Mitä mieltä "möllistä" - ML:stä
Mitä mieltä "möllistä" - ML:stä
Iski hirmuinen maasturikuume! Tähtäimessä olisi facelift W163. Mihin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota. Valinta päätyy joka tapauksessa 270cdi-malliin - uskallus ei riitä 400cdi:in, vaikka kuinka hieno olisi. 320 bensat voisi olla muuten varteenotettavia, mutta ainoastaan kulutus sulkee ne pois suunnitelmista. Kilometrejä tulee kuitenkin 15 - 20 tkm/v.
Mites tuo W163 neliveto poikkeaa 4maticista? W164:än on 4matic - W163 4x4?!
Mites noissa on nuo maalipinnat kestäneet? - nehän tulee eri tehtaasta kuin nämä sedanit (siis eri mantereelta). Nuo maaliongelmat oli tyypillisiä 80-luvun jenkeille. Mites nämä ML:t ovat onnistuneita?
Mites tuo W163 neliveto poikkeaa 4maticista? W164:än on 4matic - W163 4x4?!
Mites noissa on nuo maalipinnat kestäneet? - nehän tulee eri tehtaasta kuin nämä sedanit (siis eri mantereelta). Nuo maaliongelmat oli tyypillisiä 80-luvun jenkeille. Mites nämä ML:t ovat onnistuneita?
Viimeksi muokannut pjj53, 16.7.2012 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaiseen käyttötarkoitukseen autoa haet? Jos oikiaa maasturia haet niin sitten täytyy hommata Geländewagen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Omalla ML 320 bensalla takana puolitoista vuotta ja 30 000 km. Dieselin ja bensan kokonaishinta muuten muodostuu omistusajan kuluista ja hinnanerolla ostaa bensaa aika helvetisti, mutta valinta on jokaisen oma.
Keskuslukituksen toiminta kannattaa tarkistaa, jos sen viilailun saa menemään myyjän piikkiin. Vanhemmissa ne taitaa kronata päivästä riippuen. Jokaisen luukun pitäisi siis aueta ja mennä kiinni avaimesta.
Jousia on kuulemma ollut poikki aika vähilläkin kilometreillä eli ne ainakin kannattaa katsoa. Jos yksilöllä on leimaus juuri edessä, sen voisi koittaa työntää myyjän vastuulle, alustan niveltyöt voivat olla kalliita.
Ruostetta voi hyvinkin olla, oma 14-vuotias on aloittanut kukkimisen viime talvena. Ainakin kaarista sitä voi löytyä, mutta varmaan melkein joka paikasta. Maalin alta tuo minun yksilö sitä kukkaa tekee eli ei maalit olleet kovin kestäviä 1990-luvulla.
Vaihdelaatikko on sellaisilla tehtaan ohjeilla, ettei öljyjä vaihdeta koskaan, eikä laatikossa ole edes öljytikkua. Eli huolettoman Hessun autossa voi olla vaikka millaista mönjää toimittamassa vaihteistoöljyn virkaa. Ja sitä voi tietysti olla millainen määrä hyvänsä. Jollain konstilla sinne pitäisi kurkata ennen ostamista.
Moottoriin varmaan pätee samat kuin musisakin koreissa oleviin cdi-koneisiin.
Keskuslukituksen toiminta kannattaa tarkistaa, jos sen viilailun saa menemään myyjän piikkiin. Vanhemmissa ne taitaa kronata päivästä riippuen. Jokaisen luukun pitäisi siis aueta ja mennä kiinni avaimesta.
Jousia on kuulemma ollut poikki aika vähilläkin kilometreillä eli ne ainakin kannattaa katsoa. Jos yksilöllä on leimaus juuri edessä, sen voisi koittaa työntää myyjän vastuulle, alustan niveltyöt voivat olla kalliita.
Ruostetta voi hyvinkin olla, oma 14-vuotias on aloittanut kukkimisen viime talvena. Ainakin kaarista sitä voi löytyä, mutta varmaan melkein joka paikasta. Maalin alta tuo minun yksilö sitä kukkaa tekee eli ei maalit olleet kovin kestäviä 1990-luvulla.
Vaihdelaatikko on sellaisilla tehtaan ohjeilla, ettei öljyjä vaihdeta koskaan, eikä laatikossa ole edes öljytikkua. Eli huolettoman Hessun autossa voi olla vaikka millaista mönjää toimittamassa vaihteistoöljyn virkaa. Ja sitä voi tietysti olla millainen määrä hyvänsä. Jollain konstilla sinne pitäisi kurkata ennen ostamista.
Moottoriin varmaan pätee samat kuin musisakin koreissa oleviin cdi-koneisiin.
