AK47 kirjoitti:Lukeekos kyseisen mas boxin kannessa tai takana jotta kickdown ja x zyl? yleensä moisia tekstejä automaatin pa-punpun releessä.
Ei kyllä mielestäni lue missään kumpaakaan.
On melkosen mystiseks viaks osottautunu tuon käyntihäiriö. Ensinnäkin aina lämpösellä koneella pikkusen tyhjäkäynti seilaa, muttei pahasti. Itse ongelma sitten taas tulee aina kun ilmat kylmenee alle -10 celsiuksen. Lähtee käyntiin kun palmun alta ja saa ajaa niin kauan rauhassa kun kone on lämminny normaalilämpöön. Kun lämpöä sitten on se ~80 astetta niin jos pysäyttää auton niin ensin yleensä kierrokset laskee johonkin alle viiteensataan ja sammuu, joskus sammuu ihan normityhjäkäynnistäkin kun seinään. Sehän nyt ei itsessään maata kaada tuo mutta kun ei tuon sammumisen jälkeen puoleen tuntiin käynnisty.
En vielä ole koittanut akun napojen irrotusta/takasin laittamista ja sen jälkeen käynnistyykö, kun on nyt toinen auto käytössä. Virranjakajan kansi ja pyörijä on juuri syksyllä vaihdettu ja tulpat samoin. Tulpan johtoja en tajunnut samassa vaihtaa, eli nekin on listalla. Olen moottorin lämpötila-anturin mitannut ja näytti ihan oikeeta ohmimäärää. Kampiakselin asentotunnistin myös mittauksen perusteella ehjä.
Lambda-anturi on viime keväänä vaihdettu.
En ole näillä pakkasilla vielä viitsinyt tuota lisäilmaluistia putsata tai etsiä jostain ilmavuotoja, mutta sekin täytyy tehdä kun ilmat lämpiää. Samalla täytyy tuo tyhjäkäynnin mikrokytkin tarkastaa.
Epäilisin että vika on sähköpuolella koska viimeksi kun jäin tienpäälle niin muistaakseni bensa kyllä haisi kun yritti käynnistää. Kun on sen puoli tuntia antanut seistä niin lähtee lyhyen sahauksen jälkeen käymään ja käy taas ainakin niin kauan kun lämpiää uudestaan. Jos antaa useamman tunnin seistä niin käynnistyy taas kun etelän auringossa konsanaan
Jos jollain on tietoa millä on tämmöinen vika korjaantunut niin olisin enemmän kuin kiitollinen
