Miten farkun tasonsäätö toimii?
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
Miten farkun tasonsäätö toimii?
Perä lahaa ja mieli tekis laittaa alustasarja 96-farkkuun. Mitä pitää tehdä että saa laitettua tavalliset iskarit takapäähän, kun on ne tasonsäätöiskarit?
MB s202 200kompressor -96
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
- A.Asiamies
- Viestit: 42
- Liittynyt: 30.8.2012 18:39
- Paikkakunta: Tampere
Taitaa perus rakenne olla aika sama farkkujen takapäässä, oli tasonsäätö tai ei. Öljylinjassakaan ei taida tulla ongelmia, vaikka iskareiden linjat tulppaisi, ASD perä toiminee (olikos tässä ASD) ihan normaalisti. Mutta mitenkäs paineakut, olikos W202:ssakin ne? Takanahan on säätöventtiili, joka ottaa tietonsa muistaakseni kalistelunvakaajasta (ainakin W124:ssä). Käsittääkseni tasonsäädön vaimentimen voi kuitenkin vaihtaa tavallisiin edellyttäen, että yläpään palikka natsaa uuteen ja vaimentimen mitta on sopiva.
Mutta miksei laittaa tasonsäätöä vaan kuntoon jos alustaan on muuten tyytyväinen?
Edit: Aamujumituksessa korjattu oikeat sanat paikkoilleen.
Mutta miksei laittaa tasonsäätöä vaan kuntoon jos alustaan on muuten tyytyväinen?
Edit: Aamujumituksessa korjattu oikeat sanat paikkoilleen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitenhän tuo C-sarjassa sitte menee. W124 korisissa on farmarissa aina tasonsäätö, sedanin iskarit ei mene farmariin tai toisinpäin, eikä farmarin jouset kanna ilman tasonsäädön painetta. Muulla tavoin ei tulene hyvä kuin laittamalla systeemi toimimaan. Sietää kai se maltilla madaltaa tasonsäätöiskareillakin ja onhan niihinkin ollut omat mataluusjousisarjat monellakin valmistajalla. (?)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
On halvempi laittaa tavallinen alustasarja, mitä vaihtaa esim: tasonsäätö iskarit taakse ja uudet jouset. alustasarjassa tulee uudet jouset ja iskarit joka nurkkaan ja ei tarvi tasonsäädön kanssa kuljaillaEasy Rider kirjoitti:Mitenhän tuo C-sarjassa sitte menee. W124 korisissa on farmarissa aina tasonsäätö, sedanin iskarit ei mene farmariin tai toisinpäin, eikä farmarin jouset kanna ilman tasonsäädön painetta. Muulla tavoin ei tulene hyvä kuin laittamalla systeemi toimimaan. Sietää kai se maltilla madaltaa tasonsäätöiskareillakin ja onhan niihinkin ollut omat mataluusjousisarjat monellakin valmistajalla. (?)
MB s202 200kompressor -96
Miksi ei toimi? Mikä on oire? Vika ei suuri voi olla kun sillä kerran voi ajaa. Jos se olisi todella rikki niin auto toimii kuin ilman iskareita ja pomppii aivan holtittomasti.
Jousipallot ei kalliita ole.
Jousipallot ei kalliita ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu
Auto on italiantuonti ja siinä on harvinaisempi DLS-kitkalukko, johon ei tule minkään sortin hydrauliikkaletkuja.
Tasonsäätöä autossa ei ole, sillä iskarit ovat takapäässä "oikein päin" eikä niihin mene mitään letkuja.
Mutta osaisko kukaan sanoa, mikä se jarruputkea isompi ilmaputki pohjassa sitten on? Tulee keulasta ja haarautuu perällä rengaskotelojen sisään.
Tasonsäätöä autossa ei ole, sillä iskarit ovat takapäässä "oikein päin" eikä niihin mene mitään letkuja.
Mutta osaisko kukaan sanoa, mikä se jarruputkea isompi ilmaputki pohjassa sitten on? Tulee keulasta ja haarautuu perällä rengaskotelojen sisään.
MB s202 200kompressor -96
Bensakoneen kyseessä ollessa lienee bensahuurujen talteenottoon liittyviä putkia. Tankista höyrystyvä bensa kerääntyy jossain etupäässä olevaan aktiivihiilisäiliöön, josta ne jossain vaiheessa imaistaan koneeseen.varajohtaja kirjoitti:Mutta osaisko kukaan sanoa, mikä se jarruputkea isompi ilmaputki pohjassa sitten on? Tulee keulasta ja haarautuu perällä rengaskotelojen sisään.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ASD:tä ensimmäisiin? -96 ei ainakaan enää mihinkään?Sergey kirjoitti:On.AM kirjoitti:202 koppaseen ei ole tainnut saada minkäänlaista lukkoperää?
Viimeksi muokannut AM, 05.9.2012 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- A.Asiamies
- Viestit: 42
- Liittynyt: 30.8.2012 18:39
- Paikkakunta: Tampere
Farkussa bensahöyrykanisteri on vasemmassa takapyöräkotelossa lokarin yläpuolella. Sieltä taisi haarautua mustat muoviputket sekä toisen puolen pyöräkoteloon tankinkorkin tuntumaan, että toinen muoviputki sitten keulaan (vasemman aisapalkin päälle) jollekin pikkupumpulle? (johon menee sähköjohto) joka painaa höyryt taas kaasuläpän tienoolle.Roisto kirjoitti:Bensakoneen kyseessä ollessa lienee bensahuurujen talteenottoon liittyviä putkia. Tankista höyrystyvä bensa kerääntyy jossain etupäässä olevaan aktiivihiilisäiliöön, josta ne jossain vaiheessa imaistaan koneeseen.
t.
Risto
- varajohtaja
- Viestit: 27
- Liittynyt: 19.1.2011 22:15
- Paikkakunta: Oulu