C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus
C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus
Onkos kukaan forumilainen suuntauttanut ja saanut mustaa valkoiselle mitatuista arvoista?
Näitä voisi laittaa näkyviin, kiitos
Eniten kiinostaa mikä on auton korkeus ja kulmat joihin pyörät on säädetty. Myös vehotyyliset alatukivarren kulmamitat ja kaaresta keskiöön vertailut kiinostaisi.
Itsellä on parikin kertaa suunnattu mutta eipä ole paperille kummastakaan paikasta saanut mitään.
Alustan korkeus kiinostaa sikäli ja myös mitatut arvot (vehon tapa) että haluaisin autoni aikalailla tehdaskorkuiseksi. Nyt on joko perse alhaalla tai nokka pystyssä tai mitä liekkään.
Näitä voisi laittaa näkyviin, kiitos
Eniten kiinostaa mikä on auton korkeus ja kulmat joihin pyörät on säädetty. Myös vehotyyliset alatukivarren kulmamitat ja kaaresta keskiöön vertailut kiinostaisi.
Itsellä on parikin kertaa suunnattu mutta eipä ole paperille kummastakaan paikasta saanut mitään.
Alustan korkeus kiinostaa sikäli ja myös mitatut arvot (vehon tapa) että haluaisin autoni aikalailla tehdaskorkuiseksi. Nyt on joko perse alhaalla tai nokka pystyssä tai mitä liekkään.
Viimeksi muokannut AK47, 30.6.2011 22:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
ne pultit ei oo ruostunu kiinni jos autosta on edes silloin tällöin vilkuiltu ohjauskulmia 27 vuotta vanhasta tenavasta säädin joku aika sitten, rost offia vaan ja listalla epäkesko auki ja pulttipyörimään, kulmat tuli kohdilleen. vaikuttaahan ne ihan oleellisesti auton ajettavuuteen.650000tuttavuus kirjoitti:Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
Siksipä täällä on keskustelufoorumi kun itse en ainakaan tiedä varmaksi juur mittään.650000tuttavuus kirjoitti:Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
Kamperit ja kasterit on kuulemma mitattu ka jos voi niin säädetty. Mutta paperille ei ole kyllä missään annettu kulmia ei alku eikä loppukulmia.
Ja tuo aliustan korkeus on kovasti mysteeri että mitä se tehtaalla on ollutkaan.
Nyt mietin että saisko alkuperäisen korkuiseksi nostamalla takapäätä pykälää isommilla kumeilla tai uusilla takajousilla vai laskisko etupäätä ykkösen kumeilla....
Niitä kaaresta keskiöön mittoja ja tietty alatukivarren kulmia tässä huutelen...
Camberia ja casteria voi ceessä säätää eessä mutta ei takana ellei ole hankittuna säätötankoja, niillä voi tarvittaessa korjailla pystykallistumaa.
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.
Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.
AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ?
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.
Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.
AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ?
No, ei sen pakko ole olla, mutta toki haluaisin että olisi. Renkaat saisi ehkäparemmin kestämään ja jos maavaraa olisi entistä paremmin niin sekään ei haittaa. Mutta yhtään normia korkeampaa en halua. Arvelisin että ajettavuus ja silmä on kohillaan alkuperäiskorkuisena parhaiten...dealer kirjoitti:Camberia ja casteria voi ceessä säätää eessä mutta ei takana ellei ole hankittuna säätötankoja, niillä voi tarvittaessa korjailla pystykallistumaa.
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.
Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.
AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ?
Takapää kuulemma olisi 2cm korkeemmalla kuin etupää nostotuteista mitattuna kun alustan asento oikea. Mutta tämä kuulopuhetta.
Nyt tuossa on edessä uudet jouset ja kakkosen kumit, saattaisi nousta uusilla takajousilla lähelle oikeaa korkeutta ja asentoa... Takana 2 kumit nyt mutta ois tuoss kolmosenkin kumet joten niilläkin asia varmaan korjaantuisi parempaan päin. Lähinnä korkeus ja sen mittaaminen ongelma koska ohjearvot on sidoksissa siihen korkeuteen.
Laitanpa tähän samaan keskusteluun, ettei tarvitse alkaa uutta tekemään.
Eli kyseessä on C36 AMG -94, josta pitäisi saada nostettua keulaa hitusen ylemmäksi, jottei kumit niin helposti vastaisi kaariin.
Autoon on ilmeisesti asennettu Eibachin alustasarja, mutta korkeudesta ei ole tietoa, eikä myöskään mitään dokumenttia ole säilynyt.
Mikähän olisi fiksuin tapa nostaa autoa keulasta? Uudet jouset, vai selviääkö pelkillä säätökumien vaihdoilla?
Eli kyseessä on C36 AMG -94, josta pitäisi saada nostettua keulaa hitusen ylemmäksi, jottei kumit niin helposti vastaisi kaariin.
Autoon on ilmeisesti asennettu Eibachin alustasarja, mutta korkeudesta ei ole tietoa, eikä myöskään mitään dokumenttia ole säilynyt.
Mikähän olisi fiksuin tapa nostaa autoa keulasta? Uudet jouset, vai selviääkö pelkillä säätökumien vaihdoilla?