Säätörullien valojen vaihto
Säätörullien valojen vaihto
Tunnustetaan en kovin kauaa viitsinyt hakua käyttää mutta mitenkäs w124 vaihetaan nuo puhaltimien rullien valot? Ne on kaikissa pimeenä ja minkäsmoiset tuikut sinne menee?
Kiitos ja anteeksi
Kiitos ja anteeksi
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Meinaatko nyt sivuräppänöiden säätörullia vai keskikonsolin säätörullia?
Keskikonsolin valot pääsee vaihtamaan noudattamalla seuraavia ohjeita:
1. Kumpikin nuolinuppi irti vetämällä
2. Nuppien alta löytyy yhdet polttimot ja niiden juuresta mutterit, jotka pitää irrottaa
3. Paneelin alapuolelta kaksi ristipääruuvia irti, jos sellaiset on
4. Paneeli irti itseen päin vetämällä
5. Muoviprismat irti, niiden alta löytyy yhdet polttimot, jotka valaisee lämpötilansäätörullat
Räppänöiden valot pystyy vaihtamaan seuraamalla näitä ohjeita
Räppänöiden jokaisessa ylä- ja alakulmassa on hakaset, jotka pitävät räppänät paikoillaan.
1. Kampea hakasia ylhäällä alaspäin ja alhaalla ylöspäin
2. Vedä suutin irti itseesi päin vetämällä
3. Vaihda polttimo
2. Irroita suutin
Keskikonsolin valot pääsee vaihtamaan noudattamalla seuraavia ohjeita:
1. Kumpikin nuolinuppi irti vetämällä
2. Nuppien alta löytyy yhdet polttimot ja niiden juuresta mutterit, jotka pitää irrottaa
3. Paneelin alapuolelta kaksi ristipääruuvia irti, jos sellaiset on
4. Paneeli irti itseen päin vetämällä
5. Muoviprismat irti, niiden alta löytyy yhdet polttimot, jotka valaisee lämpötilansäätörullat
Räppänöiden valot pystyy vaihtamaan seuraamalla näitä ohjeita
Räppänöiden jokaisessa ylä- ja alakulmassa on hakaset, jotka pitävät räppänät paikoillaan.
1. Kampea hakasia ylhäällä alaspäin ja alhaalla ylöspäin
2. Vedä suutin irti itseesi päin vetämällä
3. Vaihda polttimo
2. Irroita suutin
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Nuo "räppänöiden" valot oli kyseessä.
Kattelinki että siellä on jotku äläkköstä läpät sielä sisällä mutta hyvä että tuli oikea toimintatapa selville
Kiitoksia oikein paljon!
Taidan ottaa vain polttimot irti ja viedä näytille Vaasan elektroniikka keskukseen niin saan oikeanlaiset
Kattelinki että siellä on jotku äläkköstä läpät sielä sisällä mutta hyvä että tuli oikea toimintatapa selville
Kiitoksia oikein paljon!
Taidan ottaa vain polttimot irti ja viedä näytille Vaasan elektroniikka keskukseen niin saan oikeanlaiset
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Tarkotin niitä rullia joita löytyy kojetaulusta oikealta, keskeltä ja vasemmalta. Liikkuvat ylösalas
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
siellä on ylä ja alareunassa sellaset lipareet jotka pitää ne ritilät paikallöan, näkyy kun vilkaset tarkemmin. sieltä käsin vaihtuu.
keskimäinen on kiinni ruuveilla sivuilta, mittaristo ja hanskalokero/airbag pois ja pääsee käsiks.
keskimäinen on kiinni ruuveilla sivuilta, mittaristo ja hanskalokero/airbag pois ja pääsee käsiks.
