Carina || ja vetonivelen vaihto

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Roobert

Carina || ja vetonivelen vaihto

Viesti Kirjoittaja Roobert »

elikkäs huomenna pitäs vaihdella vanhemman malliseen kakkoskaarinaan ulompi vetonivel apparin puolelle, semmoista rutinaa ja pauketta tuntui pitävän, ihan jo suoraankin ajettaessa. eikait tuo lie sen kummempi homma kuin yleensäkkään vai onko se muka rälläkällä oikeesti hajotettava kappaleeks ennen kuin lähtee irti akselista niinkuin kaikki väittävät, en usko :lol: ainakin ihan normaalilla ohuella lukitussokalla se kasataan näköjään eli ei pitäis muita autoja tiukemmassa olla, eli napakalla vasaran iskulla pitäs lähtee, vai mitä ootte mieltä :roll:
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, jos ei lähde niin sitten leikkelemään.
Hondissa on usein tiukassa.
Roobert

näin arvelinkin. ompahan tuo rälläkkäavain keksitty jos ei irti lähde :jerkit: mietin vaan tossa että millanen lie toyotan rakenne siellä laatikon päässä että tulleeko ölpät kartanolle sieltä jos joutuu vetarin ruuvipenkkiin ottamaan taottavaksi / leikeltäväksi, tiiätkö dealer? :nocando:
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa ottaa sisäpää kumista irti eli osa nivelestä jää laatikkoon kiinni, orkkis klemmarin voi käyttää uudelleen.
passo

Viesti Kirjoittaja passo »

mä oon aina joutunu rälläköimää tojotist sen palasiks..en oo irrottanu laatikon pääst.
Roobert

dealer kirjoitti:Kannattaa ottaa sisäpää kumista irti eli osa nivelestä jää laatikkoon kiinni, orkkis klemmarin voi käyttää uudelleen.
mitä tarkoitat tuolla osa nivelestä? lähteekö siis vetonivel akselista irti ja nivelosa jää laatikkoon kiinni vai hajoaako se itse nivelkin osiin ja osa siis tulee akselin matkassa poies? :roll:
aaltojarvi
pingviinitrokari

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sisäpään nivelen kuppiosa jää laatikkoon ja nivelen kolmihaarainen sisäosa sekä suojakumi jääpi kiinni akseliin kun irrottaa suojakumin pannan. Lähtee ihan vetämällä pois.

Edit. Minäki noita joitain kymmeniä olen eri merkkeihin vaihtanu, mutten ole taasen koskaan tarvinnu rälläkkää, voipi olla ihan tuuriaki. Mazdaski on ollu välii piukas.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Roobert

kiitti selvennyksestä :lol: onhan noita tullut paukuteltua vaihtaa paljon ja suojakumeja vielä enemmän ja aina tuo nivel tosiaan lähteny vasaralla irti, yleensä ihan pakoillaan autossa on vetari ollut ja silti lähtenyt irti välillä kovempaa lyöden kylläkin. voipihan se olla pakostakin tuossa akselin irrotus edessä :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”