EDIT: Muokkasin otsikkoa ongelmaa kuvaavaksi, terv Pappi.
Leemu kirjoitti:Onkos pensa-moottoreissa kannenpultit XZN-kannalla dieseleiden tapaanRoisto kirjoitti: erikoistyökalut![]()
Meinaan vaan kun ei välttämättä ole joka jätkän pakissa niihin käypäsiä avaimia
Tarvitaan semmonen 1/4" pitkä hylsy, johonka tappi männee sisälle ja josta M6 koneruuvi mahtuu läpi tai vastaava putkenpala, mahottoman pitkä ja kokokierteinen M6 koneruuvi, sopeva kutosen koriprikka ja mutteri. Ruuviin ensinnä mutteri liki kantaan asti, sittä rikka ja hylsä. Ruuvi kierretään tappiin ja mutterista kiertäen vedetään tappi pois hylsyn sisään. Varottava katkasemasta, eli voimaa ei saa tarvita paljoa. Kierretanko on vissiin liian hitusta, 8.8 lujunen ruuvi on kestäny tähän asti, mutta jos on lujassa niin saattaa katketa tai mutteri sutasta.Roisto kirjoitti:ketjunohjaimen liukutappien ulosvedin.
Olipa hyvinkinEasy Rider kirjoitti:Niin nepä oliki toisapäin pätkäkoneessa. Satanelosessa runko 27mm hylsyllä ja hattu 10mm kuusiokololla, sama tais olla M111:sessaki.
mulla on tällänen M116 konetta vartenRoisto kirjoitti:Erikoistyökaluksi tulee luokiteltua semmoiset kapineet, jotka pitää itse tehdä tai tilata jostain erikseen.
Itellä on noihin tappeihin tämmöinen. Tuo 6 millinen osa taisi olla 12.9:ä ja tuo paksumpi 10.9:ä. Olen sillä parista kannesta vedellyt tappeja. Pyöritetään siis tapin pohjaan ja tuolla mutterilla vedetään ulos. Pultin kannasta pidetään kiinni, ettei pyöri.
t.
Risto
CDI suutinpultit on kestäneet hyvin ja niitähän on käytettyinä rajattomasti tarjolla.Monasti tahtoo olla riittävän pitkä M6 kokokierteinen luja ruuvi mahoton löyettävä just ku tarviis.
CDI suutinpultit on kestäneet hyvin ja niitähän on käytettyinä rajattomasti tarjolla.
Ruuvinhan ei tarvitse olla kokokierteinen, kunhan jengaa on sen verran että tapin sisään ylettää tarpeeksi.
Sitten kaksi holkkia joissa kierteet "keskenään" ja on helppo vetää.