Viimeksi muokannut Sergey, 03.10.2012 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No on vain työn takana. Ainaki nuo sivulla olevat saa vaihdettua heti mutta tuohon keskimmäiseen pitää kyllä varata aikaa... Ja tuossahan ei ole hanskalokeroa mutta eipä sillä ny nii väliä taida olla
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Airbag on kii yhdellä 10mm kannalla olevalla pultilla, pitkällä jatkovarsihylsyllä jalkatilan katon reijästä saa sen pois
Jos ei oo kauhean tiukkaan juminut ni irtoaa siis ihan pariskymmenes sekunnis.
Jos ei oo kauhean tiukkaan juminut ni irtoaa siis ihan pariskymmenes sekunnis.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Jahas, tämän lainasin tuolta toisesta topikista:
Kaikki ritilät lähtevät samalla periaatteella irti. Kurkkaat ritilöiden sisään ja siellä ylhäällä ja alhaalla näkyy 2 tai 4 pientä klipsua, jossa on reikä keskellä. Työnnät pienen talttapäisen ruuvarin tuohon koloon ja nostat klipsua ylöspäin, näin irtoaa lukitus suuttimista. Meisseileitä voi olla parikin, kun nostaa ylhäältä ja alhaalta yhtäaikaa, lähtee ritilät mukavasti irti. Sitten vain vedät ritilöitä ulospäin ja kohta ne onkin siiinä vänkärin paikalla odottamassa asennusta.
Irrotettaessa lamppu jää muistaakseni kojetaulun alle eikä tule ritilän mukana. Sieltä sitten käsikopelolla etsii oikean piuhan, muistaakseni on ihan näkyvillä. Sivuille lampunvaihto on helppoa, keskelle joutuu taas sillä pienellä talttapäisellä meisselillä avaamaan purkin, jossa lamppu on. Tässä keskilootassa on kynnet avausta varten. Kyse on samasta lootasta, jossa on ilman määrää säätelevä rulla.
Sivusuuttimia kasatessa pitää katsoa, että ilman työntävä letku osuu kunnolla suuttimeen, yleensä se osuu. Sivusuuttimet työnnetään vain paikalleen, kuuluu kliks ja siinä se on.
Keskisuutin irtoaa pienellä meisselillä edellä kuvatun mukaisesti, jonka lisäksi sieltä löytyy kuusiokoloruuvi. Ruuvi on kiinni läpässä, joka kääntyy kun suuttimet aukaistaan/suljetaan. Tämän takia läppää pitää painaa ritilöiden välistä kiinni päin alhaalta tai ylhäältä, kun ruuvia avataan, muuten menee hermot ja paljon tupakkia. Keskiruuvin aukaisuun tarvitaan se pitkähkö kuusiokoloavain.
Keskisuutin kiinnitetään samalla periaatteella kuin aukaistiin. Pitää vain katsoa, että metalliritilä tulee kunnolla paikalleen, jonka jälkeen tähdätään kuusiokoloavaimeen. Taas lukitaan ilmanvirtaa ohjaava luukku ylä/ala-asentoon ja aletaan työntää ruuvia kiinni päin. Lopuksi vielä testataan, että luukku sulkeutuu yhtä hyvin kuin ennen remonttia. Sitten säädetään vähän lisää mikäli näin ei käy.
_________________
Kaikki ritilät lähtevät samalla periaatteella irti. Kurkkaat ritilöiden sisään ja siellä ylhäällä ja alhaalla näkyy 2 tai 4 pientä klipsua, jossa on reikä keskellä. Työnnät pienen talttapäisen ruuvarin tuohon koloon ja nostat klipsua ylöspäin, näin irtoaa lukitus suuttimista. Meisseileitä voi olla parikin, kun nostaa ylhäältä ja alhaalta yhtäaikaa, lähtee ritilät mukavasti irti. Sitten vain vedät ritilöitä ulospäin ja kohta ne onkin siiinä vänkärin paikalla odottamassa asennusta.
