Eli tuli tuohon omaan linttaan asennettua uudet takajarrulevyt. Kuitenkin heti testiajolla oikeanpuoleinen takajarru laahasi ja kuumeni.
Vika selvisi, sisempi mäntä oikealla puolella takana täysin jumissa. No ei muutakuin uudet tiivisteet satulaan, kasaan ja maalit niskaan.
Satulan irrotettua jätin letkun vain tukkimatta mitenkään ja n.1dl jarrunestettä oli parissa päivässä letku kuppiin valuttanut. Nyt ilmaus ei onnistu. Säiliö ei ollut päässyt valumaan tyhjäksi. Säiliössä taso tällähetkellä max-viivan kohdalla. Jarrua on ilmattu normaaliin tapaan (poljin pohjaan, nippa auki, ilmaa pois, nippa kiinni, polin ylös hitaasti) Tätä tehty jo noin 2h. tuloksetta. Sitten vanhana vinkkinä paineistin jarrunesteläiliön kompressorilla n.1 baariin ja nippa auki -> ilmaa tulee jatkuvalla syötöllä nipasta?! Ja n. puolentunnin paineistuksen jälkeen jarrunestettä jo hieman röplöttäen. Pinta oli laskenut säiliössä n. 5mm. Kuitenkaan enään ei pinta laske, eikä nestettä hupene enempää. Normaalisti ilmattaen polkemalla tulee letkusta joka kerralla vähän ilmaa pois. Poljin on aivan löysä. Ilmausta kokeiltu myös auton ollessa käynnissä.
Mitä vittua?
Mystinen w201 takajarru ongelma täälläkin !
Re: Mystinen w201 takajarru ongelma täälläkin !
Oisko se perinteinen että säiliön takimmainen osa ei ole tarpeeksi täysi. Olikos tuossa nyt 2 vai 3 osaa siinä säiliössä.vi[[e kirjoitti:Eli tuli tuohon omaan linttaan asennettua uudet takajarrulevyt. Kuitenkin heti testiajolla oikeanpuoleinen takajarru laahasi ja kuumeni.
Vika selvisi, sisempi mäntä oikealla puolella takana täysin jumissa. No ei muutakuin uudet tiivisteet satulaan, kasaan ja maalit niskaan.
Satulan irrotettua jätin letkun vain tukkimatta mitenkään ja n.1dl jarrunestettä oli parissa päivässä letku kuppiin valuttanut. Nyt ilmaus ei onnistu. Säiliö ei ollut päässyt valumaan tyhjäksi. Säiliössä taso tällähetkellä max-viivan kohdalla. Jarrua on ilmattu normaaliin tapaan (poljin pohjaan, nippa auki, ilmaa pois, nippa kiinni, polin ylös hitaasti) Tätä tehty jo noin 2h. tuloksetta. Sitten vanhana vinkkinä paineistin jarrunesteläiliön kompressorilla n.1 baariin ja nippa auki -> ilmaa tulee jatkuvalla syötöllä nipasta?! Ja n. puolentunnin paineistuksen jälkeen jarrunestettä jo hieman röplöttäen. Pinta oli laskenut säiliössä n. 5mm. Kuitenkaan enään ei pinta laske, eikä nestettä hupene enempää. Normaalisti ilmattaen polkemalla tulee letkusta joka kerralla vähän ilmaa pois. Poljin on aivan löysä. Ilmausta kokeiltu myös auton ollessa käynnissä.
Mitä vittua?
vein aikanaan oman autoni lopulta korjaamolle ilmattavaksi eikä kertonut korjauksen jälkeenkään että mikä oli vialla. Vaan empä ole hyvää sanottavaa kuullut siitä korjaajasta koskaan ja olen onnistunut välttelemään hänen palveluksiaan jo vuosia ja vältän edelleen. Tarkennetaan senverta että tuskin on kyseistä korjaamoa edes mainittu tällä foorumilla tai toisellakaan No sen tiedän että toista foorumia se aikanaan ainakin seuraili
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Hyvä tietää kanssa tosta säiliöstä, tullu pari iltaa ilmattua takajarruja..
Ilmaa tosiaan riittänyt.. eikä säiliön täyttökään auttanu kn oli auton perä
Nostettu melko korkealle..
Ilmaa tosiaan riittänyt.. eikä säiliön täyttökään auttanu kn oli auton perä
Nostettu melko korkealle..
124 250TD -94 , AC, ABS > AA?
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..