Vasta hankitun W211:n rahareijät

Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mä en nyt kyllä ymmärrä, miten nuo uusien karttojen lataaminen on noin vaikeaa...
Itse vaan latasin pesään levyjä ja sillä hyvä, sen kummemmin ihmettelemättä.

Ei ollut mitään ovi- tai virta-avainrituaalejakaan.
Vai oliko sitten vain hyvää tuuria, että kaikki toimi... :?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ari66 kirjoitti:Vai oliko sitten vain hyvää tuuria, että kaikki toimi... :?
Väyryläisellä se toimivuuden rima tippuu niin alas, että ei enää huomaa toimimattomuutta... :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tänään olis tarkoitus testata yhden auton karttapäivitystä.
Kokeillaan nyt niin, että käytetään eri versiot järjestyksessä pesässä.

Saas nähdä kuinka käy :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ari66 kirjoitti:Mä en nyt kyllä ymmärrä, miten nuo uusien karttojen lataaminen on noin vaikeaa...
Itse vaan latasin pesään levyjä ja sillä hyvä, sen kummemmin ihmettelemättä.

Ei ollut mitään ovi- tai virta-avainrituaalejakaan.
Vai oliko sitten vain hyvää tuuria, että kaikki toimi... :?
Jos tuurin varaan laskee, voi tulla ongelmia. Tässä kerroin, mitä tarkalleen
tein ja miten onnistuin 2. yrityksellä. Eka yritys epäonnistui. Navi lakkasi
toimimasta ja levy ei tullut ulos naviyksiköstä. Joku taitavampi varmaan
onnistuu paremmin.

Ei tässäkään muuta tehty, kuin "laitettiin levy sisään". Mutta autoon ei
pääse sisään, jos ei avaa ovea, eikä ovi ollut valmiiksi auki. Uutta
levyä ei saa sisään, jos ei ota vanhaa pois. Ja navi käynnistetään jossain
vaiheessa ennen pitkää.

Avaimiin koskettiin, kun ovi avattiin ja myöhemmin, kun laitettiin
ovet kiinni 2 minuutiksi. Tällöin laitteet menevät valmiustilaan.
Vasta tästä tilasta palatessa näkee, miten päivitys lopulta onnistui.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Jarkko N kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Mä en nyt kyllä ymmärrä, miten nuo uusien karttojen lataaminen on noin vaikeaa...
Itse vaan latasin pesään levyjä ja sillä hyvä, sen kummemmin ihmettelemättä.

Ei ollut mitään ovi- tai virta-avainrituaalejakaan.
Vai oliko sitten vain hyvää tuuria, että kaikki toimi... :?
Jos tuurin varaan laskee, voi tulla ongelmia. Tässä kerroin, mitä tarkalleen
tein ja miten onnistuin 2. yrityksellä. Eka yritys epäonnistui. Navi lakkasi
toimimasta ja levy ei tullut ulos naviyksiköstä. Joku taitavampi varmaan
onnistuu paremmin.

Ei tässäkään muuta tehty, kuin "laitettiin levy sisään". Mutta autoon ei
pääse sisään, jos ei avaa ovea, eikä ovi ollut valmiiksi auki. Uutta
levyä ei saa sisään, jos ei ota vanhaa pois. Ja navi käynnistetään jossain
vaiheessa ennen pitkää.

Avaimiin koskettiin, kun ovi avattiin ja myöhemmin, kun laitettiin
ovet kiinni 2 minuutiksi. Tällöin laitteet menevät valmiustilaan.
Vasta tästä tilasta palatessa näkee, miten päivitys lopulta onnistui.
vaihetaan jarkko autoja, eipä tuu sitten tollasia ihime vikoja, ei koskettu avaimiin jne... mulla ainakin auto tehty ajamista varten, jos sais muutaman tonnin väliä, niin voisin vaihtaakki ja saisit kerranki toimivan kärryn :naama:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ruoja kirjoitti:Tästä autosta olisi kiva saada esittely ihan etusivulle :idea:
Pannaan harkintaan. Voisin ensin kovavahauttaa auton ja ottaa sitten
kuvia. Sähköpostilla jo kyselin aikaa vahaukseen, mutta en saa vastausta
ajoneuvopesu.fi:sta. Täytynee katsella toinen paikka.

