C280 w202 -97 tyhjäkäynti
C280 w202 -97 tyhjäkäynti
Eli kun lämmöt nousevat 80c niin rupee tyhjäkäynti heijjaamaan. mersussa oli termari rikki joten lämmöt oli viimetalven ja tämän alkutalven vain 60c tuntumassa. Nyt kun nousee 80c niin tyhjäkäynti heijjaa. Linkissä on video jos siitä sais jotain selvää. Ei paukuta, nyi tai muuta, vain tyhjäkäynti heijjaa. Savuttaa tosin mielestäni enemmän kuin useammat autot talvella. Mutta nesteitä ei syö. Voiskohan olla lambda sökö ja käydä vähä rikkaalla ? muistaakseni kesällä vaikka lämmöt oli 80c ei tehny tollasta.
video http://vimeo.com/35895523
video http://vimeo.com/35895523
Re: C280 w202 -97 tyhjäkäynti
Halvinta kokeilla uusia tulpat, ne pitää vaihtaa kuitenkin tiuhaan ettei men puola ja ecu.Greivi kirjoitti:Eli kun lämmöt nousevat 80c niin rupee tyhjäkäynti heijjaamaan. mersussa oli termari rikki joten lämmöt oli viimetalven ja tämän alkutalven vain 60c tuntumassa. Nyt kun nousee 80c niin tyhjäkäynti heijjaa. Linkissä on video jos siitä sais jotain selvää. Ei paukuta, nyi tai muuta, vain tyhjäkäynti heijjaa. Savuttaa tosin mielestäni enemmän kuin useammat autot talvella. Mutta nesteitä ei syö. Voiskohan olla lambda sökö ja käydä vähä rikkaalla ? muistaakseni kesällä vaikka lämmöt oli 80c ei tehny tollasta.
video http://vimeo.com/35895523
Seuraavaksi voisi tosiaan epäillä lambda/ilmamassamittaria. jälkimmäinen löytyisi muuten käyttämättömänä, bosch valmiste ei kopio
pari viikkoa sitte teki kyllä niin että kun laitto käymään niin kone kävi niinkuin diisseli. Sammutin ja koitin käynnistää uudestaan. Ei tahtonut lähteä käymään. Sitten kun lähti käymään ja pakittelin vähän kuului joku tsuh ja rupes käymää normaalisti. Olisko justiin tulpat vaihtokunnossa ? Ja oliko niin että tohon koneeseen niitä menee 12 klp ?
Jaa jos tämä onkin -97 eli lienee V6? V6 myllystä en tiijä yhenmittään muuta kun sen etten oo semmosta edes nähny... Puhuin suorasta kuutosesta.Greivi kirjoitti:pari viikkoa sitte teki kyllä niin että kun laitto käymään niin kone kävi niinkuin diisseli. Sammutin ja koitin käynnistää uudestaan. Ei tahtonut lähteä käymään. Sitten kun lähti käymään ja pakittelin vähän kuului joku tsuh ja rupes käymää normaalisti. Olisko justiin tulpat vaihtokunnossa ? Ja oliko niin että tohon koneeseen niitä menee 12 klp ?
Kyllä se r6 on. Tänään teki sillälailla että piti kierrokset vähän päälle tonnissa. Niiku olis kylmiltään laittan käymään vaikka lämmöt 80c sitte ku polkas kaasua nii rupes käymää niiku videossa. Onko ohjeita ton ilmamassa mittarin puhdistukseen ?
edit. testasin tänää ottaa ilmamassamittarin piuhan irti. Kone rupes käymää normaalisti sitte ku tuikkas takasin niin melkeen sammu ja sama sahaus jatku. Eli onko mittari paskana ?
edit. testasin tänää ottaa ilmamassamittarin piuhan irti. Kone rupes käymää normaalisti sitte ku tuikkas takasin niin melkeen sammu ja sama sahaus jatku. Eli onko mittari paskana ?
No, Ehjällä teki päinvastoin.... Joten ruvetaanko hieromaan kauppoja tuosta boschin käyttämättömästä ilmamassamittarista ?Greivi kirjoitti:Kyllä se r6 on. Tänään teki sillälailla että piti kierrokset vähän päälle tonnissa. Niiku olis kylmiltään laittan käymään vaikka lämmöt 80c sitte ku polkas kaasua nii rupes käymää niiku videossa. Onko ohjeita ton ilmamassa mittarin puhdistukseen ?
edit. testasin tänää ottaa ilmamassamittarin piuhan irti. Kone rupes käymää normaalisti sitte ku tuikkas takasin niin melkeen sammu ja sama sahaus jatku. Eli onko mittari paskana ?
Ainiin, mikäs on johtosarjojen eristeiden kunto?
Juu, kannattaa katsella ne johdot ainakin kerran vuodessa. Ne menee sitten nopeesti, ensin näyttää olevan ok ja kohta murusina eristeet.Greivi kirjoitti:Jo laitan yvtä sitte siitä mittarista. Mitä johtosarjoja tarkoitat ? Ne mitkä on siinä moottorin ulkopuolella on ihan ok. Sinne missä tulpat on nii en oo kattonu.
Googlella löytyy asiasta...
http://www.benzworld.org/forums/general ... ilure.html
http://www.mercedesdefects.com/
Toivottavasti kannaltasi ongelmat rajoittuu vuosiin -96 asti eikä johtosarjasi ole tehty -96. Johtaosarjassa on tarra siellä ecusta (liitin) lähtevässä maajohdossa, siellä on monesti päivämäärätkin, milloin johtosarja tehty.
Puolassa toisiokäämi 5.4-8.5kOhm, ensiö 0.3-0.4Ohm.Greivi kirjoitti:Huomenna pääsen halliin. kuinkas vois mittailla puolat/vastukset/tulpanjohdot ? Ja mitä kannattais tarkistaa ylijännitereleestä ? jollaki oli siinä hapettuneet liitokset kun teki samanlaista.
Mulla meni 7 puolaa eikä yhdessäkään ollut mitattavissa olevaa vikaa.
Johtosarja oli temic merkkinen tekele ja syypää varmasti moneen pulmaan.
Käynti parani kun pakkaset laskivat lähelle nollaa. Tänään aamulla -18,5 ja tyhjäkäynti jäi yli tonnin sitte ku polkas kaasua nii rupes heijjaamaan. Viittaako tuo vielä ilmamassamittariin ? Ja johtosarja tehty -95
edit. sellanen oire löyty vielä että kun laitan jalan kaauslle mutta en paina juuri yhtään niin kierrokset tippuu ja kone melkein sammuu sitten taas nostaa kierrokset normaalisti. Tekiskö imuvuoto tollasta ? tuntuu myös että vastaa kaasuun aika huonosti. Perjantaina pääsee vikakoodit lukemaan niin selviää ees vähän tää asia.
edit. sellanen oire löyty vielä että kun laitan jalan kaauslle mutta en paina juuri yhtään niin kierrokset tippuu ja kone melkein sammuu sitten taas nostaa kierrokset normaalisti. Tekiskö imuvuoto tollasta ? tuntuu myös että vastaa kaasuun aika huonosti. Perjantaina pääsee vikakoodit lukemaan niin selviää ees vähän tää asia.
Mikäs champpioneissa vikana ? ainakin oli koneppellin alla suosituksissa. Tosin niitä ei vissiin enään valmisteta.AK47 kirjoitti:Beruja saa suomesta boschit pitää tilata jenkkilästä... Champpionit ei käy.Greivi kirjoitti:Up, Mitkäs tulpat tuohon uskaltaa löydä kun nyt on kiinni champion C11YCC ja noita ei vissiin saa mistään ? mikäköhän on korvaava jossa ei ole vastusta ?
nyt siellä on NGK BCP6ES enklannin kielisillä voorumeilla sanottiin että nuo käy ? Ekaa kertaa kun laitoin uusilla tulpilla käymään niin sai hetken hitsata käymään sitten kun lähti niin ei kyllä käyny kaikilla. Pari polkasua kaasua niin rupes käymään kaikilla. Onkohan tuo ihan normaalia ? Ens vkl putsataan kaasuläppää niin paljon kuin pystyy. Muuten monesti kun on esim. webaston jälkeen laittanut käymään niin ei oo käyny kaikilla, siihen pikkasen kaasua niin ruvennu käymään normaalisti. näin ainakin vanhoilla tulpilla. Katsotaan ny mitä uudet sanoo. Mutta käynti on tasaisempaa ja auto tuntuu pirteiltä. Mutta pientä huojuntaa on vielä havaittavissa.