w212 pohjan kuvia

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

w212 pohjan kuvia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuva
Kuva

Suojauksen teki Mäntsälän Autosuojaus. Kiitos siististä työstä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tulipas komian näkönen, tulikos kotelokki suojattua :roll:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Täyskäsittely koska hintaero oli hyvin pieni ns. Täydennyskäsittelyyn verrattuna. Ja tulihan nyt oviin ja helmamuovienkin alle kotelosuojaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites ajovalojen takaa laitetttiinko myös sinne, sekä takakontti :roll:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tavaratilasta ainakin sivun saumoihin tuli kotelosuojaus.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mitäs kuparia tuo pakoputki nykyään on? Väri on melko erikoinen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hyvältä näyttää 8) Kyllä kelpaa tälläsen risaperseenkin sitte 10v. päästä ku on varaa tollasee robata tollasta alustaa ku ei oo kaikkien osien päällä sentin kerrosta tervaa :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sampo N. kirjoitti:Mitäs kuparia tuo pakoputki nykyään on? Väri on melko erikoinen.
Auspuffanlage aus edelstahl.

Menköhän tuo oikein...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sampo N. kirjoitti:Mitäs kuparia tuo pakoputki nykyään on? Väri on melko erikoinen.
Eiku se on ruosteessa... :happy:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuvan värissä on lievä virhe jostain kamera teknisestä syystä. Oikeasti se ei ole noin ruskea. Eikä ruosteessa. Saa tulla etsimään ruostetta tuosta autosta.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

tehtiinkö 2 vai 3 aineen systeemillä?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jaa ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. :shock:
Kein siknatuur
Pekka Kaleva
Juustokeittomestari
Viestit: 58
Liittynyt: 01.1.2011 15:30
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

On hyvän näköistä jälkeä ja vielä omalta kylältä :lol:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Täyskäsittely, ei "timantti". Sami tekee asiallista jälkeä, voin suositella.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyullä nua vimoswenpäälle tekijät tuollakin alalla alakaa oleen katoavaa perinnettä.

Naapuris on kans onneksi semmoset veljekset jotka ei tingi:

http://www.seinajoenruosteenesto.fi/
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikö alupeltien alta ja kardaani tunnelia tarvitse suojata ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

epk kirjoitti:eikö alupeltien alta ja kardaani tunnelia tarvitse suojata ?
Kyllä ne varmaan on suojattu. Tuonne vedetään montaa ainetta päällekäin niin saattaa näyttää ettei ole suojattu ollenkaan.
Muutenkin tuonne lämpösuojien päälle kannata paljoa ruiskia kun käryttelee vaan turhaan.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mutta näkeehän kuvista ettei niitä ole käytetty pois ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei niitä lämpösuojia taida kukaan ottaa pois? Tulee enempi ongelmia mitä hommasta on hyötyä :roll:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minkäslainen käry näistä tämänpäivän AMMATTI-massoista lähtee? Eli onko vielä samaa kamaa kuin 20v takaperin, kun viimeksi kakkosnelosen massoitin Tectylin aineilla ja tuolloin päätin että jos ei massan haju parane, tai jopa katoa välittömästi, niin ruostukoot per*leet! 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

käry kestää jokusen aikaa mutta häviää totaalisesti ;)

jolle kirjoitti:Ei niitä lämpösuojia taida kukaan ottaa pois? Tulee enempi ongelmia mitä hommasta on hyötyä :roll:
miten niin ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Nuo lämpösuojat on usein aika vaikeita ottaa pois ja laittaa takaisin niin ettei mikään paikka rämise.
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Purin itse kaikki pohjamuovit,lämpösuojat,helmamuovit ja takapaksin verhoilut ym.pois kun massautin tuon oman väykyn aikoinaan.
Juuri tuon takia purin itse,että tulee sitten kaikki paikat massattua.

Ei tuossa väyrysessä ollut ainakaan kuin ohut pohjamaali noiden lämpösuojien alla.
Kyllähän ammattinsa osaavan massaajan nuo kuuluu irrottaa.
Mitään käryjä en juurikaan huomannut tuon operaation jälkeen.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

jolle kirjoitti:Ei niitä lämpösuojia taida kukaan ottaa pois? Tulee enempi ongelmia mitä hommasta on hyötyä :roll:
miten niin ?




Siis mitä helv..ttiä :huh:

Kertokaapa kenenkä mersu, nissan tai toyota on lämpöpeltien alta ruostunut. :rollin:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tiedän montakin mitkä on esim. takapöntön lämpöpellin alta pintaruosteessa. Kerroppa miksi se ruoste ei sinne lämpöpeltien alle ja vaikkapa kardaani tunneliin pääse pesiytymään ?

t. tietämätön.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minäkin olen nähnyt monta autoa (muitakin kuin mersuja) jotka todella ikävän näköisessä ruostekuorrutuksessa lämpösuoja yms. peltien & muovien alta! Kysytäänpäs niinpäin, että miksi se ei ruostuisi sieltä missä suojaus muutenkin ohuinta? Ei se ruoste ala kukkimaan ainoastaan sieltä mihin kivet lentää.....minun mielestä! (Tuossa ässässäkin ainoat ruosteet mitä pohjassa näkyy, on juurikin noiden suojien alla)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Tuomalla prosessiin energiaa eli jalostamalla rautamalmi teräspelliksi. Tämä teräs taas pyrkii yhtymällä happeen palaamaan takaisin rautamalmiksi, + luovuttamaan energiaa= ruostumaan :ope:

Se siitä, vain 21 vuotta eri merkkisiä ajoneuvoja työkseni huoltaneena ja korjanneena en ole koskaan joutunut suorittamaan ruostuneen teräksen korvaamista uudella teräspellillä ko. alueilla :wink:

Joten on mahdollista että näin vähäinen otanta: 210 työpäivää, 21 vuotta, varovaisesti ehkäpä vain 5 autoa päivä = 22050 henkilö/pakettiautoa ihailleena (osa toki moneen kertaan) voin toki olla väärässäkin. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

epk kirjoitti:eikö alupeltien alta ja kardaani tunnelia tarvitse suojata ?
Ja koko höpötykseen lyhyt vastaus: EI :!:

Lillukanvarsihommat erikseen :roll:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Enpä usko että kylmäkäsisaku on väärässä. Ei ne kriittiset ruostevauriot tule pohjan suoriin tai lievästi kaareviin pintoihin. Lisäksi siellä pakoputken päällä on vielä kunnon lämmitys, niin että paikat kuivuvat nopeasti.

Olen itsekin nähnyt pintaruosteessa olleita pohjapeltejä paljon, mutta ei niillä ole merkitystä, koska ne varsinaiset ruostepesät löytyvät suljetuista koteloista, saumoista, ovista, helmapelleistä ja muista hankalista paikoista. Se on oikeastaan aivan sama miltä ne pohjan suora pellit näyttävät. Saa niistä jotakin suuntia, mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:...mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.
Eli mitkä osat tuossa kuvassa oli suotta suojattu ja mistä oli hyötyä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori”