Vanja-enon työkaverin ex-S124 300TD -91
Hotari lahjoitti pahimpaan hätään yhden ufon ja kolme ufon kaltaista pöläriä. Oikealle täydelle ufo-sarjalle vielä tilausta... Oottelen doberman81:n vastausta sekä yhden toisen kaverin kuvia ufoista. Eihän niitä taida koskaan liikaa olla
Tässä kuva pahimpaan hätään kera "ufojen":
Tässä kuva pahimpaan hätään kera "ufojen":
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kapseli asia taitaa olla nyt kantimissa, doberman81:ltä löytyy sarja ja nuo nyt allaolevat jätän varalle, jos joku Ufo päättää palata kotiplaneetalleen
Rengasasiaa olen miettinyt sen verran, että olkoon nuo alla, jollei löydy vaihtoon päikseen joltain vastaavan kuntoisia tai edes lähes vastaavan kuntoisia 195/65 R 15 tai 205/60 R 15 kokoisia kesärenkuloita... Täytynee kysellä Ässä-miehiltä tai Voyagerin omistajilta, jotta onko heillä alla liian pienet renkaat
Täytyy seuraavaksi ruveta jahtaamaan orggis vakkaria jostain purkuautosta...
Rengasasiaa olen miettinyt sen verran, että olkoon nuo alla, jollei löydy vaihtoon päikseen joltain vastaavan kuntoisia tai edes lähes vastaavan kuntoisia 195/65 R 15 tai 205/60 R 15 kokoisia kesärenkuloita... Täytynee kysellä Ässä-miehiltä tai Voyagerin omistajilta, jotta onko heillä alla liian pienet renkaat
Täytyy seuraavaksi ruveta jahtaamaan orggis vakkaria jostain purkuautosta...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vanteet ei sitten sovi ässään!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
Hyvä huomioeseestie kirjoitti:Vanteet ei sitten sovi ässään!
Mutta olin kyllä alunperinkin pitää nuo peltivanteet eli vain renkaat vaihtuisivat.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
jotenkin tuo aiempi lookki sopi omaan silmään paremmin..Jussi L. kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:Tehtiin Eseestien kanssa vaihtokaupat ja nyt alkaa lankkuvankkuri jo näyttää paremmalta. Kyllä se vaan niin on että kirkkaat vilkut kuuluvat tuunkinki-autoihin
mutta mielipide kysymys.hyvä peli varmasti muuten.
Saattaa olla että jo ensi viikolla olisi oikean kokoiset renkaatkin alla, meidän bändin rumpalin Voyagerissa on ihan silestone-pintaiset nakit alla, joten nuo Nokialaiset taitaa mennä siihen vankkuriin.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kävin tänään muutoskatsastamassa ja rekisteröimässä tuon pakettiautoksi. Seuraavia kustannussäästöjä luvassa:
Käyttövoimavero ennen 1,21 eur / päivä nyt: 0,19 eur/ päivä
Liikennevakuutuksen vuosimaksu alennuksineen ennen 328,81 eur nyt 224,45 eur
osakaskon vuosimaksu ennen 169,58 eur nyt 95,10 eur
Tuosta voi sitten itsekukin laskea mitä säästöä tuli kun maksoi 95 eur muutoskatsastuksesta ja koska alkaa säästöt kilistä omalle tilille
Käyttövoimavero ennen 1,21 eur / päivä nyt: 0,19 eur/ päivä
Liikennevakuutuksen vuosimaksu alennuksineen ennen 328,81 eur nyt 224,45 eur
osakaskon vuosimaksu ennen 169,58 eur nyt 95,10 eur
Tuosta voi sitten itsekukin laskea mitä säästöä tuli kun maksoi 95 eur muutoskatsastuksesta ja koska alkaa säästöt kilistä omalle tilille
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Joko vakkari on hommattu?
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
Saattaisha tuo löytyäkin... Mitäs kaikkea tuo sisältää?
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
Äkipäätä ajateltuna viiksi + boxi kojelaudan alle + joku moottorihässäkkä konehuoneeseen vaiherin päähän....
Viksummat kertokoot tarkemmin, eli mitä kaikkea pitää ostaa ja hankkia jos asentaa S124:n, jossa ei ole vakkaria alunperin, alkuperäisen MB:n vakkarin... jään kuulolle
Viksummat kertokoot tarkemmin, eli mitä kaikkea pitää ostaa ja hankkia jos asentaa S124:n, jossa ei ole vakkaria alunperin, alkuperäisen MB:n vakkarin... jään kuulolle
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No niin, nyt on sitten oikean kokoiset renkaat eli 195/65 R 15. Jotkut Michelinit ovat ja pintaa semmoset noin 6 mm. Ovat W203 hyväkuntoisilla peltivanteilla.
Alla kuvat vertailuun:
ENNEN:
JÄLKEEN:
Alla kuvat vertailuun:
ENNEN:
JÄLKEEN:
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Palaan vielä tähän kommenttiin, nyt kun on orggis rengaskoko alla. Elikkä sarjassa Mese.Fi testaa, nopeusmittarin näyttö ja rengaskoko.dealer kirjoitti:Tuollainen rengaskoko ei kyllä 124:ään sovi, tappaa menohalut ja nopeusmittari näyttää väärin.
Kun Vankkurin alla oli vielä tuo juuri mainittu "jumbokoko", niin tuttu rengasammattilanen epäili että mittari nimenomaan näyttää just eikä melekein oikein tuolla suuremmalla 205/70 R 15 koolla. Pitihän tuo testata, joten mars matkaan samoin tein ko. keskustelun jälkeen ns. Päiväkummun suoran nopeusnäytölle Vantaalle. Ajoin kolme kertaa tuohon näyttöpisteeseen mittarin näyttäessä tasan 80 km/h ja tulos oli näytölläkin aina sama 80 km/h.
