Tomaatin paineidennosto?
Tomaatin paineidennosto?
Niin siis tuota ihan uutta asiaa tuo automaatti on minulle
Ässä on ollut nyt sen 3 kuukautta, ylikin, käyttämättömänä ja ajattelin tässä parin viikon päästä ajaa sillä vähän kun kelit ovat jo yli nollan monissa paikoissa.
Mitenkä tuo automaatti tykkää seisonnasta? Siis ilmanmuutahan pitää antaa auton tyhjäkäynnillä olla ennen liikkeellelähtöä jonkin aikaa että öljyt kiertävät hyvin.
Mutta esim.nyt nollakeleillä pitäiskö laaitkkoa jollain tavalla potkuttaa ennen ajoa, esim nostaa paineita että laatikko toimisi ajossa oikein?
Kannattaako tämä ja miten se tapahtuu?
Ässä on ollut nyt sen 3 kuukautta, ylikin, käyttämättömänä ja ajattelin tässä parin viikon päästä ajaa sillä vähän kun kelit ovat jo yli nollan monissa paikoissa.
Mitenkä tuo automaatti tykkää seisonnasta? Siis ilmanmuutahan pitää antaa auton tyhjäkäynnillä olla ennen liikkeellelähtöä jonkin aikaa että öljyt kiertävät hyvin.
Mutta esim.nyt nollakeleillä pitäiskö laaitkkoa jollain tavalla potkuttaa ennen ajoa, esim nostaa paineita että laatikko toimisi ajossa oikein?
Kannattaako tämä ja miten se tapahtuu?
w126 300SE 1986
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pistä Ere Ässä tulille ja anna lämmetä hiukan..eikun cruisaamaan
Jos nyt jotain häiriötä askin toiminnassa on katellaan lisää ja mikäs siinä nyt olis
Jos nyt jotain häiriötä askin toiminnassa on katellaan lisää ja mikäs siinä nyt olis
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: Tomaatin paineidennosto?
Automaatti ei seisonnasta säiky. Omalla on ajettu tänä talvena noin 100km, tänään heitin noin 5km lenkin ja hyvin vaihtaa. Öljyt, suodatin ja laatikon öljypohjan tiiviste kannattaa vaihtaa jos epäilyttää milloin operaatio on suoritettu viimeksi.Erew126 kirjoitti:Niin siis tuota ihan uutta asiaa tuo automaatti on minulle
Ässä on ollut nyt sen 3 kuukautta, ylikin, käyttämättömänä ja ajattelin tässä parin viikon päästä ajaa sillä vähän kun kelit ovat jo yli nollan monissa paikoissa.
Mitenkä tuo automaatti tykkää seisonnasta? Siis ilmanmuutahan pitää antaa auton tyhjäkäynnillä olla ennen liikkeellelähtöä jonkin aikaa että öljyt kiertävät hyvin.
Mutta esim.nyt nollakeleillä pitäiskö laaitkkoa jollain tavalla potkuttaa ennen ajoa, esim nostaa paineita että laatikko toimisi ajossa oikein?
Kannattaako tämä ja miten se tapahtuu?
Nostin omasta laatikon paineita kahden kierroksen verran, mutta kokeilemallahan se selviää jos vaihdot tuntuvat laiskoilta. Painetta säädetään vaihteiston oikealla puolella olevan muovirasian alla olevasta T-ruuvista. Vaihdot terävöityvät kun käännät ruuvia aukipäin.
Kesä tulee Ere, kohta ajellaan ässillä.
Re: Tomaatin paineidennosto?
Mie vaihan nuo edellämainitut + uuden laatikon öljypohjan huomenna.HVM kirjoitti:Öljyt, suodatin ja laatikon öljypohjan tiiviste kannattaa vaihtaa jos epäilyttää milloin operaatio on suoritettu viimeksi.Erew126 kirjoitti:Niin siis tuota ihan uutta asiaa tuo automaatti on minulle
Ässä on ollut nyt sen 3 kuukautta, ylikin, käyttämättömänä ja ajattelin tässä parin viikon päästä ajaa sillä vähän kun kelit ovat jo yli nollan monissa paikoissa.
Mitenkä tuo automaatti tykkää seisonnasta? Siis ilmanmuutahan pitää antaa auton tyhjäkäynnillä olla ennen liikkeellelähtöä jonkin aikaa että öljyt kiertävät hyvin.
Mutta esim.nyt nollakeleillä pitäiskö laaitkkoa jollain tavalla potkuttaa ennen ajoa, esim nostaa paineita että laatikko toimisi ajossa oikein?
Kannattaako tämä ja miten se tapahtuu?
Kävin lainaamassa kaverilta momenttiavaimen,kun oon mie nii etevä,että tavan räikällä mennee öljypohja kieroksi kiristettäessä.
Ja sikaflexi tiivistys pittää niin vähä aikaa,yrittäs kerra tehä kunnolla.
Tuntuu kovin pieneltä tuo kiristysmomentti,olik se 8 nyyttonii.. .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo sitä ei kovin piukkaan kiristetä. En muista momenttia mutta tuota luokkaa se on.
Ja sitä ruuvia tosiaan kiristetään niin nousee paineet. Ainakin pystärissä.
Sattuiskos jollain olemaan kuvaa W116 280SE:n lootan paineruuvista (eli siis kuva mistä näkee missä se ruuvi on)? Minä kun sitä etsin joskus niin ei löytynyt... Pystäristä löytyi kyllä siitä repsikanpuoleiselta poskelta lootan persiin vierestä, mutta tuosta ei.
Ja sitä ruuvia tosiaan kiristetään niin nousee paineet. Ainakin pystärissä.
Sattuiskos jollain olemaan kuvaa W116 280SE:n lootan paineruuvista (eli siis kuva mistä näkee missä se ruuvi on)? Minä kun sitä etsin joskus niin ei löytynyt... Pystäristä löytyi kyllä siitä repsikanpuoleiselta poskelta lootan persiin vierestä, mutta tuosta ei.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Jaha, eli HVM on pudottanut paineita laatikosta, ja on vieläpä sitä mieltä että paremmin toimii.Perttu K kirjoitti:HVM muuten naulan kantaan, mutta oliko ruuvin kääntösuunta sittenkin kiinnipäin? En nyt kuitenkaan mene vannomaan, ruuvit kun voi pyöriä kahteen suuntaan. On vain sellainen muistikuva, että kiristämällä ne paineet nousisi.
Kiitos oikaisusta, usko omiin kykyihin on vissiin taas kerran tehnyt ihmeitä.
Ja käännellään ruuvia...
HVM älä masennu, todistit juuri valohoidon voiman. Vaikka ruuveja kääntelisi vääräänkin suuntaa, niin auto toimii paremmin. Oleellista on että ruuvaa ja säätelee autoan usein, sillä auto tykkää kun sitä rassataan. Säädellessä on vain muistettava kääntää ruuveja riittävän vähän.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kiitos, elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta.Perttu K kirjoitti:HVM älä masennu, todistit juuri valohoidon voiman. Vaikka ruuveja kääntelisi vääräänkin suuntaa, niin auto toimii paremmin. Oleellista on että ruuvaa ja säätelee autoan usein, sillä auto tykkää kun sitä rassataan. Säädellessä on vain muistettava kääntää ruuveja riittävän vähän.
Re: Tomaatin paineidennosto?
Jaa, liekö nuo laatikot olla sitten kovasti erilaisia..?HVM kirjoitti:
Painetta säädetään vaihteiston oikealla puolella olevan muovirasian alla olevasta T-ruuvista.
Itellä tuo nuppi oli ainaki VASEMMALLA puolella..