Mazda on ykkönen, Toyota kakkonen.
Nämä kaksi automerkkiä ovat vallanneet vuoroin kärkisijat niinä viitenä vuonna kun raportti on julkistettu.
Tulokset on koostettu 7 tärkeästä asiasta.
- Autonkäyttäjien kokemukset
- Takaisinkutsujen määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelut
- Luotettavuus (katsastusraportti)
- Kokemukset Autobild- kestotestissä (100000km)
- Lukijapalaute
- Korjaamotestien tulokset
- Takuuehdot
Korealaisista Hyundai on jo neljäs, Chevrolet(Daewoo) kuudes.
Kia on vasta 19.
Paras saksalainen on Opel, kymmenentenä.
Valioluokasta Audi ja BMW tasapistein keskikaartissa sijalla 11.
Mercedes - Benz, jota on aiemmin pidetty saksalaisen laadun tunnusmerkkinä, on tipahtanut Skodan taakse sijalle 15.
Saksalaisilla valiomerkeillä on edessään vakava itsetutkiskelun paikka, laadussa on huikeasti parantamisen varaa.
Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten valmistajien tulisi olla eniten huolissaan; 20. Alfa - Romeo 21. Citroen 22. Fiat ja hännänhuippuna 23. Peugeot
Ylläoleva teksti on koostettu Hesarin uutisesta, eikä siinä erityisesti ole tarkoitus kehua tai moittia mitään automerkkiä
(paitsi pikkusen pösöjä kun villeki lukee tämän

vaan herättää keskustelua vaikkapa siitä että pystyykö tämän päivän autoja enää pitämään liikenteessä vaikkapa 15 vuoden kuluttua ?
