Vikakoodienluku, sähkökaaviot & purkukuvat
Vikakoodienluku, sähkökaaviot & purkukuvat
Onko näille olemassa jotain vastaavaa systeemiä kuin Bmw:lle Inpa? Eli softa merirosvoilta ja piuhat ebäystä. Hieman asentelua ja omistat toimivan vikakoodinlukujärjestelmän.
Löytyykö jostain sähkökaavioita?
Mites purkukuvat & varaosanunumerot? Googlella löysin jotain Venäläisten sivustoja, mutta vaikuttivat olevan vähän "sinnepäin". Jotain oikeesti toimivaa josta sais katottuun valmistenumerolla auton tietoja / varaosanumeroita joka helpottaisi kummasti osien ostamista.
T: newbie.
Löytyykö jostain sähkökaavioita?
Mites purkukuvat & varaosanunumerot? Googlella löysin jotain Venäläisten sivustoja, mutta vaikuttivat olevan vähän "sinnepäin". Jotain oikeesti toimivaa josta sais katottuun valmistenumerolla auton tietoja / varaosanumeroita joka helpottaisi kummasti osien ostamista.
T: newbie.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:Sampo N. kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Pemarilla asiat ovat paremmin, piuhat saa halvalla ja softat ilmaiseksi. Mb:n diagnostiikkaohjelma on star. On vähän eri hintaluokissa kuin penarilla, kiinan kopioita saa suht edullisesti ebeistä.
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr
Onhan niitä obd-lukijoita mutta ei ka pemariin kelpaa samanlaiset usb-johdot kuin VAG-konsernin autoihin (en kyllä niitäkään tunne)?
Olen myös ymmärtänyt että BMW:llä osa uudempien autojen tiedoista on saatavilla pelkästään verkosta (eli ei tavallisen auton omistajan saatavilla ollenkaan), onko esim. varaosaluettelosta lokaali asennusta tai jotain venäläisten sivustoa kuten meselle?
http://viewitem.eim.ebay.fi/BMW-Ediabas ... 89534/item
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
http://bmwfans.info/
http://www.realoem.com/bmw/select.do
Näin..
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
http://bmwfans.info/
http://www.realoem.com/bmw/select.do
Näin..
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
BMW:n EPC, jossa myös VIN-dekooderi:tähtikuljettaja kirjoitti:Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:Sampo N. kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Pemarilla asiat ovat paremmin, piuhat saa halvalla ja softat ilmaiseksi. Mb:n diagnostiikkaohjelma on star. On vähän eri hintaluokissa kuin penarilla, kiinan kopioita saa suht edullisesti ebeistä.
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr
Onhan niitä obd-lukijoita mutta ei ka pemariin kelpaa samanlaiset usb-johdot kuin VAG-konsernin autoihin (en kyllä niitäkään tunne)?
Olen myös ymmärtänyt että BMW:llä osa uudempien autojen tiedoista on saatavilla pelkästään verkosta (eli ei tavallisen auton omistajan saatavilla ollenkaan), onko esim. varaosaluettelosta lokaali asennusta tai jotain venäläisten sivustoa kuten meselle?
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
Käyttäjätunnus: eu111111
Salasana: bmwetk1
VIN-häntä, jolla voi kokeilla: CT92040
Varusteluettelo on kohdassa "Options".
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuossa taiskin pojat jo vastailla puolestani suurimpaan osaan kysymyksistä. Saahan sitä läppäristä softineen pyytää vaikka miljoonan, ei se ole hullu joka pyytää. Samat hommat voi kuitenkin tehdä huomattavasti halvemmallakin. Kaapelit maksaa parikymppiä ja softat (DIS, Progman, Inpa jne) ovat edelleen ilmaisia.tähtikuljettaja kirjoitti: Mitenkäs se naapurin puolella oikein toimiikaan kun tällaisia paketteja kuitenkin Ebay on täynnä:
http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-OPS-DIS ... 9a&vxp=mtr
No, ettei nyt menisi penarin ja mersun kaksintaisteluksi, niin valaistaan vielä uutta tulokastakin.
MB:llä on myös netti-EPC käytössä, josta voi katsella räjäytyskuvia. En osaa sanoa millaisen sähkökaaviotarjonta siellä on. EPC:hen pääsee käsiksi ainakin liittymällä Suomen MB-klubiin tai sitten maksamalla Veholle käyttöoikeuksista noin 15 erkkiä kuukausi. Ebayssa taitaa olla myös kiekolle poltettuja EPC-ohjelmia.
Kein siknatuur
Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea
Tosiaan tuo Bmw maalima kyllä hyvinkin tuttu, mutta näistä ei vielä tajua mitn. Itelle ei tämäkään tule, mutta kaveri hommasi W220 koppasen projektin ja sattui sitten kysäsee löytyskös sitä näihin vastaavia ohjelmistoja kuten Bmw:lle Inpa. No aattelin et eihän se oo ku klikkailla ebäystä tulemaan Asiahan ei ihan näin simpelä sitten ollutkaan, mutta eipä se haittaa. Kaikkea uutta on kiva ehtiä / kokeilla.
Tosiaan tuo Bmw maalima kyllä hyvinkin tuttu, mutta näistä ei vielä tajua mitn. Itelle ei tämäkään tule, mutta kaveri hommasi W220 koppasen projektin ja sattui sitten kysäsee löytyskös sitä näihin vastaavia ohjelmistoja kuten Bmw:lle Inpa. No aattelin et eihän se oo ku klikkailla ebäystä tulemaan Asiahan ei ihan näin simpelä sitten ollutkaan, mutta eipä se haittaa. Kaikkea uutta on kiva ehtiä / kokeilla.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis tuossa yllä taisi tulla esille lähinnä korjaamokäsikirja (WIS) ja varaosakirja (EPC). Diagnoosi tehdään Star Diagnosis System työkalulla jossa HHT, DAS ja Xentry diagnoosisoftat.ruupanen kirjoitti:Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea
Tuosta edullisesta bemarin piuhasta vielä utelisin yleissivistyksen nimissä (kun ei ole bemaria edes naapureilla): toimiiko tuolla edullisella purkilla BMW:n omat, viralliset diagnoosisoftat eli sillä pystyy tekemään samat työt kuin virallisella korjaamolla (ainakin diagnoosin)? Noinahan sen pitäisi olla kaikilla merkeillä.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Itsellä on tässä testit menossa, että saisi piuhan päästä yhteyden koneeseen pemarissa. Vielä en ole ehtinyt kokeilemaan, odotan kyllä innolla.
Amerikkalaisten käyttäjien kokemuksen mukaan ja ebein lupausten perusteella pitäisi pysytyä tekemään täysin samat temput parinkympin piuhoilla kuin merkkihuollossa aidoilla laitteilla. Koodaukset, korjaamokäsikirjat, vianluvut yms. Itsellä olisi tosiaan nuo softat ml. Progman, mutta kun ei ole ehtinyt vielä käydä sovittamassa konetta ja autoa yhteen.
Amerikkalaisten käyttäjien kokemuksen mukaan ja ebein lupausten perusteella pitäisi pysytyä tekemään täysin samat temput parinkympin piuhoilla kuin merkkihuollossa aidoilla laitteilla. Koodaukset, korjaamokäsikirjat, vianluvut yms. Itsellä olisi tosiaan nuo softat ml. Progman, mutta kun ei ole ehtinyt vielä käydä sovittamassa konetta ja autoa yhteen.
Kein siknatuur
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Joskus noita "harrastanut" MB:en rinnalla,tähtikuljettaja kirjoitti:Siis tuossa yllä taisi tulla esille lähinnä korjaamokäsikirja (WIS) ja varaosakirja (EPC). Diagnoosi tehdään Star Diagnosis System työkalulla jossa HHT, DAS ja Xentry diagnoosisoftat.ruupanen kirjoitti:Kiitoksia vain jo vastailuista. Harmillista että vikakoodinluku / koodaus hommat hankalampia MB:llä, mutta eiköhän sitä ohjelmisto / piuhat löydetä kun nyt tiedetään jo ohjelman nimi millä hakea
Tuosta edullisesta bemarin piuhasta vielä utelisin yleissivistyksen nimissä (kun ei ole bemaria edes naapureilla): toimiiko tuolla edullisella purkilla BMW:n omat, viralliset diagnoosisoftat eli sillä pystyy tekemään samat työt kuin virallisella korjaamolla (ainakin diagnoosin)? Noinahan sen pitäisi olla kaikilla merkeillä.
