Mesen iskarit yms.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mesen iskarit yms.
Nyt sitten mesessä mittarissa 150 tkm. Päätin vaihtaa öljyt, paska homma mutta tulipahan tehtyä. Kyllä oli Volvossa helppo verrattuna tähän......taas pojot Volvolle 10/0.
Huomasin että toinen iskari vuotaa...mitä iskareiita suosittelette käytettävän?
Mitä maksaa jos vaihdattaa liikkeessä? (Tästäkin pojot Volvolle 10/0 volvolla ajoin samoilla iskareilla yli 450tkm, eivät uuden veroiset mutta toimivat...kun ei paremmista tietoa).
Mistä muuten saa selville mikä alusta autossa on?
Mistä saa selville onko hiukkassuodatinta? (auto vm-07 E200cdi, facelift)
Öljynvaihdon jälkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen ääni huomattavasti "hiljaisempi", öljyillä oli ajettu "vain" 22 tkm, loglife öljyt mb liikkeessä vaihdettu. Olihan se aika tervaa mikä sieltä ulos tuli, voi verrata vanhan MB123 200d öljyyn jolla ajettu 15 tkm (halvimmat teboilin moniasteöljyt).
Huomasin että toinen iskari vuotaa...mitä iskareiita suosittelette käytettävän?
Mitä maksaa jos vaihdattaa liikkeessä? (Tästäkin pojot Volvolle 10/0 volvolla ajoin samoilla iskareilla yli 450tkm, eivät uuden veroiset mutta toimivat...kun ei paremmista tietoa).
Mistä muuten saa selville mikä alusta autossa on?
Mistä saa selville onko hiukkassuodatinta? (auto vm-07 E200cdi, facelift)
Öljynvaihdon jälkeen kylmäkäynnistyksen jälkeen ääni huomattavasti "hiljaisempi", öljyillä oli ajettu "vain" 22 tkm, loglife öljyt mb liikkeessä vaihdettu. Olihan se aika tervaa mikä sieltä ulos tuli, voi verrata vanhan MB123 200d öljyyn jolla ajettu 15 tkm (halvimmat teboilin moniasteöljyt).
Öljynvaihdot helpottuu kummasti kun hommaat imuvaihtajan
Ei tartte pohjamuoveja purkaa pois, öljynvaihdossa ei mene kuin 20min tuon imuvaihtajan kanssa.
E:jaa vanha ketju näemmä

E:jaa vanha ketju näemmä

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Öljyjen vaihto imulaitteella
Veikkaanpa että jää paljon moskaa pohjalle kun imemällä vaihtaa. Liekö vain oletus....???
Vaimo totesi tässä yksi päivä että hän ei aja mersulla enää, kun vaihtaa niin töksähdellen, narisee käännettäessä (taas yksi nivel paskana) ja autolla ei voi ajaa rennosti (toim. huomio vaeltelee)...siispä jouduin luovuttamaan vollen vaimon käyttöön ja itse tuolla mb:llä ajelemaan....vollea tullut ikävä aina kun pidempää reissua ajaa.
Vaimo totesi tässä yksi päivä että hän ei aja mersulla enää, kun vaihtaa niin töksähdellen, narisee käännettäessä (taas yksi nivel paskana) ja autolla ei voi ajaa rennosti (toim. huomio vaeltelee)...siispä jouduin luovuttamaan vollen vaimon käyttöön ja itse tuolla mb:llä ajelemaan....vollea tullut ikävä aina kun pidempää reissua ajaa.
eipä sinne jää mitään pohjalle. Jos se öljy on jo tervautunutta tahmaa, niin silloin on huolto jo laiminlyöty. Se taas ei ole auton tai öljyn vika.
Kait olet lukenut topiccia tuosta LowLife öljystä? http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24249
Kait olet lukenut topiccia tuosta LowLife öljystä? http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24249
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen.
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.
Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.
Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Öljynvaihdon helppous
Omassa vollessa oli suodattimet motskaritilassa molemmat pa ja öljysuodatin, sai vaihdettua yläkautta. Luukku öljypropulle pojapanssarissa (joka oli muuten tosi paksu, verrattuna tuohon mesen nuovikalvoon joka hajonnut jo useasta kohtaa).
dealer kirjoitti:Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen.
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.
Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
dealer kirjoitti:Mersujen öljynvaihto on selkeästi helpompaa kuin volvojen. ==>voipi olla jos on imusydeemit,
Suodatin on helpossa paikassa ja öljytikun putki on tehty niin että vanhat öljyt voi imeä siitä pois.
Pisteet mersulle 10-0.
Sitten jos vaihdellaan polttoainesuodatinta dieseliin mennäänkin volvoissa ¤%/&()/)=/&/ hommaan kun suodatin on taka-akselin seutuvilla auton alla ja muutenkin ikävä vaihtaa.