Ennen pesua pitäisi maalauttaa takaoven sisäpinnan ruostekohta. Jos
Veho maksaa, niin siihenkin hommaan menee varmaan viikkoja.

Maalipinta on kuin uusi, kiilto on täysin tallella eikä pesunaarmuja näy.
Ei ole kiveniskemiä eikä parkkipaikkalommoja. Eiköhän nämäkin "puutteet"
korjaannu täällä Suomessa nopeasti.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sullon väärä ajoneuvopesu tuossa otsikossa, :arrow: http://www.pirkanmaanajoneuvopesu.fi/ :wink:

Kysys tuolta jotta onnistuisko. 8)
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ruoja kirjoitti:Tästä autosta olisi kiva saada esittely ihan etusivulle :idea:
Ehdottomasti, kannatetaan!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No niin.. väliaikaraporttia karttapäivityksistä....

Foorumilaisen jäsen XXX:n (nimi muutettu) Comandiin päivitettiin puolilta päivin kartat.
Käytettiin versio kerrallaan DVD -asemassa sisällä ja aina se jotain "latasi", ainakin näytön mukaan.
Ihmettelin kovasti tuota prosessia, kun oma Comand ei tosiaan noin käyttäytynyt.
Auto on tuotantomallia 08/2007.

Kaikki rokkasi ok, kunnes tultiin päivitykseen 2011/2012.
Comand ei aina löytänyt levyä, vaan herjasi siitä.
Muutaman yrittämän jälkeen toimi ok.

Omassanihan toimii kyseinen 2011/2012 ihan ok.
Ainoa ero "XXX:n" tapauksessa oli se, että olin polttanut täysin samanlaiselle aihiolle täysin samalla nopeudella (2x kun ei hitaampaakaan voi valita), mutta eri tietokoneella.

Lopputulema kuitenkin oli se, että Comand löysi levyn ja suostui navigoimaan viehkolla naisäänellä.
(Muuten tietääkö joku kuka se nainen on ja miten häneen saa yhteyden):?:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

E: Siivosin pois tuon videoklipin :oops: Ei pilata hyvää viestiketjua :pappa:
Viimeksi muokannut kondivo, 18.2.2012 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

jaa, vai 211 rahareikiä.. :?: eikös suurinosa ole omistajan haluamia rahareikiä riippumatta auton korimallista.. :?: .... :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En tiedä aiheesta muuta kuin sen että joku valitti että levy on jäänyt jumiin asemaan. Sitä ei pidä hyväksyä, eikä menettää hermojaan sen kanssa.

Kaikki standardin täyttävät cd- ja dvd-soittimet pitävät sisällään hätäaukaisukonstin "emergency open". Siihen tarvitaan riittävän jäykkä paperiliitin, joka on taiteltu suoraksi n. 5 cm matkalta. Hätäaukaisulla saa jumittuneen levyn poistettua asemasta, jos esimerkiksi asema on seonnut ja jäänyt kiertämään loputonta luuppia, tai virrat ovat katkenneet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EjOBQWSjrg0[/youtube]

http://www.llamma.com/xbox/Repairs/ejec ... nually.htm
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vesqju kirjoitti:jaa, vai 211 rahareikiä.. :?: eikös suurinosa ole omistajan haluamia rahareikiä riippumatta auton korimallista.. :?: .... :shock:
Kun Saksasta hakee auton, sekalaisia kuluja tulee ostohinnan päälle.
Tässä esittelen omia kuluja juuri 211:n tapauksessa. Samanlaisia
kuluja tulee muillakin autoilla, ylinopeussakkoja ehkä vähemmän.

Vetokoukku, webasto, ruostesuojaus ja talvirenkaat saattavat maksaa
jopa yli 5.000 euroa. Sain auton mukana vetokoukun, webaston ja
talvirenkaat, mutta hiukan jäi vielä muuta maksettavaa. Tämmöiset
kulut kannattaa ottaa mukaan budjettiin jo alkuvaiheessa.