Joo kyllä pystyy sillä halvala piuhalla "inap" vikoja ja mittaus arvoja tutkimaan bimeristä,
(ovat tässä kohtta vähän kuin sukuku klonksvagen konsernin kulkimile mille saa tehty lähes kaiken tarpeelisen muutaman kympin piuhalla) lisäksi bimerin on myös carsoft samoilla rajoituksilla kuin MB:esä,
mutta jos haluaa samat touhut kuin *:rila niin on tai oli ainkin jonkin aikaa sitten,
ikävämpi kuin MB eri ikäisiin piti olla eri työkalu "vanhempiin ja uudempiin toinen" vähän samaan mallin kuin MB:en hht, das, xentry
mutta jätetty tekemättä se niiden yhdistäminen
E: vahingossa lipsahti väärän otsikon alle, bimeri juttu ei taida kuulua otsikon W220 alle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.
Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265
Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?
Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265
Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?
Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Onhan tuo originaali star hinnoissa, nutta hanki joku kiinan kopio perävalotakuulla? Ei tarvi tonneja maksaa. Onhan noissa halvoissa toki myös jännitystä eli riskiä.
Jenkkifoorumilla ovat penarin kanssa pelatessa modifioineet noita carsoftin laitteita. Ovat saaneet ymmärtääkseni modauksilla autosta irti kaiken aan ja öön välitä. Suomesta en ole lukenut mb:lle modauskokemuksia carsoftille, amerikoista (=benzwöörldistä) en ole edes tutkinut.
Jenkkifoorumilla ovat penarin kanssa pelatessa modifioineet noita carsoftin laitteita. Ovat saaneet ymmärtääkseni modauksilla autosta irti kaiken aan ja öön välitä. Suomesta en ole lukenut mb:lle modauskokemuksia carsoftille, amerikoista (=benzwöörldistä) en ole edes tutkinut.
Kein siknatuur
Nyt löysin vähä järkevämmän hintaisen Starinkin. Laitoin jo mailiakin lähettäävätkö Suomeen: http://www.obd-tool-shop.com/sdp/124641 ... 66870.htmlSampo N. kirjoitti:Onhan tuo originaali star hinnoissa, nutta hanki joku kiinan kopio perävalotakuulla? Ei tarvi tonneja maksaa. Onhan noissa halvoissa toki myös jännitystä eli riskiä.
Jenkkifoorumilla ovat penarin kanssa pelatessa modifioineet noita carsoftin laitteita. Ovat saaneet ymmärtääkseni modauksilla autosta irti kaiken aan ja öön välitä. Suomesta en ole lukenut mb:lle modauskokemuksia carsoftille, amerikoista (=benzwöörldistä) en ole edes tutkinut.
Tuokos se nyt ois sitten oikotie onneen?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
carsoftila pitäis tulla kohtuu hyvin toimeen lisäksi nyt kun selvis mihin autoon niin bensa autoon toimii myös yleislukijat paremmin kuin diselinruupanen kirjoitti:Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.
Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265
Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?
Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
loppu osaan ***tikaisen jantereista niin siihen ei tarvita edes mitään softia, että tulee parempi siellä ensin käynneitä on useita tullut kuusen alle eikä ole vian löytymiseen aina tarvinut edes testerilaitta pääle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eli eikö ole järkeä sijoittaa kallimpaa Stariin? Kiinnostaisi tietää mitä eroa kyseisillä ohjelmilla on (käyttökokemukset).CDI203 kirjoitti:carsoftila pitäis tulla kohtuu hyvin toimeen lisäksi nyt kun selvis mihin autoon niin bensa autoon toimii myös yleislukijat paremmin kuin diselinruupanen kirjoitti:Star näyttää olevan hemmetin kallis, joten se unohdettu.
Eli ilmeisesti käytätte Carsoftia? http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-Pr ... 650wt_1265
Potilashan on vm2001 S 500. Tarve olisi lukea vikakoodit, poistaa niitä, päästä käsiksi moduuleihin yms mitä nyt harrastaja tarvitsee. Eli onko tuo ihan toimiva paketti noihin tarpeisiin?
Tosiaan vielä Bmw:n Inpasta, eli sillähän osaava kaveri tekee samat mitä Hartikaisen jantterit monen tonnin softilla, vikakoodinluvusta - livedataan.
Piuhat maksaa noin 30 € ja softan saa merirosvoilta. Asennukseen varaa tunnin, niin sittempä on toimivat ohjelmistot.
loppu osaan ***tikaisen jantereista niin siihen ei tarvita edes mitään softia, että tulee parempi siellä ensin käynneitä on useita tullut kuusen alle eikä ole vian löytymiseen aina tarvinut edes testerilaitta pääle