Ainaki henkilöauto puolella ölpät vaihdetaan 60tkm kohdalla ja tämän jälkeen öljyjenvaihto ei kuuluu huolto-ohjelmaan, vaan se on varattava erikseen jotan huoltsikasta voi löytyä tieto jos on öljyt vaihdeltu. Jos öljyissä on vajausta nii kehtaisin väittää että sen huomaa ajossaHöömy kirjoitti:Vaihdelaatikko on sellaisilla tehtaan ohjeilla, ettei öljyjä vaihdeta koskaan, eikä laatikossa ole edes öljytikkua. Eli huolettoman Hessun autossa voi olla vaikka millaista mönjää toimittamassa vaihteistoöljyn virkaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Itse ajellut nyt parissa kuukaudessa yli 10tkm 270 ML:llä
Eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä. Muutama ruosterupi ja suomiauton suolakylvyt niin taakse piti vetää uudet jarruputket.
Alusta muuten on hyvässä kunnossa eikä ruosteita pohjassa/rungossa ole.
ML.hän on aika henkilöautomainen verrattuna esim tojon land cruiserit tahi mersun G-malli.
Itsellä ei ole kyllä vielä tullut kertaakaan ikävä noita vanhoja raktoreita.
Ainakin faceliftissä tuo jatkuva neliveto toimii oikein mallikkaasti myös hankalissa paikoissa.
Sillä pitää vaan osata ajaa oikein ristiriipunnat sun muut.
Tuo "ETS-4" systeemi osaa jarruilla hillitä esim juuri ristiriipunnassa sutivia renkaita jolloin voima siirtyy myös niille renkaille joilla on vielä pitoa.
Edellyttäen että muistaa ottaa ESP:n pois päältä
Tuon ansiosta ML:kin menee melkosen pahaan paikkaan.
Neliveto on toteutettu jakolootassa olevilla planeettavaihteistoilla.
Eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä. Muutama ruosterupi ja suomiauton suolakylvyt niin taakse piti vetää uudet jarruputket.
Alusta muuten on hyvässä kunnossa eikä ruosteita pohjassa/rungossa ole.
ML.hän on aika henkilöautomainen verrattuna esim tojon land cruiserit tahi mersun G-malli.
Itsellä ei ole kyllä vielä tullut kertaakaan ikävä noita vanhoja raktoreita.
Ainakin faceliftissä tuo jatkuva neliveto toimii oikein mallikkaasti myös hankalissa paikoissa.
Sillä pitää vaan osata ajaa oikein ristiriipunnat sun muut.
Tuo "ETS-4" systeemi osaa jarruilla hillitä esim juuri ristiriipunnassa sutivia renkaita jolloin voima siirtyy myös niille renkaille joilla on vielä pitoa.
Edellyttäen että muistaa ottaa ESP:n pois päältä
Tuon ansiosta ML:kin menee melkosen pahaan paikkaan.
Neliveto on toteutettu jakolootassa olevilla planeettavaihteistoilla.
En hae "oikeaa" maasturia - ISOA G:tä!
Haen tilaa koiralle ja perheelle ja kykyä vetää autotraileria satunnaisesti ... ja silleen. Elikkä "citymaasturia" - minun näkökannalta.
Jos tarvii enempi voimaa, otan Ategon. En käy hirvimehtällä, enkä ole "kannon kiertäjä".
Auton pitää toimia huoltovälit, eikä tartte olla viikottain *-päässä!
Nivelet kuluu - ja niitä vaihdetaan tarpeen mukaan. Jossain merkeissä joka katsastukseen. Kuis "möllissä"?
Mitkäs ne suurimmat erot olivatkaan pre-faceliftissä tähän faceliftiin käytännössä?
Jos tarvii enempi voimaa, otan Ategon. En käy hirvimehtällä, enkä ole "kannon kiertäjä".
Auton pitää toimia huoltovälit, eikä tartte olla viikottain *-päässä!
Nivelet kuluu - ja niitä vaihdetaan tarpeen mukaan. Jossain merkeissä joka katsastukseen. Kuis "möllissä"?
Mitkäs ne suurimmat erot olivatkaan pre-faceliftissä tähän faceliftiin käytännössä?
Alustan nivelet?
Mitä erikoista noiden möllin alustan nivelten vaihdossa on, kun sitä ei kuulemma haluta tehdä kuin merkkihuollossa?
Sen minä ymmärrän, että ainakin etupään alapallon vaihdossa (ainakin WISin mukaan) joutuu purkamaan koko pyörännavan, mutta eihän se ole kuin työtä?! Ei nuo ulosvetäjätkään hirmu ihmeellisiltä näytä.
Sen minä ymmärrän, että ainakin etupään alapallon vaihdossa (ainakin WISin mukaan) joutuu purkamaan koko pyörännavan, mutta eihän se ole kuin työtä?! Ei nuo ulosvetäjätkään hirmu ihmeellisiltä näytä.
ja verot on sen 3-4 tonnia... kai siinä pari tonnia säästäis ku hakis vaikka tän. Isä on ny luopumassa w211 hankinnasta ja kiikaroi tällästä sitimaasturia.