Akkulaturi voisi olla hyödyllinen. Käytän webastoa jopa 50 minuuttia
aamuin illoin ja ajan välissä 6 km työmatkan. Vielä ei ole tullut herjaa
sähkön vähyydestä, koska olen muutaman kerran ladannut akkua.

Voisin joko asentaa kesällä Defa/Calix-laturin, tai sitten laittaa tuon Ctekin
mukana tulleen pikakiinnitysjohdon kiinni autoon.

Ilmeisesti ajotietokone ei laske webaston käyttöä polttoaineen kulutukseen.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Webastosta olen kysellyt tarjouksia, 1950 - 2200 € asennettuna.. :shock: Tyydyin tälläkertaa lohkolämppäriin ja sisätilalämppäriin n 200 €.. Paljonkohan tuo defan systeemi maksaa, ku ei viittis viritellä mitään piuhoja ja latureita konttiin.. :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuu vesqju kattelemaan mun sähkötöitä, siististi ne piuhat ja laturit saa laitettua.
Ja kesäksihän ne voi purkaa pois alle minuutissa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ari66 kirjoitti:Tuu vesqju kattelemaan mun sähkötöitä, siististi ne piuhat ja laturit saa laitettua.
Ja kesäksihän ne voi purkaa pois alle minuutissa.
Laitoitkos ihan lohkiksen kanssa samaan vai miten, kaverilla oikastiin sen verran ett laturi on sisätilan lämppärin pistokkeessa ja johdot sit vaan jemmattu kynnykseen, tässä tapauksessa kun sitä laturia ei tarvita kovin usein. Tulee työmatkoja se 200km päivä niin kerkee hyvin lataantua yleensä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Johdot lattiamaton alla ja CTEK takaluukussa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ari66 kirjoitti: Lopputulema kuitenkin oli se, että Comand löysi levyn ja suostui navigoimaan viehkolla naisäänellä.
(Muuten tietääkö joku kuka se nainen on ja miten häneen saa yhteyden):?:
Vaihda kieleksi saksa, niin tulee ohjeet komentoäänellä ja ajatukset
pysyvät paremmin ajamisessa!

WIS:

171, 211, 215, 219, 220, 230 (527)
Jos kartta jähmettyy, kun uudella softalla varustettu CD syötetään, niin
softa pitää päivittää:
1. Työnnä CD sisään
2. Pysäköi ja lukitse auto
3. Odota, kunnes mittaristo sammuu, jolloin CAN-väylä on sammunut.

211, 215, 220 (527 tai 528)
Jos softan päivitys ei ala automaattisesti uudella DVD:lla
-Jos DVD Read Error
1. Tarkista DVD tai kokeile toisesssa autossa
-Jos softavirhe
1. Pidä DVD sisällä, poista virta-avain ja odota mittariston sammumista.
2. Käännä virta-avain asentoon "1". Päivitys alkaa.
3. Päivityksen jälkeen väylä ON kytkettävä pois. Poista virta-avain ja odota mittariston sammumista.

Navi-yksikön koko softan lataamisesta on omat ohjeensa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:shock:
Joku joka osaa, sais dokumentoida tuon Jarkon tarinan Mekkaan pikaisesti :ope:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Noissa ohjeissa puhutaan koko ajan DVD:sta, ei CD:sta, kuten kirjoitin.

Täydellinen Euroopan karttasarja vei 5 CD:a, mutta mahtuu yhdelle DVD:lle.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuumattiin erään ylläpidon jäsenen kanssa, että siirretään tämä topic arvoiseensa paikkaan eli 211 -keskustelun alle.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ari66 kirjoitti:Lopputulema kuitenkin oli se, että Comand löysi levyn ja suostui navigoimaan viehkolla naisäänellä.
Eipä se sitten toiminutkaan.
Piti vaihtaa toisella asemalla poltettu levy, niin sitten toimi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Viimeinen sakkolappu saapui Lyypekistä. Ei tullut luvattua ajokieltoa, vaan
tuplasivat sakon. Kulujen kanssa melkein 350 euroa maksettavaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Jep, nyt toimii toi navigaattori. Ainoa pieni vika on matka-aika, työmatkoilla navia testaillessa se heittää sattuman varaisen matka-ajan. 20 min matkan aikana navin matka-aika muuttuu vain parilla minuutilla aloitusta pienemmäksi. Voisikohan johtua siitä että jäi välistä nuo auton lukitsemiset kahdeksi minuutiksi?
Ilmeisesti jollain muullakin tuollaista ominaisuutta poltetulla kartalla, mikäli muistan oikein. Itseäni tuo ei häiritse ollenkaan, onpahan vain mielenkiintoinen ominaisuus :)

kiitokset vielä Ari66:lle avusta!
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Ajat sen verran kovempaa että alkuperäinen matka aika lyhenee parilla minuutilla?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mittasin maalinpaksuuksia. Oven sisäpinta 50 um, ulkopinta 150 um.
Takaluukku sisältä ja ulkoa 100 um. Takaluukku on ollut Saksassa
Mersun korikorjaamon käsittelyssä.

Tavanomainen henkilöauton maalipinnan paksuus lienee 100 um.

Kuvassa näkyy maalinpaksuusmittari ja ruostekohta. Menee Vehon
ruostetarkastus ainakin ensi viikolle.

Kuva
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin että ruostuu se sinkittykin ilman kunnollista maalikerrosta ?


minä kun luulin että jo olis mersulla opittu...
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

epk kirjoitti:minä kun luulin että jo olis mersulla opittu...
Ei siellä mitään ole opittu kun ei halutakaan oppia. ;) Valmistajalle riittää että auto pysyy suht siistinä ensimmäisen omistajan ajan ja hyvällä tuurilla vielä toisenkin, mutta sen kestävämmäksi autoja ei viitsitä/kannata tehdä.

Eikä tämä koske vain mersua vaan suurinta osaa isoista valmistajista. Pienikin säästö yhden yksikön osalta kertautuu tuollaisessa massatuotannossa valtaviksi säästöiksi mallisarjan valmistusajan aikana.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

epk kirjoitti:niin että ruostuu se sinkittykin ilman kunnollista maalikerrosta ?


minä kun luulin että jo olis mersulla opittu...

Tässä saattaa olla valmistusvikaa sinkkikerroksessa. Muuten ei oikein
selity tämmöisen suojaisan paikan ruostuminen. Katsotaan, mitä tehdas
sanoo.

Minulla on ollut aiemmissa autoissa tapana huolellisesti vahata kynnykset
ja ovien sisäpinnatkin silloin tällöin. Ei taida olla ihan turhaa vaivaa.

S211:n kynnyksissä on vain 50 um paksu maalipinta. Ja tämä siis
siinä kohdassa, joka usein ruostuu eli kynnyksen takapäässä lokasuojan saumassa.

Kyllä Mersut ilmeisesti tosiaan tarkoituksella tehdään ruostuviksi.
Tavoitteena on saada vanhoja autoja paaliin ja uusia tilalle.

30 vuoden puhkiruostumistakuu korvaa vain sisältä ulospäin etenevän
ruosteen, siis ehkä juuri edellä mainitun tapaisen valmistusvirheen.
Kotelot tuskin ruostuvat nopeammin kuin ulkopuoli. Takuun voimassaolo
edellyttää säännöllisiä merkkihuoltoja, mikä on yksi tapa rahastaa asiakas.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

epk kirjoitti:niin että ruostuu se sinkittykin ilman kunnollista maalikerrosta ?


minä kun luulin että jo olis mersulla opittu...
Kyllä tuo ruostuminen on tavallaan mersun itse aiheuttamaa kun ovet maalataan ja tehdään ties missä.

Väykyissä huomasi hyvin että nyt on tuotantolinja siirretty kun oven päällä listan alta alkoi löytyä maalaamattomia paikkoja. En tiedä että missä ovet nykyään valmistetaan ja maalataan mutta aika paljon vaihtelee laatu eri automallien kesken :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”