Lukkoperän etustefan vaihto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Lukkoperän etustefan vaihto

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Eli onnistuuko ASD:iin etustefan vaihto ilman että tarttee perää purkaa? kun oon kuullu kahenlaisia versioita että joutuu purkamaan ja että saapi vaihettua kun päätymutterin irroittaa. kumpiko näistä nyt on se oikea tapa :lol:
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Pelkkä mutteri pois ja stefa irti ja uutta tilalle. Merkihe jotenki mutterin asento siihen laippaan että saat mutterin yhtä kireälle ko se oli, ettei tuu onkelmia :roll:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ja minä kiitän.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

vielä lisäkysymys tietäjille että onko sitten jossain perämalleissa tuo stefa vaihdettavissa vain ja ainoastaan perän sisältä? :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuskin, mutta jos samalla joutuu kolmihaaran vaihtamaan (esim. peränvaihdon yhteydessä eri kokoiseen), niin perä pitäs purkaa että saa pinjonin oikeaan kireyteen. Liian tiukalle jos laittaa niin perän elinikä lasketaan ehkä tunneissa.

Tarkat merkit mutteriin ja kolmihaaraan ja ehkä hiuksen verran yli jos vetäsee kun kiristää, kunhan ei ainakaan jätä alle merkin.

Vetarinstefoja vaihtaessa pitää kuori avata ja C-sokat repiä pois että saa laipat edestä.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 17.5.2011 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

jeps, nytpä on sitte esson baarin jutuille tuosta stefan vaihosta annettu lopullinen sinetti :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ainiin, merkki toki myös akseliin että menee haarukas samalle poorille.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”