"Keskisuomalaisessakin esitellyn Amperan tapaan Volt on laajennetun toimintasäteen sähköauto. Lyhyet matkat ajellaan pelkällä sähköllä, mökkireissulle mennään sähkömoottorin avustuksella."
Anteeksi mitä? Lyhyet matkat kuljetaan pelkästään sähköllä ja pidemmät sähkömoottorilla???? Pitäisi varmaan toimittajaparan ottaa aivot käyttöön kirjoittaessaan artikkelia.
Sähkömoottorin avustuksella tarkoittaa tietysti tässä tapauksessa että sähkömoottori auttaa polttomoottoria eli ovat molemmat käytössä. Kieltämättä onhan tuo hieman tulkinnanvarainen ilmaus tuossa...
En ole vielä koskaan päässyt ajamaan tuollaista hybridiä, pitäsiköhän elvyttää jossain vaiheessa R-Gear tiimi ja lähteä testaamaan...
-Malaga
-Toledo
-Malaga
-Eipäs kun Toledo
Melko kesyillä moottoreilla:
Perusmallissa on 1,2-litrainen kolmesylinterinen moottori, jonka saa 55 tai 63 kW tehoisena. Väkevämpinä vaihtoehtoina ovat ahdetut 1,2 TSI (77 kW) ja 1,4 TSI (90 kW). Dieselmoottoriksi tarjotaan 1,6-litrainen TDI joko 66 tai 77 kW tehoisena.
kondivo kirjoitti:Uskaltaako tuommosen parkkeerata kadun laitaan, kun tuossa on listat kuparia Meinaan vaan, että saattaa kuparivarkaat iskeä yönkähmyssä
Peilit tuosta on joku jo kerennytkin näköjään kääntämään ja tilalle laitettu hirvipillit
Eldorado kirjoitti:Sähkömoottorin avustuksella tarkoittaa tietysti tässä tapauksessa että sähkömoottori auttaa polttomoottoria eli ovat molemmat käytössä. Kieltämättä onhan tuo hieman tulkinnanvarainen ilmaus tuossa...
En ole vielä koskaan päässyt ajamaan tuollaista hybridiä, pitäsiköhän elvyttää jossain vaiheessa R-Gear tiimi ja lähteä testaamaan...
Ollaanpas tarkkana, polttomoottorin avustuksella Amperan/Voltin tapauksessa. Autohan liikkuu aina pelkän sähkömoottorin voimin, ja tarvittaessa polttomoottori (kirjotin itekin äsken tuohon sähkömoottori ) lataa akkuja/tuottaa sähköä. Eli auto on siis "sähköauto", ei hybridi. Polttomoottori on vaan lisävirran takia mukana.
Näin minä ainakin oon lukenu.
No juu siis tuossa tapauksessa polttomoottori tuottaa sähköä varsinaiselle voimanlähteelle eli sähkömoottorille, olet oikeassa. Minulla oli tuossa selityksessäni mielessä hybridit joissa sähkömoottori antaa lisäpotkua varsinaiselle voimanlähteelle eli polttomoottorille kuten vaikkapa MB:n hybridissä.
Enivei, tarkoitus olisi käydä joskus kokeilemassa jotain tuollaista muu-kuin-perinteinen-polttomoottori-tyyppistä autoa kunhan tilaisuus ilmaantuu...
Kohtapuolin muuten olisi ehkä tilaisuus koeponnistaa W246 mersu, tosin siinä on ihan perinteinen voimalinjaratkaisu... no, kaksoiskytkinvaihteisto siinä lienee uutuutena mersussa.
Olisi kiva tietää onko saatu revittyä parempi hyötysuhde moottorista joka toimii vain virran tuottajana. Luulisi että optimoimalla tietylle kierrosluvulle päästäisiin aika hyviin tuloksiin. Sähköhäviöitä tulee tietysti jotain hyötysuhdetta haukaten. Tosin tulee normaalissa mekaanisessa voimansiirrossakin häviöitä. Hetkellinen polttomoottorin maksimiteho ei kuitenkaan tarvitse olla mikään älytön kun akut toimivat varastona. Moottorin koko ei varmaankaan ole mikään kovin iso. Laivoissahan noita kai on, diesel jauhaa sähköä sähkömoottoreille. Kokoluokka on tietysti vähän erilainen..
Laaksonen kirjoitti:Hiacen korvaaja: Proace
Muistuttaa jonkin verran Nissanin vastinetta:
NV200 (Vanette)
Muistaakseni jossain oli juttua tuosta Tojon pakusta että valmistaja tms on sama joka tekee nuo nismot, pösööt, fiiut.. Sama koppa eri merkit mutta taitaa voiman lähäre olla sama. Jos näin on nii taitaa se luotettavuus mennä ***uuksi..
Tai näin oli pränttiä kun HIACEsta luovuttii
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas