-05 c200cdi lisäainetta tankiin esim 2t öljyvä?

Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

-05 c200cdi lisäainetta tankiin esim 2t öljyvä?

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mites se on näitten hipotietokone vehkkeitten kans, eikait se ainakaan haitaks olis jos polttoainejärjestelmä sais voiteluakin välillä?

mitäpä ootta mielta ja mitä oletta käyttäneet :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4434
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite en oo uskaltanu cdi:ssä käyttää mitään lisäaineita,mutta hyvä jos joku arvaa kokeilla.Raportoi sitten tänne,onko 2t öljyllä minkälaista vaikutusta :idea: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

ei viiti laittaa js ei kukaan tiedä haittakse :wink:

luulisvaan että ei olis mitään ainakaan haittaa, kun eihän sitä nyt paljoo tule tankilliseen ehkä desilitra...
yhellä korjaamolla sanovat kaverille volvon d5 suutinremontin jäkeen että pitäs käyttää 2t ölppää sillon tällön ni kestää nää suuttimet.. mutta sehän onki työkone :wink:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

aadolf kirjoitti:ei viiti laittaa js ei kukaan tiedä haittakse :wink:
Testaa vaan, koneen sanoessa riksraks, toteat vaan reteesti: "Töttöröö, siitähän mulle maksetaan." :happy:
Kein siknatuur
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

eli puhut kokemuksesta....
mitä se 2t öljy särkee :?: :?:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kokeilin Vitoon kun suutin hieman naputteli. Pariin tankkiin lisäsin reilusti 2T ölppää(TB Snow). Sattumaa tai ei mutta vähän sen jälkeen naputus loppui. Eikä mitään tuntunut hajoavankaan...Eihän cdi koneisiin mitään suositella käytettäväksi, normaalitilanteessa en sinne ylimääräisiä kokeilisi kaataa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hiukkas loukku ja katalysaatori tykää hyvää ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

aadolf kirjoitti:eli puhut kokemuksesta....
En kokemuksesta, lähinnä putouksesta.
Kein siknatuur
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Sampo N. kirjoitti:
aadolf kirjoitti:eli puhut kokemuksesta....
En kokemuksesta, lähinnä putouksesta.
sorvankylässä nähään :D
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

AM kirjoitti:Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
öljyn käytöstäkö?

ottaako ne nokkiinsa todellakin noinki pienistä määristä, esim puolidesiä-desi täyteen tankkiin??
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Käyttöohje ei salli ainakaan bensan lisäystä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti:
AM kirjoitti:Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
öljyn käytöstäkö?

ottaako ne nokkiinsa todellakin noinki pienistä määristä, esim puolidesiä-desi täyteen tankkiin??
Nehän ottaa herkästi "nokkinsa" ilman mitään varsinaista syytäkään ja
varsinkin kaikki palava öljy on niille myrkkyä,
tankiin pelkästään diseliä, siellä kun ei ole vettä tai muuta pas*** niin ei ole tarvetta sinne kaata edes jäänestoa suodatin kun vielä on kunnossa

lisäksi on oma lisänsä pumput, säätimet, suutimet, esim jos sattuu käymään jostain syystä niin että se öljy ei kunnola sekotukkaan(2t öljyä ja diseliä ei ole suuniteltu sotkettavaksi keskenään) niin ihana halpaa...

E: vaikuts ei välttämättä näy heti...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Onko tämä Redline RL-2 vaan "mainosmiesten" juttu vai onko jollain kokemusta ?



RL-2 Diesel-lisäaine
Kaikkein tiivistetyimmässä muodossa oleva lisäaineemme (ja myydyin)
Voiteluaineet vähentävät merkittävästi suuttimien ja pumpun kulumista sekä männänrenkaiden kitkaa
Voitelevuus parantaa moottorin hyötysuhdetta niin, että polttoaineen kulutus putoaa tyypillisesti noin 5%
Äärimmäisen tehokkaat korkean lämpötilan pesuaineet puhdistavat ruiskutussuuttimet ja palotilan
Soveltuu myös common rail (yhteispaineruiskutus) dieseleihin ja hiukkassuodattimen kanssa
Kuten 85 PLUS, mutta ei sisällä setaani-boosteria, ja on tiivistetymmässä muodossa.
Tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Yksi pullollinen käsittelee 1100 litraa dieseliä. Pikapuhdistukseen 1 pullo 400 litraan dieseliä
Yksityiskohtaisempaa tietoa oheisessa PDF-dokumentissa




Nykyisistä rikittömistä dieselpolttoaineista poistuu rikinpoiston yhteydessä myös voitelevat aromaatit. Dieselöljy on hyvin "kuivaa" ja huonosti voitelevaa, mistä seuraa ongelmia suuttimien ja ruiskutuspumpun kulumisena. Rekkamiehet käyttävät usein 2-tahtiöljyä suuttimien voiteluun. 2-tahtiöljy kylläkin voitelee suuttimet, mutta ei pumppua. Pumpun voitelu vaatii aineen, joka reagoi metallipintojen kanssa kemiallisesti, kuten Red Line RL-2. Lisäksi 2-tahtiöljy karstoittaa voimakkaasti, ja saa aikaan pahoja sakkaumia, mikäli dieselin seassa on vettä
:?: :roll:
Viimeksi muokannut S211 320CDI, 06.2.2012 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

CDI203 kirjoitti:
aadolf kirjoitti:
AM kirjoitti:Joo, minullahan tosiaan hieman vanhempi jossa ei hiukkaskiihdyttimiä ja kattikin oksensi sisuskalunsa tallin kulmaan.
öljyn käytöstäkö?

ottaako ne nokkiinsa todellakin noinki pienistä määristä, esim puolidesiä-desi täyteen tankkiin??
Nehän ottaa herkästi "nokkinsa" ilman mitään varsinaista syytäkään ja
varsinkin kaikki palava öljy on niille myrkkyä,
tankiin pelkästään diseliä, siellä kun ei ole vettä tai muuta pas*** niin ei ole tarvetta sinne kaata edes jäänestoa suodatin kun vielä on kunnossa

lisäksi on oma lisänsä pumput, säätimet, suutimet, esim jos sattuu käymään jostain syystä niin että se öljy ei kunnola sekotukkaan(2t öljyä ja diseliä ei ole suuniteltu sotkettavaksi keskenään) niin ihana halpaa...

E: vaikuts ei välttämättä näy heti...
ok, uskotaan uskotaan :D

en oo laittanu enkä sitten laitakkaan, maksaahan tuo pelkkä ajaminenkin ilman ylimääräsiä remontteja nyky tiisselin hinnoilla :twisted: :twisted: :twisted:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

aadolf kirjoitti:
öljyn käytöstäkö?
Rälläkästä ja lekasta
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

On kokeiltu redline rl2, ei mitää tuntuvaa vaikutusta ollut 200cdi:hin
Forte diesel treatmenttiä, suodattimen vaihdon yhteydessä, pakokaasu kitkerän hajusta, muttei oikein muuta vaikutusta haivainnut täälläkään!
Forten jälkeen käynti pehmeni hetkeksi ehkä vähäsen ei muuta.
Eli itse en havainnut hyötyjä enkä haittojakaan :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”