722.3 oikkuilee taas

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

722.3 oikkuilee taas

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Elikkäs ykköstä ei kytke kun puolen minuutin odottamisen jälkeen ja sievästi kaasua painamalla koittaa lähtä liikenteeseen mutta vaihde lähtee heti pois päältä..muut vaihteet pelaa muuten mutta vaihtaa melko pehmeästi. Ja kaikki tämä siis ilmeni muutaman tunnin seisonnan jälkeen jota ennen toimi aivan täysin. :roll:

Öljyt tiputin pois ja öljypohjan kans. Öljy oli vähän tummaa muttei kovin palaneelle tuoksahtanu,öljypohjassa kuitenki oli jotain pientä roskaa.. :shock: Onko hankala homma ja onnistuisko tämmösen poropeukalon putsata venttiili koneistoa ? :lol:
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Noh käytimpä tänään auki sen 1-2 vaihteiden systeemin venttiilipöydästä ohjeen mukaan johon pitäis vaihtaa se korjaussarja jos vaihdot luistaa. Siellä sisällä olevassa keltasessa muovi "männässä" oli o-renkaat jotka oli molemmat viistosti poikki. Kuuluuko näin ollakkin? :shock:

Pistin mehut takas sisään mutta eihän tuo kummentunu yhtään...Pakki oikein kunnolla losahtaa päälle mutta eteenpäin vievät vaihteet eivät tunnu edes oikein kunnolla kytkeytyvän :evil:

Osaisko joku auttaa?
C250TDT -98
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oliskohan niin, että jompikumpi panta ei kytke taikka sitten molemmat :roll:
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Niin..näistä kun ei mittään tiiä :D Mutta kuitenkin kun sievästi paikalla ollessa vaihde päällä painaa kaasua niin koittaa kokoajan nykiä liikkeelle eli kuin vaihde kävis koko ajan päälle ja pois :cry:
C250TDT -98
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mullon ollu samankaltanen ongelma ja oli takapannan servon mäntä halaki. :pappa: Vai mikä nimi sillä ny olikaan
Laatikon takaosassa ne pyöriät "luukut" tai mikkä onkaa, niien kohalla on takapantaa puristelemasa. En muista mikä juttu sen korjaaminen on että saiskos sen peräti laatikko paikollaan mutta ylleensähän kun takapakasta puhutaan niin.....sehän on se viimenen osa joka on käjesä ku purkaa laatikon. :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tätäkö meinasit :roll:

Kuva
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyttenkin kylmällä laatikolla ykkönen toimii jos sievästi kiihyttää ja samoten kakkonen. Lämpimänä ykköstä ei oo ollenkaa ja kakkosella ihan sievästi voi kiihdyttää. 3 ja 4 toimii normaalisti. :D
C250TDT -98
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiks tuo kannattas ottaa pöyrälle se loota ja kattoo mistä se on kipee :roll: tuskin se keskenään siellä kuntoon tulee :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Osta multa hyvä 722.3 aski missä ei toimi 3-4 vaihteet ja reisteytätä nuo :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Minä kun en nuille mitään ossaa tehä :D Pittää käyttää leimalla tuo tässä kunhan pari paikkaa saa hitsattua niin laittaa koko romu seisontaan..eipä tuota opiskelijan palkoilla ihan heti saa uutta laatikkoa hommattua :( Ottaa sitten leimauksen jälkeen pöydälle...
C250TDT -98
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

touhottaja kirjoitti:tätäkö meinasit :roll:

Kuva
Joo justiisa tuo 6 sakaranen oli halaki! :pappa:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

tuo sama osa eli takapannan (B2) mäntä oli hajalla myös kaverin 380se:ssä.
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”