Vaihdelaatikkorallia.... Venskun emännän Mitsut...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Vaihdelaatikkorallia.... Venskun emännän Mitsut...

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jåå hei, gudaa, förloot.... :shock: Eiku... :?

Nii. tässä ollu hetken aikaa pientä projektin tynkästä kun alkanu tuosta allekirjoituksen lancerista laatikko porsimaan.. Ensin alko sylkee nelosta pois päältä, hävis viimenään kokonaan, ja nyt sylkee jo vitostakin... Ääntäny se on komeasti pidemmän aikaa. :lol:

Tuossa tuli saatua varaosa-autokin josta laatikon jo nyppäsin pois.
Tänään sain aikaseksi otettua tuosta toisestakin ja kytkimen myös aseltelmineen. :) Ja kytkin alkoi luistamaan tuossa viimenään ihan huolella. No, kyllä se aikasen sileä onkin jo. :lol:

Nyt vaan ennenkö alan kasamaan, niin tässä vähä pohdiskelin kun vauhtipyörän pinta oli ihan aavistuksen öljyinen, mutta kytkinkopan reunat on ihan mustana märkää öljyä. :shock: Eli olisko kampiakselin stefa antautunut? :idea:
Tuota laatikkoa nyt ei viittis ihan huvikseen ottaa hetikohta irti, saati alkaa uutta kytkintä taas hommailemaan, jos sattuu öljy hyökkäämään kimppuun.
Eli oikeastaan vähä tyhmiä kyselen, että olisko raati sitä mieltä että stefa ois mänt? :? Samallahan sitä vauhtipyörää vähä sorvissa... :whistle: :twisted:

Laittaisin kuviakin mutta enhän mää löydä johtoa! :ää:

... Hähä, kävin varastaa yhden toisen johdon, laitetaas nyt kuviakin, siitähän nämä kaikki elää :!:

Eli tuon näköinen on kytkinkoppa: :(
Kuva

pois otettu ja toisesta autosta otettu, jo pesty, laatikko:
Kuva


(edit: Toisen loota näytti tältä ku irrotti, eli pelkkää kytkinpölyä suurinpiirtein: Kuva)


ÖLJY!!
Kuva

Tuo oli ihan kauhiata kuraa, mustaharmaata p*skaa, haisikin ihan kamalalle... Ja ja... No, ei tuo kauaa tuolla ole pyöriny. :shock:
Yks minkä havainnon tein, niin tuosta autosta kiinni olleesta laatikosta puuttui huohottimen kumi, eli siinä oli avonainen reikä mistä kaikki sonta pääsi laatikkoon! :evil:
En sitte tiiä oisko se irronnu just siinä kun pesin tuon autossa olevan lootan sen ollessa vielä kiinni. :roll: Kuitenkaan mitään vettä ei ollu mielestäni öljyissä eikä sitä mitenkään yleettömästi liikaakaan tuntunu olevan. :lol: Toisen askin öljyt oli kyllä paljon enenmmän öljyn näköisetkin. Ja se loota siis pelaa, autojen mittarissa 30tkm eroa. Toi toinen loota huusi ja kaikkea jo noilla kilometreillä. Sen jälkeen ongelmat oikeastaan alkoivat, kun toinen sisempi murros vaihdettiin ja öljyt tietysti samalla. Epäilisin että kaveri ois pistäny jotenkin väärää öljyä. :?

Mutta pitäiskö tästä lähtä kuitenkin Stefakaupoille ennenkö alkaa enempää pajottaa kasaan? Vauhtipyörä on vaan viidellä pultilla kiinni, Volvossa niitä tais olla... 8? Ainkin kuus. :roll: Ja tuo limppu on muutenkin varmaa 3 kertaa pienempi. :happy: Mutta tarvineeko noita pultteja uusia? Ainakin kierrelukitteet sinne pitää laittaa :pappa: Volvoon tais tulla uudet pultitkin ettei vaan käy mitään jos vanha saattaa katketa.. Tiiä sitten, mihkä ne siitä katkeis. :P
Viimeksi muokannut Vensku_, 08.9.2011 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mene vaan tehva kauppaan :wink:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Niin mäkin vähä asian näkisin. :D

Ja eipä se huonoa tee ikinä varmaankin, vasta se 390tkm mittarissa, ja liekö alkuperäin stefa. :mrgreen:
Muutenkin, kun noinkin mittavan remontin tekee niin stefan vaihto ei oo paha rasti tehdä samalla, ehkä. :lol: Toivottavasti onnistuu helposti... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kattelin vertailun vuoksi motonetistä olisko noita tiivisteitä, 7,40€ hinta. :lol:

