Tilannepäivitys:
Rikkoutunut takavalo vaihdettu.
Vanja-eno kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:
Kreivi oli jäänyt vaille leimaa seuraavista syistä:
- Ruostevaurio oik. sisälokasuojassa - hitsataan umpeen tulevana perjantaina
Hitsattu, reikä oli aika kookas. Muita olennaisia pahoja ruosteenalkuja en pohjassa havainnut oikeanpuoleisen helman etupäätä lukuunottamatta. Siellä oli massa kuoriutunut pois ja metalli oli aikamoisessa pintaruosteessa. Putsataan, maalataan ja massataan ennen kesää.
Tarkemmin kun katsoi, niin kuskin puolella myös helman etupäässä vastaavassa kohdassa massa lohkeillut, joten siihen sama käsittely.
Lisää hitsattavaa löytyi oikean puoleista rikkoutunutta takavaloa vaihdettaessa. Takavalon pohjan alla oleva pelti oli rapeaa kuin suolakeksi, joten sinne täytyy jossain vaiheessa hitsauttaa uutta peltiä. Täytyy tutkia myös sama kohta myös kuskin puolelta jossain vaiheessa.
Vanja-eno kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen ulompi raidetangon päässä välystä. - vaihdetaan tulevana lauantaina rassausmiitissä hyväkuntoiseen käytettyyn kokonaiseen raidetankoon.
Raidetanko vaihdettu. Työ sujui kerrankin niinkuin pitikin ilman pahempia tökkimisiä
Tuo vaihdettu raidetanko on vanhoja peruja edellisestä S123:sta josta vaihdoin sen varmuuden vuoksi uuteen, turhaan. Siinä on molemmissa päissä nivelissä rasvanipat, joten pitäisi olla pitkäikäinen viritelmä. Vaihdan myös vasemmalle puolelle vastaavan jahka allaoleva kuluu loppuun. Pyöränkulmat pitäisi vielä säädättää.
Vanja-eno kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:- Vasen takaovi ei avaudu - takaoven sisäpuolen ehjä avauskahva oli vaihdettu etuoven rikkinäiseen ymmärrettävästi, mutta ongelmahan vain siirtyi takaoveen. Lisäongelman avautumattomuuteen on tuonut se, että tässä on keskuslukko, joka on rikki. Eli takaovet menevät aina lukkoon kun ne laittaa kiinni. Ensiavuksi otin oven sisäpahvin pois, niin lukkonuppia saa helpommin vedettyä ylös ja ovan saa siis nyt auki myös ulkopuolelta. Sisäpuolelta ovi avataan nyt tilapäisesti kahvan ja lukon välistä tankoa vetämällä.
Saan uuden kahvan tulevana maanantaina, joten sen jälkeen voi jo laittaa ovipahvinkin paikoilleen.
Uusi kahva asennettu, mutta koska aion kunnostaa keskuslukon, niin en vielä heitä pahvia paikalleen, varsinkaan kun katsuri jälkitarkastuksessa alkoi inistä vielä tuosta ettei ovi auke muuta kuin sisäpuolelta. Palaan aiheeseen myöhemmin kun alan kunnostaa keskuslukkoa.
Vanja-eno kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen hydraulissa nestevuoto. En ole vielä päässyt tutkimaan vuotaako itse vaimennin vai onko vain joku putki/letku vuotavana... Joka tapauksessa mulla sattuu olemaan jouten pari ylimääräistä S123:n hydraulia tallilla, joten niistä jompikumpi menee korjattavaksi jos tilanne näin vaatii.
Vuoto paikannettu hydrauliputkeen. Putkea oli jo vaihdettu uuteen pikku pätkä, vuotokohta oli heti vanhan putken alkupäässä. Tulevalla viikolla vaihdetaan koko loppuputki uuteen. Itse iskarit eivät näyttäneet vuotavan, kovin olivat kuivan näköiset.
Vaihdettiin koko loppupään hydrauliputkisto, niin meno- kuin paluuputkikin. Iskarit näyttivät tosiaan ihan hyvältä.
Vanja-eno kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:Jälkitarkastus on suoritettava 20.4.2012 mennessä, luulisin ehtiväni saada Kreivin valmiiksi siihen mennessä.
Näyttää uhkaavasti siltä että tuohon aikarajaan mennessä ehditään.
No niinpä ehdittiin. Tänään sain leiman paperiin ja katsuri laittoi vielä korjauskehotuksen tuosta takovesta.
Vanja-eno kirjoitti:Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda ollenkaan neloselle

Kyllä se vaan niin on ettei tuo vaihda kolmosta isommalle. Ei löydy nelosta pakkovaihteillakaan.