Tänä aamuna kun alla oli tuoreet orggiskokoiset renkaat 195/65 R 15 töistä palatessani sitten "oikaisin" saman näyttöpisteen kautta ja tein vastaavan testin eli kolme kertaa mittauspisteen ohi mittarin näyttäessä tasan 80 km/h. Tulos oli näytöllä joka kerta sama 75 km/h.
Kumpi valehtelee, näyttö vai Mesen mittari?
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Aivan. Siksipä korjasinkin Tiilerin lausahduksen enemmän paikkaansa pitäväksiFenton kirjoitti:Mittari.
Vakiorengastuksella on mulla kaikki vaijerivetoiset mittarit valehdelleet juuri tuon verran. Pikkuisen rengaskokoa kasvattamalla auto rupiaa kulkemaan mittarinopeutta ja riittävästi kasvattamalla mittari jää jälkeen.
dealer kirjoitti:Tuollainen rengaskoko ei kyllä 124:ään sovi. Tappaa menohalut, ulkonäkö on mitä on ja varmasti raapii jossain tilanteessa johonkin. Anteeksi.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
mittarivirhe
omassa kun mittarissa 100km/h, näyttää nopeusnäyttö 98km/h.ja sama 2km/h ero myös 80 nopeudessa.
ja rengaskoko 195 65 15.
ja rengaskoko 195 65 15.
Jep jep. nyt loistaa kirkkaina kaikki mittarivalo ja muutkin valot sisätiloissa. Vakkarain ostoa voinen siirtää myöhemmäksi, jahka vaikka veronpalautukset tulevat... Sitä ennen voisin ostaa tuollaisen ehjän version tuosta kojetaulun raitisilman keskisuuttimesta. Tästä omastani on sen säätörullan alakiinnitys hieman antautunut... ja nyt kun sen irroitusta opettelin, niin voin kyllä itse tulla jostain varaosaraadosta irrottamaan...
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olin hieman katsellut sillä silmällä että keula on tuossa liian matalalla, eikä auto sivusta katsottuna ole suorassa. No, The rassausmiitissä Hotari tsekkasi asian ja todettiin että 1:sen kumit siellä on. Eipä aikaakaan niin tuli yv:tä Felmitiltä, että hänellä on jouten 3:sen kumit. Yritän lähiaikoina käydä hakemassa ne, niin sitten täytyy alkaa miettimään kumien vaihtoa.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ystävällisesti kiittää hän, olisi vahvat visiot siitä, että nouto voisi tapahtua huomenna torstaina loppu iltapäivästä. Soittelen kuitennii ensittäin.felmit kirjoitti:Tervetuloa.
Kumit odottavat paketeissaan
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kotimatkalla koukkasin Hotarin kautta ja alustavasti kyselin seuravassa miitissä kumien vaihtoa... mutta katsellaan että milloin kerkiää.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Seuraava ominaisuus. Vänkärin puoleinen turvavyö on takkuillut tuossa vankkurissa koko omistusaikani. Liekö käytön puutetta vai mitä, mutta kelautuu takaisin rullalle hyvin nihkeästi. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko asia parannettu miten? Siisn muuten kuin vyö vaihtamalla uuteen. Elikkä onko jotain tehtävissä?
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Jonkunverran noita takeltelevia sidontalaitteita olen itte avustanu ihani silikonispraylla. Vetäset koko turvavyön ulos rullalta niin paljon kun tulee ja koko matkalle molemmin puolin vyötä kevyttä suihkua silikoonia, muutamia kertoja antaa vetäytyä rullalle ja takasin ulos. Toista tarvittaessa. On auttanu mulla ainakin ja jos tuntuu ettei kaikki silikoni imeydy niin liinalla pyyhkii ylimääräset pois kun vyö on ulosvedettynä.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Ei huono idea, mutta jotenki itse en laittaisi silikonia ku luulisi että se vasta sinne rullaan sontaa imeekin.. mutta mene ja tiedä, toisaalta kokeilla voisi silti, tuossa meidän farkussa ei kuskin vyö meinaa sitte millää kunnolla rullailla, oikei hermostuttavaa aina heitellä sitä sivuun ennenku ovea lyö kiinni..Wolfie kirjoitti:Jonkunverran noita takeltelevia sidontalaitteita olen itte avustanu ihani silikonispraylla. Vetäset koko turvavyön ulos rullalta niin paljon kun tulee ja koko matkalle molemmin puolin vyötä kevyttä suihkua silikoonia, muutamia kertoja antaa vetäytyä rullalle ja takasin ulos. Toista tarvittaessa. On auttanu mulla ainakin ja jos tuntuu ettei kaikki silikoni imeydy niin liinalla pyyhkii ylimääräset pois kun vyö on ulosvedettynä.
® Mesen Porkkana-klubi
silikonia tai korjaukseen:
neuvon ja avun antoi aikanaan:
http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/privbus.htm
autodidakti
felmit kirjoitti:silikonia tai korjaukseen:
Eli testataanpa silikonia siis..
® Mesen Porkkana-klubi
Testattu. Ja taas vetää hyvin vyön rullalle.Jussi L. kirjoitti:felmit kirjoitti:silikonia tai korjaukseen:
Eli testataanpa silikonia siis..
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tässä on ollut koko ajan mun omistuksen ajan semmoinen juttu että oikean puoleinen vilkun merkkivalo hehkuu ihan himpun himmeänä. Eli maavikaa siis ja kun etu- & sivuvilkku vaihdettiin, niin voisi olettaa että ropleema on takavalossa. Eli onko muilla ollut vastaavaa ja mistä kannattaa aloittaa etsiminen?
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi