Pajerossa alkoi tänään kuplia paisuntasäiliössä
Pajerossa alkoi tänään kuplia paisuntasäiliössä
Joskus viime kesänä laitoin vm 88 Pajeroon kunnostetun kannen kaikkineen hilppeineen, ainakin piti olla kunnostettu ja hetken ajettu. Homma onnistui suhtb hyvin ja kilometrejä kertyi 13tkm tänä aikana ja sitten tänään aamulla melkoinen vaalean harmaa sauhu, joka ei sitten tainnut lakata ollenkaan ja katsoin pellin alle ja siellä paisuntasäiliössä oli kuplimista.Sitten vaan toisella autolla liikkeelle.Konetta on neuvojen mukaan käytetty aina ennen lähtöä ja sitten kun on pysähdytty, ettei sen takia tulisi kansivikoja, ei viitsisi ihan paaliinkaan laittaa, kun se juuri laitettiin pelleiltäänkin suht kuntoon, mutta eipä tuollaiseen viitsisi kansipåahveja 10tkm välein vaihtaa. No tuosta on vain tuo 13tkm ko´kemus ja Toyotan maastureita HJ 60 ja 61:sta suunnassa 400tkm ja eihän niitä saanut rikki millaan ja vedin 2000kg painavaa asuntovaunua, mutta tämä on tallaista, no kun otan kututuksen laannuttua kannen pois,niin näkee mitä pitää tehdä. Pitääkö tuoollainen kansi sitten viedä koneistamoon kun pahvi vaihdetaan.
Heitetäänpäs tähän heti kysymys, että pitääkö kaikissa autoissa esim kesällä kerran viikossa laittaa lämmitysvipu silleen että vaikka kiertää esim minuutin ja sitten pois ja saa olla silleen kunnes esim viikon päästä taas uudelleen hetkeksi sisäkiertoon
, minä kuulin ensi kerran ko ohjeen tänään ja vasta 35v ajellut vehkeillä ja ei kuulemma palkästtän Pajeroon tämä sääntö toimi vaan muihinkin, kertokaas nyt automiehet mielipiteenne tähän asiaan.

Heitetäänpäs tähän heti kysymys, että pitääkö kaikissa autoissa esim kesällä kerran viikossa laittaa lämmitysvipu silleen että vaikka kiertää esim minuutin ja sitten pois ja saa olla silleen kunnes esim viikon päästä taas uudelleen hetkeksi sisäkiertoon
, minä kuulin ensi kerran ko ohjeen tänään ja vasta 35v ajellut vehkeillä ja ei kuulemma palkästtän Pajeroon tämä sääntö toimi vaan muihinkin, kertokaas nyt automiehet mielipiteenne tähän asiaan.

mua kehotettiin jälkikiristämään kannenpultit muutamaan tonnin jälkeen jos joskus joudun kannen korjaamaan pajerosta. ja kehotti se muutenkin kiristään aina 20tkm jälkeen ne.
kuulemma ne ekaks löystyy vanhassa.. ja sitten jos ei kiristä ajoissa niin halkee. (ei tarvinnut korjauttaa omaa sentään.. kiristys oli vuorossa tänä syksynä mutta auton myin jo pois)
mutta se kuulemma on niiden kansien perusvika että halki menevät.
esikäyttö ja etenkin jälkijäähdytys on hyvä idea jo turbon taki. etenkin pidempien ajojen jälkeen annoin auton rouskuttaa tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla kauan. (autosta tavarat pois sinä aikana jne.. ja lähtiessä auto käymään ennen lastausta ja lasien krapausta)
nopeesti kyllä sulla se paukahti jos ehjä ja tarkistettu oli.
ja mulla on tapana kaikissa autoissa välillä testata lämmityksen yms toiminnot vaikka ei tarvetta olisikaan.
kuulemma ne ekaks löystyy vanhassa.. ja sitten jos ei kiristä ajoissa niin halkee. (ei tarvinnut korjauttaa omaa sentään.. kiristys oli vuorossa tänä syksynä mutta auton myin jo pois)
mutta se kuulemma on niiden kansien perusvika että halki menevät.
esikäyttö ja etenkin jälkijäähdytys on hyvä idea jo turbon taki. etenkin pidempien ajojen jälkeen annoin auton rouskuttaa tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla kauan. (autosta tavarat pois sinä aikana jne.. ja lähtiessä auto käymään ennen lastausta ja lasien krapausta)
nopeesti kyllä sulla se paukahti jos ehjä ja tarkistettu oli.
ja mulla on tapana kaikissa autoissa välillä testata lämmityksen yms toiminnot vaikka ei tarvetta olisikaan.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..