Tässä taas nähdään, että ei kannata riskeerata satasen kytkintä 8 euron takia, jos (kun) se vuotaa. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Mikä tuo toisen kuvan taustalla oleva möllykkä on?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Onko laatikon päässä stefaa näkösällä..? Mikseipäs sekin voisi olla (tuleva?) vuotokohde.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Risto, se on ilmanputsari/ilmamassamittari. Ja toinen lätty on kytkin ja asetelma. :D

JiiTee: Joo, no varmaan painelaakerin takana onkin? Ja sit tietysti vetoakseleissa. Mutta nuo taitaa olla vaikeampia osia saada kuin moottorin tiivisteet..?
Ja eihän ne niinkää petä kun ei ole sellaista painetta kuin moottorissa? :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ainakin Oulaisista saa stefoja aivan mittojen mukaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei ollu kampiakselin stefa. 8)

Tuli tahna ylempäänt, virranjakajan O-renkaasta. :roll: Nyt on se vaihdettu ja kytkinkopan sisältö putsattu. (Nuo AD:n uudet bräkleeni purkit loppuu ihan kerta suhauksella! :shout: :ttu: )
Oli muuten jännä se, ilmeisen orginaali o-rengas, ei ollu kumia nähnykkään, muovia enemmänkin ja kovaa sellasta. :lol:

Sitte. Seuraava ongelma. Milläs halvatul saan noi niitit pois tuosta tangosta mikä käyttää tota painelaakerin käpälää???? Pitäis saada vaihdettu tuon hydraulisen kytkimen tanko tuohon ehjään laatikkoon, jossa on vaijerikytkin. :?
Eilen yritin jo porrailla, mutta ei, nehän on kuin timanttia :shock: (No kai nyt mitsussa onkin :lol: )
Läpi ei pysty suoraan lyömään, menee laatikkoon muuten toinen pää sokasta. :? Se ei oo vaihtoehto. 8)

Saakos tuollasta, onko tuo nyt sitte löyntisokka vai mikä, millää ilmeel vedettyä fiksusti pois tuolta? :(

Ja jollaa nuo mitsu-ihmiset on niitä vaihdellu, mut... Siellä on niin hiljaista, saa viikon odottaa vastusta jos silloinkaan tulee. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaaha, tää meni nyt sitte vaikiaksi. :x

Vaihtelin nuo kytkimen käyttöakselit yms, uuden kytkinpaketin laitoin paikalleen, sainpa yhden pultinkin poikki ja ja, sormet verille. :pappa:

No, kytkinakseli ja painelaakerin liukupinta rasvoihin ja painelaakeria paikalleen... Ei mahdu?? :?: :!: Prkl.. Nää on vähä erilaiset, haetaas sieltä vanhasta lootan luota se tämän "uuden" lootan painelaakeria, ja kokeillaas samalla siihen tätä laakeria... Joo menee tähän...
Jaa niin se kytkin, ei prkl, tää pooritus taitaa erota... :shock: *Testaa vanhalla kytkimellä*... :ttu: :shout: No EIHÄN se mahdu....! :kele:

Eli yks vaihtoehto olis ostaa nyt sitten vielä toinen kytkin (mahdollisesti siis tuo kytkin viedä vaihdossa, ja kaasarimallin vaijerikytkimellisen lootan kytkinsetti tilalle...) Mutta auton omistaja tuli tässä vastaan, ettei käy, kun pitää olla tuollanen kytkin. :D

Nyt sitte alotellaan repimällä tuo risa laatikko osiin (jännä nähä mitä tulee kun en oo ikinä aukassu lootaa. :lol: ) ja katotaan mitä se on syäny, onko laakerit ja mitä muuta rikki. :roll:
Tuosta toisesta lootasta vois tietysti yrittää vaihtaa rojut ristiin, mutta siinähän on aina se vaara, että rattaat ei passaa ihan yhteen, ja voi voi sitä vonkunan määrää. Ja muutenkin, onhan nekin käytettyjä, mutta laatikko kyllä toimi ihan hyvin. :?

Oltiin jo iltasella ihan fiiliksissä, että nyt saadaan Lancer ajoon.. No ei... :cry:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No, mahtupas kumminkin. :lol:

Mitsu skulaa ja sillee! Jännän hiljainen tuo auto, kun ei enää vaihdelaatikko pidä jumalatonta kolina, kilinää ja muuta jännää mekkalaa. :shock:

Mutta jotta ei liian helpolla pääsis, niin meni pyöränpultti poikki kun laitto renkaan takas paikalleen! :kele: (ja tuo auton omistaja vielä laitto sen kiinni! :D)

Ja tässähän se pyöränpultin/jarrulevyn vaihto ei oo mikään, bolt on homma, ilmeisesti joutuu koko navan purkamaan, h**vetti!!! :ttu:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”