Corolla tahtoo kiljua......... mixi ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Corolla tahtoo kiljua......... mixi ?

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Toyo pitää hirmu vinkumiset. Aluksi epäilin loppukesällä vaihdetun laturinhihnan jääneen liian löyhälle. Mutta mutta, kun se vinkuminen voimistuu sitä pahemmaksi, mitä tiukempaa vinkkeliin etuset kääntää.
Eli jotakin vaikutusta tähän on varmaan ohjauksentehostimen pumpullakin tai ainakin hihnalla. Tehostimeen lisäsin varulta ATF:kin, ei auttanu.

Olisko pitäny vaihtaa hihnat yhtäaikaa. Onhan siinä kyllä vielä kolmaskin, joka pyörittää ilmastoinnin kompurata.

Joka tapauksessa ratin kääntö äärikulmiinsa aiheuttaa pahaa ääntä ja näkyy jopa ajovalojen himmentymänä. Hidastaa todennäköisesti siis myös laturin hihnan pyrintää. eli jokin rasitushan sinne tullenee.

Onko selvästi jotakin vialla, vai etsitäänkö aiheuttajaa yritys/erehdys periaatteella ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös se pyöritä tojotassakin jotenkin niin ettei kaikki remmit ole ka-pyörällä eli voi joku muukin luistaa kuin tehostimen remmi.
Ookko pellin alle vielä kahtonu ? :happy:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattas katsoa joskus sinne pellin alle...

Hihna luistaa.
Todennäköisesti siinäkin koneessa on tojotalle tyypillisesti tehostimen remmi vesipumpun ja tehostimen pumpun välillä.

Laturin remmi sitten pyörittää sitä vesipumppua ja laturia.
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

No sieltä konepellin altahan sitä nimenomaan kattelinkin. :lol: Tyttären vielä pyysin linkuttamaan etusia, ja vieläpä täällä lomaillessa :x .
Laturin hihnan pyörimisnopeus ainaski putosi ääri asennoissa. Hihnat menee siihen malliin kuin epäilittekin, vesipumpun välityksellä ohjauksen tehostimen pumpulle, ihan oma sitten kompuralle, ja laturi + vesipumppu taas samassa lenkissä.
Voimanlähteinä laturin ja kompuran hihnoille kone itse.

Arvelin vaan, että kiristänkö ensin laturin hihnaa, koska se on vaihdettu viimex (ostettu muuten samasta pauíkasta kuin ne Mersun vinkuvat jarrupalatkin) :wink: .
Tehostimen hihnalle näyttäis myös olevan kiristys pumppua liikuttelemalla.

Vai vaihdetaanko enstex tehostimeen öljyt tyystin ja mahdollinen suodatinkin.
Pelko lähinnä sillä puolen, että onko ohj.tehostimessa jotakin häikkää, joka rasittaa ääriasennoissa sitä. Muriseehan se Mersussakin juuri noissa ääriasennoissa varsinkin jos öljyt vähissä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ääriasennoissa tehostajan pumppu ottaa eniten voimaa ett siksi varmaan alkaa pyörät linkussa kiljuun kovemmin, painaa vähän niinku seinää päin painetta
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei kait kiljua janoava tojota voi olla ihan terve. Koita kaataa pontikkaa suoraan suoraan tankkiin. :!:
Kein siknatuur
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Sampo N. kirjoitti:Ei kait kiljua janoava tojota voi olla ihan terve. Koita kaataa pontikkaa suoraan suoraan tankkiin. :!:
Neljäs kommentoija vasta osui asian ytimeen :lol: Vakavaa porukkaa :D :D
Vaihtoehtona olis ollut "vinkuminen", mutta parempi näin.

Kyllähän sen täytyy korjaantua just laturinhihnan kirimisellä. Ohj.teh. pumppu vaatii tiukempaa vetoa ääriasennoissa ja laturinremmi alkaa sitten luistaa välittävän vesipumpun kiekalla.
En vaan pääse nyt kirimään, koska se auto on 200km päässä.

Tack uskomukseni vahvistamisista.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

650000tuttavuus kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:Ei kait kiljua janoava tojota voi olla ihan terve. Koita kaataa pontikkaa suoraan suoraan tankkiin. :!:
Neljäs kommentoija vasta osui asian ytimeen :lol: Vakavaa porukkaa :D
Vakavalla foorumilla puhutaan vakavista asioista. :naughty:
Kein siknatuur
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

650000tuttavuus kirjoitti: Kyllähän sen täytyy korjaantua just laturinhihnan kirimisellä. Ohj.teh. pumppu vaatii tiukempaa vetoa ääriasennoissa ja laturinremmi alkaa sitten luistaa välittävän vesipumpun kiekalla.
En vaan pääse nyt kirimään, koska se auto on 200km päässä.
Kiristämällähän se lakkasi "kiljumasta".
(12" räikkälenkki sopiva avain)
Samalla pieni kiristys myös tehostimen pumpun hihnalle.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Kylläkait tuo tuntuu olevan tojoissa normaalia että pikkusen rääkäsee kun kääntyvät eturattaat on ääriasennossa, mulla tosin ääni loppu ilmojen viilennettyä ja ohjaustehostin öljyn lisäyksen jälkeen.

Hanki oikia apulaiteremmi ja kiristää kunnolla.. Onko tuo millä koneella oleva tojo?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
650000tuttavuus
Viestit: 2164
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tonnikuussatanen bentsiini farkku.

Korjaantui tyystin jo remmin kirinnällä.
Saattoi jäädä vain syksykesällä vaihdossa vähän liian löysälle.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”