
C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus
C36 omistajat, pyöräsuuntaus dokumentteja ja alustan korkeus

Viimeksi muokannut AK47, 21.9.2025 13:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 2191
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
ne pultit ei oo ruostunu kiinni jos autosta on edes silloin tällöin vilkuiltu ohjauskulmia650000tuttavuus kirjoitti:Pruukataanko teilläpäin korjata Mersuista myös pyörien kallistukset nelipistesuuntauksessa, vai kerrotaanko, että ne säädöt on kuitenkin ruostuneet kiinni, eikä niitä saa muutettua.
Olisko tuo tehtävä kovinkin tärkeä ajettavuuden kannalta ?


Camberia ja casteria voi ceessä säätää eessä mutta ei takana ellei ole hankittuna säätötankoja, niillä voi tarvittaessa korjailla pystykallistumaa.
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.
Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.
AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ?
Etupään säätövarat ovat hyvin pienet koska säätäessä on vaan mahdollista laittaa pultti kolmeen eri asentoon, ei niinkuin vanhemmissa että pulttia kiertämällä saa renkaan siirtymään enemmältikin.
Nelipyöräsuuntauksesta esim. minun työpaikalla saa tulosteen josta näkyy kulmat ennen ja jälkeen suuntauksen.
Vanhemmissa malleissa (201-124) säädöt ovat usein jumissa, kokeilemallahan se selviää.
Jos asiakas haluaa rälläköidään alatukivarret irti ja laitetaan uudet helat ja pultit, sitten säädöt toimivat taas....
Ceen pultit eivät jumita.
AK47, onko välttämättä olennaista että auto on alkuperäisessä korkeudessa vai voisiko ajatella että silloin kun asento miellyttää omaa silmää ja ajettavuus on OK kaikki on hyvin ?

Laitanpa tähän samaan keskusteluun, ettei tarvitse alkaa uutta tekemään.
Eli kyseessä on C36 AMG -94, josta pitäisi saada nostettua keulaa hitusen ylemmäksi, jottei kumit niin helposti vastaisi kaariin.
Autoon on ilmeisesti asennettu Eibachin alustasarja, mutta korkeudesta ei ole tietoa, eikä myöskään mitään dokumenttia ole säilynyt.
Mikähän olisi fiksuin tapa nostaa autoa keulasta? Uudet jouset, vai selviääkö pelkillä säätökumien vaihdoilla?
Eli kyseessä on C36 AMG -94, josta pitäisi saada nostettua keulaa hitusen ylemmäksi, jottei kumit niin helposti vastaisi kaariin.
Autoon on ilmeisesti asennettu Eibachin alustasarja, mutta korkeudesta ei ole tietoa, eikä myöskään mitään dokumenttia ole säilynyt.
Mikähän olisi fiksuin tapa nostaa autoa keulasta? Uudet jouset, vai selviääkö pelkillä säätökumien vaihdoilla?