toisella" jos sattu olemaan vaikka joku korjaus päivitys tehty, jotain lisä varusteita lisätty pysyvät toiminassa)

Portin kautta likkuu tieto ja vaikka ei jostain syystä liikuisi niin ei ECU:n irrotus avaus, tietojen luku, paikaan laitto ja sama uudestaan kovin montaa lisä minuutia tee (ennemin aikataulut heitää noissa systemeissä missä tietoja jonnekin lähetävät, sposti/palvelin yhteyksien mahdolisenten takuamiseten takia)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

En tiijä puhutaanko samoista asioista, mutta kaveri osti vw passat 1.9tdi:hin (90hv?) jonkun tehoboksin, ruuvailtiin se sille paikoilleen ja sääjeltiin sitä poksia "maksimille" mitä kone vaan kesti ilman että olisi sammunut / mennyt vikatilaan, alas tuli jonnin verran lisää vääntöä, eli kiihtyi vähäsen nopeammin, mutta kallista hommaa kun ajattelee tulleet hevoset ja maksetut €urot, kaveri ainakin pettyi hinta/tehonnousu suhteeseen :roll:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Oliko se sitte kallis se passatin tehoboksi? Finn-Automobilella tjms. on kaupan Volkkarin tehoboksi 140 euron hintaan.. Se oli ainaki aivan hyvä poksi. :?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mcee kirjoitti:
xr kirjoitti:portista suoraan
Kiitos :!: Onko varma tieto?

Kun pitäis aikatauluttaa niin että käyn aamulla pikasesti imettämässä ohjelman ja välillä auto ajoon.

Sitten 1-2 tunnin kuluttua ajan takas ja uusi sisään.
:oops: tuli puhuttua höpojä
siinä on ecu mallia bosch ME2.8 jota ei pysty lukea portin kautta millään laitteella
joillakin laitteilla kirjoitus onnistuu portin kautta
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Juu ei menny portista.

Tilattiin erikoisräätälöity ohjelma joka tehtiin tilauksesta, eli saatiin kuin saatiinkin lisättyä tehoa vielä pikku kivasti luvatusta penkitetystä ja otettiin kaikki mitä otettavissa suinkin oli tuosta autosta "turvallisesti". MAE antaa myös aika aistikkaan soundin, ei ole liian pörrr vaan hiljainen matala.

Nyt pitäis olla noin 240hv tässä yksilössä. Kevyemmin lähtee alakierroksilla liikkeelle. Harmi vaan kun hajos muuten..tai siis tauluun tuli Coolant wisit workshop ja lakkas säkönen tuuletin toimimasta :? Johtoon tulee herätevirtaa ja pulssivirtaakin ihan sinne tuulettimen liittimelle saakka. Voiko olla muu menny kun sähkönen tuulettaja. Pieni mahdollisuus ehkä on :?: Hitto jos vika on muualla esim boxeissa tai johtosarjoissa jossakin niin silloin puhutaan todella kalliista vianetsinnästä ja korjuusta. Tätä en heti usko mutta yksi asentaja sanoi että pieni mahdollisuus on. MIKSI STAR ILMOITTAA VAIN VIRTAKATKOKSESTA, jos tuuletin on rikki niin eikö se ilmoita suoraan sitä :roll:

ja tää tuli ennen digituningin laittoa Otin sen tuulettajan irti ja täytyy maanantaina käydä testuuttamassa se autosähkökorjaamolla kun en tiedä miten sitä ite irrallaan testailis :?:

Menihän se mittaristo punaseks hälytyksen kera öljykannun kuvalla kun tulin öljynvaihdosta, pikkusen säikäytti. Kävin otattaa muutaman imasun pois vaikka sinne vain 8 litraa laitettiinkin. Ihme juttu.Hetken luulin oikeesti että nyt leikkaa kone kiinni :twisted:
Mersuja
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Miten Star ilmottaa jos sähkötuuletin on rikki? Pelkkä virtakatko ko? Se tais ilmottaa virtakatkoa tuulettaja ja mikä lisä juttu senyt oli oisko liittyny ilmastointiin.

Yritti starin näytöltä kytkeä tuulettajaa niin kuulu vain jokin hyvin pieni humina tai sellainen yrittäminen hetken mutta mitään ei tapahtunu.

Asentaja mittaili virtoja jostain sieltä tuulettajan liittimeltä ja sen huomasin näytöstä että pulssivirta on 50-60%..minä mitään tiedä mutta onko tuo liian alhainen, jääkö virtaa johonkin matkalle? Eli herätevirta kuulemma tuli ja pulssi vaihteli 50-60

Eilen loppu korjaamo aika kesken ja jäi viikonlopun ajaks vähän harmittavasti epäselväks ja itteä vaivaamaan voiko se olla niin yksinkertainen vika kun se tuulettajan moottori eli vain se 470€ :shock:

Ossaako joku ennustaa tai tulkita :lol:
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mitäs vika koodeja se antoi?
kaikki sulakket varmaankin jo tarkistit

taitta bensassakin olla että on sama puhallin ilmastoinille ja mootorin jäähdytykssen mitä ohjaa siellä syylärin alanurkassa sieltä lähtee piuhat sille mootorille niin saa testattua sen ottaa piuhat irti ja suoraa virtaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”