Vuorossa viikon antikliimaksi 
Oli tuossa lähellä halavalla tuommonen vähän isompipyöränen ja -runkonen kiinanskootteri niin kävin noppimassa poikkeen 
 
Tietysti kun halavalla ostaa niin remonttiakin saapi tehhä, semmonen normaali käyttöönottohuolto 
 
Variaattoria tutkailin, epäilin että olisiko ollut liian lyhyt hihna, mutta kuulemma tuo on just kohilleen 
 
Purkiin ja puhistin ykkösvariaattorin, samoin tuon hoodin muutenkin, korjasin käynnistinpolkimen, oli seekeri lipsahtanut, voitelin kaikki paikat mitä tuolla tuntu semmosta kaipaavan 
 
Sitten konepuolelle, heti havaitsin tuon imukurkun meleko huolella pykineeksi, elikkäs uusittavien listalle. Säätelin venttiilit, revin saastelaitteet mäjelle ja tulppasin niille lähtevän pakokanavan. Pakopuolella olikin venttiilivälys toista kymppiä, timmasin lähemmäs totuutta.
Ilmanputsarin pesin, tässä olikin uskottavampi filtteri kun kinroadissa.
Yhessä vaiheessa tuossa Vappuaamupäivästä aloin haistella että savu käryää jostain, ja kohta alkoi paloautoja lappaa ohitte, lähdinpä uteliaisuuttani kahtelemaan että missä pallaa
Olipa surkia näky, erään jokkisharrastajan talon yhteydessä oleva talli siellä roihusi 
 
Mikä lie räjähellyt, välillä kuului ihan sarjana semmoisia teräviä räjähdyksiä varmaan toistakymmentä tuolta palopaikalta 
 
Tuossa on uutta imukurkkua paikoillaan ja saastelaitteet on jo uhrattu tehon jumalalle kevennyksen nimissä 
Katteethan näissä on tietysti aina murusina jostain kohden, niitä sai harsia
Tuolta puuttuu tuo alakate kokonaan, mistähän löytäs harsimiskelpoisen? Uus makssaa rahhaa 
 
Vessanpytyn sarantkin oli menneet särki, piti patentoida reikälistalla ja popparilla korjausta, hyvä tuli 
 
Sähköremppaa pääsi kanssa harrastelemaan muunmuassa jarruvalojen kanssa sekä pääsulake vaihtui lattatyyppiseksi. Akun uusin, nyt lähtee napista käyntiin 