Irrotettaessa lamppu jää muistaakseni kojetaulun alle eikä tule ritilän mukana. Sieltä sitten käsikopelolla etsii oikean piuhan, muistaakseni on ihan näkyvillä. Sivuille lampunvaihto on helppoa, keskelle joutuu taas sillä pienellä talttapäisellä meisselillä avaamaan purkin, jossa lamppu on. Tässä keskilootassa on kynnet avausta varten. Kyse on samasta lootasta, jossa on ilman määrää säätelevä rulla.
Sivusuuttimia kasatessa pitää katsoa, että ilman työntävä letku osuu kunnolla suuttimeen, yleensä se osuu. Sivusuuttimet työnnetään vain paikalleen, kuuluu kliks ja siinä se on.
Keskisuutin irtoaa pienellä meisselillä edellä kuvatun mukaisesti, jonka lisäksi sieltä löytyy kuusiokoloruuvi. Ruuvi on kiinni läpässä, joka kääntyy kun suuttimet aukaistaan/suljetaan. Tämän takia läppää pitää painaa ritilöiden välistä kiinni päin alhaalta tai ylhäältä, kun ruuvia avataan, muuten menee hermot ja paljon tupakkia. Keskiruuvin aukaisuun tarvitaan se pitkähkö kuusiokoloavain.
Keskisuutin kiinnitetään samalla periaatteella kuin aukaistiin. Pitää vain katsoa, että metalliritilä tulee kunnolla paikalleen, jonka jälkeen tähdätään kuusiokoloavaimeen. Taas lukitaan ilmanvirtaa ohjaava luukku ylä/ala-asentoon ja aletaan työntää ruuvia kiinni päin. Lopuksi vielä testataan, että luukku sulkeutuu yhtä hyvin kuin ennen remonttia. Sitten säädetään vähän lisää mikäli näin ei käy.
_________________
Kein siknatuur
Ok. Kiitos paljon tiedoista!
Otan kyllä akunkengän irti ku minun tuurilla se päkki pamahtaa kuiten silimille
Otan kyllä akunkengän irti ku minun tuurilla se päkki pamahtaa kuiten silimille
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
ei pitäs keskisuuttimella olla ruuvia muutako vänkärinpuolella, koska kuskinpuolella on samanlaiset klipsit mitä reunasuuttimilla.eli jätetään se mittaristo paikalleen.Sergey kirjoitti:siellä on ylä ja alareunassa sellaset lipareet jotka pitää ne ritilät paikallöan, näkyy kun vilkaset tarkemmin. sieltä käsin vaihtuu.
keskimäinen on kiinni ruuveilla sivuilta, mittaristo ja hanskalokero/airbag pois ja pääsee käsiks.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
No mun coupessa ja 1994 320TE:ssä oli ruuvi molemmilla puolilla.
Itseasiassa rikoinkin sen koska uskoin mitä foorumilla kerrottiin, että se ei ole ruuvilla. Kyllä otti päähän. takaisin en ruuveja laittanut vaan pysyy niillä klipseillä ihan ilmankin.
Ja ei, ei ole jälkiasennusruuvit
Itseasiassa rikoinkin sen koska uskoin mitä foorumilla kerrottiin, että se ei ole ruuvilla. Kyllä otti päähän. takaisin en ruuveja laittanut vaan pysyy niillä klipseillä ihan ilmankin.
Ja ei, ei ole jälkiasennusruuvit
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mullakin oli lankussa vuodelta -90 ruuvit. Tosin mittariston puolella joku oli jo ottanut sen pois, mutta vänkärin puolella taisi vielä olla? Ainakin reikä oli.
Eli ellei nouse niistä klipottimista, niin sitten on ruuvilla kiinni. Tosin on mulla ollut joskus sellankin lankku, ettei siinä niitä ruuvin reikiä ollut lainkaan.
Eli ellei nouse niistä klipottimista, niin sitten on ruuvilla kiinni. Tosin on mulla ollut joskus sellankin lankku, ettei siinä niitä ruuvin reikiä ollut lainkaan.
Kein siknatuur