Kylmäkäynnistyssuutin

Vastaa Viestiin
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Kylmäkäynnistyssuutin

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Tarvetta olis otsikon mukaiselle osalle. Elikkäs se semmonen sinihattunen bensan ruikkija :) . Vanhasta ei tule bensa läpi. Kellään tietoa mistä sain uuden? Tai toimivan käytetyn.

Kiitos etukäteen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuleeko sulla sähkö sille suuttimelle :roll:
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Kai sinne tulee :roll: Siihen tökkelin lähtöön tulee bensaa mut ei mee läpi. Tukossa?
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Kylmäkäynnistys tökki ja pahasti. Ei meinaa startata, kaasua saa polkea jonnin verran ja sit kun saa käyntiin niin pitää ''näpyttämällä'' painella kaasua hetken aikaa. Kerran ku saa kierrokset nostettua hieman ylemmäs niin sit jaksaa käydä tyhjää... jotenki
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Ja autohan on w124 230 te 88
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaha 8)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kannattaa varmaan ekana kokeilla tuleeko sinne sähköt, bensapumpun releestä allekirjottaneella katos kylmäkäynnistys puoli.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joko toimii, sähkö sieltä useammin puuttuu kun että tukossa olis, se on väljempi suutin kuin ne sylintereissä ja kylmäsuutin tukkeutuu viimisenä. Mulla johto oli hapettunut sitä töpselin sisältä, kolvasin uusiks ja alkoi toimimaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

En vielä kerenny käydä kattomassa. Pitää tänän tai huomenna mennä hallille tutkimaan asiaa. Toivotaan et se vika alkais pikkuhiljaa löytyä. Eilen meni puol tuntia et sain auton tulille. Duunissa kun ei ole tolppapaikkaa.
Noh kai se pitää lähtee taas herättää naapurit mersun käyntiin sahauksella... sekä kova äänisellä kiroamisella :D
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Noniin nyt on kokeiltu ja virtaa kulkee releen päästä töpselille, molemmista piuhoista. Eliikäs onkohan vika suuttimessa vaiko releessä? Melko kallis on tuo rele prkl..
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Omassani oli ajokkia ostettaessa jo sama vaiva, suutin täysin tukossa. Kokeiltaessa napsahteli kylläkin joten siihen ei voi luottaa. Virtapuolta kokeiltaessa voisi olla paikallaan viritellä suuttimen tilalle vaikkapa 10W:n polttimo koekuormaksi. Näin voitaisiin varmistaa ettei kyseessä ole jännitehäviö jossakin ko. piirissä. Jännitemittari kun ei kuormita juuri ollenkaan ja voi sen takia harhauttaa. Suutin saa jännitteensä pensapumpun releeltä joka sisältää sekä pumpun että suuttimen releen. Automaattivaihteisessa lisäksi kickdown-releen. Näin ainakin tenavassa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jos en nyt väärin muista, niin eihän siihen pitäis tulla releeltä virta ku vaan toiseen piuhaan, toinen on maa. Imusarja tiemmä alumiinia, et ei maadoita ite itteensä.
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »


Omassani oli ajokkia ostettaessa jo sama vaiva, suutin täysin tukossa. Kokeiltaessa napsahteli kylläkin joten siihen ei voi luottaa. Virtapuolta kokeiltaessa voisi olla paikallaan viritellä suuttimen tilalle vaikkapa 10W:n polttimo koekuormaksi. Näin voitaisiin varmistaa ettei kyseessä ole jännitehäviö jossakin ko. piirissä. Jännitemittari kun ei kuormita juuri ollenkaan ja voi sen takia harhauttaa. Suutin saa jännitteensä pensapumpun releeltä joka sisältää sekä pumpun että suuttimen releen. Automaattivaihteisessa lisäksi kickdown-releen. Näin ainakin tenavassa.
Täytyy kokeilla tota. Mulla on kaksi semmosta suutinta, ku vaihdoin koneen tohon autoon. Tuli sen ''uuden'' koneen mukana suutin. Kumpikaan ei sano mitään. Eli piuhassa tai releessa vika, oikein ei jaksa uskoa et ois kumpikin suutin tukossa. Tiädä häntä jos sitä huomenna taas raahautuis hallille.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin. Puolitoista vuotta toimi ihan moitteetta, MS:n myötä sai ottaa pois..

Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin. Puolitoista vuotta toimi ihan moitteetta, MS:n myötä sai ottaa pois..

Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

sv22 kirjoitti:Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin...
Tuommonen ratkaisuhan se oli mun ex-tenavassakin. Hyvin toimi ja on halpa värkätä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Kävin tänään taas hallilla tutkimassa asiaa. Suutin ei ole tukossa. Kokeilin akulta suoralla virralla, hyvin tulee aine läpi :D Jotain positiivista. Yritin yleismittarilla mittailla vielä sen piuhan antamia arvoja. Ne oli jotain ihan utopistisia (Tai sit en osannu käyttää sitä mittaria :lol: )
Jätin kuitenkin piuhat sinne paikalleen vielä et saa ''manuaalisesti'' tarvittaessa ruikata ainetta koneeseen.

Laitoin myös sen polttoainenpumpun releen tilaukseen saksanmaalta. Toivottavasti tulis äkkiä ni loppuis toi taistelu. Ehkä :roll:
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Noniin nyt ompi uusi pa pumpun rele ja kylmäkäynnistussuutin saa bensaa ja marsu käynnistyy ok. Mutta ei ihan oiken jaksa tyhjää käydä. Pitää kaasulla vähän lipsutella. Missäköhän vielä mahtaisi vikaa olla? Kone kun lämpiää niin silloin toimii ihan ok. :shout:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ihan heittona, virranjakajan alipainekello, sen anturi tai joku niistä letkuista joka siinä välillä on. Eikös sen idea oo sen karvan verran säätää sytkää? Vai oliko tossa jo se uudemman mallinen juttu, muista noita vuosimalleja.
Avatar
jansba19
Viestit: 20
Liittynyt: 02.11.2011 18:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansba19 »

Joo ja nyt on kunnolla kylmänä kokeiltu startata, ei toimi ei. Käynnistyy kyllä, mutta pysyy käynnissä n 2-3 sekuntia. Tämä siis ilman kaasunpolkemista, ja jos kaasua polkee liikaa niin sammuu silloinkin :?: :?: :?:

Ja sit semmonen juttu et kun laittaa sen Ke-jetronicin ohjauspoksin paikalleen (akun luona) niin kierrokset pomppaa n. 2000 rpm. Ilman sitä kierrokset normaalit.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ootko kokeillu pelaako lämpöanturi ja onko se yhteydessä sinne ke-jetin boksiin? Ne piuhat ku ei oo kovin hääppöset, ja sijoitettu siten et pääsevät uimaan öljyssä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”