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Hankintahintaan en ota kantaa, mutta ei minulla ole tullut ongelmia alustan nivelien vaihdossa. "Hovikorjaamo" on selvinnyt haasteista tähän asti oikein hyvin. Eikä ole merkkiliike. Vaihdelaatikon korjaus voi tulla kalliiksi jos kohdalle sattuu, samoin laturin vaihto. Tämä koskee vm. 2000 autoa. Ajotuntuntuman kokee parhaiten ajamalla! Alustan niveliä joutuu vaihtamaan kuten muissakin autoissa. Eivät nuo niin pajon kalliimpia ole jos et valitse jotakin AMG-mallia. Tämä vain 55tkm kokemuksella. Kokoonsa nähden näppärä kaupungissa ja maantiellä 100 km/h asti. Sen jälkeen tulee tuulen suhina ym äänet mukaan kuvaan. Kulutus on ollut kesällä 8-8.5 l satasella ja talvella noin litran verran enemmän. Maali on kestänyt iän huomioiden oikein hyvin. Tosin omaani on joskus takuuna maalailtu jotakin. Ja tuohon 270cdi-moottoriin kuuluvat ongelmat ovat noille yhteisiä riippumatta missä korissa ovatkin.
VIIMEISET HETKET varoituksen sanaan
Nyt on mölli koeajossa, ja huomenna pitäisi tehdä päätös. Auto on käynyt *n päässä, eikä sieltä löytynyt mitään hälyttävää. Näkyy, ettei ole pariin vuoteen ollut merkkihuollossa, kun on lukuisia alhaisista jännitteistä johtuvia hälytyksiä/ilmoituksia. Ennen talvea pitää tarkistaa ainakin akun kunto.
Alusta vaikutti oikein napakalta ja auto kulki suoraan. Pari rengasta oli kulunut reunoiltaan; vaatinee nelipyöräsuuntauksen.
Moottorista ei näkynyt päällepäin muuta ihmeellistä, kuin ohjaustehostimen likeltä pientä hikoilua.
Tilojen ja ajon puolesta mölli oli aivan toista luokkaa kuin Hondan uudempi CRV...(positiiviseen suuntaan ja vertailukohtana oli lähes 5 vuotta tuoreempi CRV)
Alusta vaikutti oikein napakalta ja auto kulki suoraan. Pari rengasta oli kulunut reunoiltaan; vaatinee nelipyöräsuuntauksen.
Moottorista ei näkynyt päällepäin muuta ihmeellistä, kuin ohjaustehostimen likeltä pientä hikoilua.
Tilojen ja ajon puolesta mölli oli aivan toista luokkaa kuin Hondan uudempi CRV...(positiiviseen suuntaan ja vertailukohtana oli lähes 5 vuotta tuoreempi CRV)
Palasin juuri teutoonien maasta, ML270:n metsästyksestä. Kilpasarjaksi oli valittu haastava, eli plusmiinus kymppitonnilla 04-05-vuotinen W163.
Noita ei tosiaan ole riesaksi asti keskisemmässä Euroopassakaan, kriteerien mukaisia löytyy Mobilesta/Saksasta alle neljäkymmentä. Suunnilleen saman verran löytyy W204:ia jonkun random-merkkiliikkeen takapihalta.
Lopputulos oli huonon ja surkean välimaastosta, kelvollista yksilöä ei löytynyt käytettävissä olleen ajan puitteissa. Tuhannen kilometriä kiusattiin 1,2-litraista vuokra-Corsaa; ehkä isommalla menopelillä olisi ehtinyt tarkastaa useamman.
Yksityiset myyjät eivät vastaa kehitysmaasuuntanumerosta (+358) tuleviin puheluihin, autoliikkeiden osalta tuon hintaluokan autot pyörivät enimmäkseen vähemmän maineikkaissa liikkeissä. Yhdet (oletettavasti) puolalaiset veijarit juoksuttivat naapurista pari äijää tarkastelemaan liiketiloihin samaa autoa kuin mekin ja meidän röhönauru ilmeisesti karkoitti heidän "ostohalunsa".
Kauttaaltaan ruosteisissa saattoi olla hyvä kone. Hyväkorisessa (joka olisi muuten varmaan lähtenytkin) puolestaan venttiilit kilkattivat kuin Vaskikellon pihalla; "173 tkm" ajettu oli häkellyttävä yhdistelmä erittäin siistiä ylläpitoa, huonoa konetta ja "huoltokirjaa". Jaksaisivatpa vähän yrittää niiden kirjojensa kanssa, kun vaivautuvat edes aloittamaan. Yhdessä oli jonkin verran sanomista päälle päin, vaikka myyntikuvat olivat erittäin siistit - alusta oli kauttaaltaan märkä moottorista perään asti. Yksi oli aivan ehta turkkilainen kolarikyhäelmä, josta ei meinannut ehjää kohtaa löytyä ulkoa eikä sisältä (oli siistit myyntikuvat ja ehjän hinta).
Yhteenvetona: halvemman pään autot olivat tällä kertaa todella huonoja.
Oma käsitykseni W163:sta kuitenkin kohosi, hyvää yksilöä kärsivällisesti etsimällä saattaa hyvinkin saada hyvän ja tukevan käyttöauton.
Noita ei tosiaan ole riesaksi asti keskisemmässä Euroopassakaan, kriteerien mukaisia löytyy Mobilesta/Saksasta alle neljäkymmentä. Suunnilleen saman verran löytyy W204:ia jonkun random-merkkiliikkeen takapihalta.
Lopputulos oli huonon ja surkean välimaastosta, kelvollista yksilöä ei löytynyt käytettävissä olleen ajan puitteissa. Tuhannen kilometriä kiusattiin 1,2-litraista vuokra-Corsaa; ehkä isommalla menopelillä olisi ehtinyt tarkastaa useamman.
Yksityiset myyjät eivät vastaa kehitysmaasuuntanumerosta (+358) tuleviin puheluihin, autoliikkeiden osalta tuon hintaluokan autot pyörivät enimmäkseen vähemmän maineikkaissa liikkeissä. Yhdet (oletettavasti) puolalaiset veijarit juoksuttivat naapurista pari äijää tarkastelemaan liiketiloihin samaa autoa kuin mekin ja meidän röhönauru ilmeisesti karkoitti heidän "ostohalunsa".
Kauttaaltaan ruosteisissa saattoi olla hyvä kone. Hyväkorisessa (joka olisi muuten varmaan lähtenytkin) puolestaan venttiilit kilkattivat kuin Vaskikellon pihalla; "173 tkm" ajettu oli häkellyttävä yhdistelmä erittäin siistiä ylläpitoa, huonoa konetta ja "huoltokirjaa". Jaksaisivatpa vähän yrittää niiden kirjojensa kanssa, kun vaivautuvat edes aloittamaan. Yhdessä oli jonkin verran sanomista päälle päin, vaikka myyntikuvat olivat erittäin siistit - alusta oli kauttaaltaan märkä moottorista perään asti. Yksi oli aivan ehta turkkilainen kolarikyhäelmä, josta ei meinannut ehjää kohtaa löytyä ulkoa eikä sisältä (oli siistit myyntikuvat ja ehjän hinta).
Yhteenvetona: halvemman pään autot olivat tällä kertaa todella huonoja.
Oma käsitykseni W163:sta kuitenkin kohosi, hyvää yksilöä kärsivällisesti etsimällä saattaa hyvinkin saada hyvän ja tukevan käyttöauton.
Näin nämä asiat muuttuu. Nyt itsellä suunnitelmissa myydä väyrynen ja tilalle 16000 euron mölli. Herää kysymys, 320cdi vai 400cdi?
Mikä se v8 "tyyppivika" olikaan? Ja ja...
Saako digituunarit noista kahdesta kuinka voimaa ulos? Olis mukava jos olisi voimaa veekasis.
Mikä se v8 "tyyppivika" olikaan? Ja ja...
Saako digituunarit noista kahdesta kuinka voimaa ulos? Olis mukava jos olisi voimaa veekasis.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
320CDI><400CDI
Ei taida ainakaan Suomesta löytyä tuolla rahalla 320CDI:tä. 320 bensoja kylläkin ja ehkä 400CDI:tä.
Tuli hankittua
Ei osannut kukaan tarpeeksi varoitella. Tuli hankittua tuollainen:
Vetokoukkuunkin löytyi avain ja puskuriin luukku. Vielä kun saisi lioteltua sen avaimenreiän auki!
Vetokoukkuunkin löytyi avain ja puskuriin luukku. Vielä kun saisi lioteltua sen avaimenreiän auki!
Re: Tuli hankittua
ja tietoa julki...pjj53 kirjoitti:Ei osannut kukaan tarpeeksi varoitella. Tuli hankittua tuollainen:
Vetokoukkuunkin löytyi avain ja puskuriin luukku. Vielä kun saisi lioteltua sen avaimenreiän auki!
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
W163.113, 270CDI automaatti (onkos näitä manuaalina?), 150 tkm, puolinahkat (vielä ehjät!), normaali varustus (sähkölasit 6x, ilmastointi..) tuotu Saksasta ja minä ensimmäinen suomalainen omistaja. Vikalistaa tulee, kun ehdin panna *n päähän.
Viimeksi muokannut pjj53, 10.8.2012 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.