w212 pohjan kuvia
w212 pohjan kuvia
Suojauksen teki Mäntsälän Autosuojaus. Kiitos siististä työstä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eiku se on ruosteessa...Sampo N. kirjoitti:Mitäs kuparia tuo pakoputki nykyään on? Väri on melko erikoinen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyullä nua vimoswenpäälle tekijät tuollakin alalla alakaa oleen katoavaa perinnettä.
Naapuris on kans onneksi semmoset veljekset jotka ei tingi:
http://www.seinajoenruosteenesto.fi/
Naapuris on kans onneksi semmoset veljekset jotka ei tingi:
http://www.seinajoenruosteenesto.fi/
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Minkäslainen käry näistä tämänpäivän AMMATTI-massoista lähtee? Eli onko vielä samaa kamaa kuin 20v takaperin, kun viimeksi kakkosnelosen massoitin Tectylin aineilla ja tuolloin päätin että jos ei massan haju parane, tai jopa katoa välittömästi, niin ruostukoot per*leet!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Purin itse kaikki pohjamuovit,lämpösuojat,helmamuovit ja takapaksin verhoilut ym.pois kun massautin tuon oman väykyn aikoinaan.
Juuri tuon takia purin itse,että tulee sitten kaikki paikat massattua.
Ei tuossa väyrysessä ollut ainakaan kuin ohut pohjamaali noiden lämpösuojien alla.
Kyllähän ammattinsa osaavan massaajan nuo kuuluu irrottaa.
Mitään käryjä en juurikaan huomannut tuon operaation jälkeen.
Juuri tuon takia purin itse,että tulee sitten kaikki paikat massattua.
Ei tuossa väyrysessä ollut ainakaan kuin ohut pohjamaali noiden lämpösuojien alla.
Kyllähän ammattinsa osaavan massaajan nuo kuuluu irrottaa.
Mitään käryjä en juurikaan huomannut tuon operaation jälkeen.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Minäkin olen nähnyt monta autoa (muitakin kuin mersuja) jotka todella ikävän näköisessä ruostekuorrutuksessa lämpösuoja yms. peltien & muovien alta! Kysytäänpäs niinpäin, että miksi se ei ruostuisi sieltä missä suojaus muutenkin ohuinta? Ei se ruoste ala kukkimaan ainoastaan sieltä mihin kivet lentää.....minun mielestä! (Tuossa ässässäkin ainoat ruosteet mitä pohjassa näkyy, on juurikin noiden suojien alla)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Tuomalla prosessiin energiaa eli jalostamalla rautamalmi teräspelliksi. Tämä teräs taas pyrkii yhtymällä happeen palaamaan takaisin rautamalmiksi, + luovuttamaan energiaa= ruostumaan
Se siitä, vain 21 vuotta eri merkkisiä ajoneuvoja työkseni huoltaneena ja korjanneena en ole koskaan joutunut suorittamaan ruostuneen teräksen korvaamista uudella teräspellillä ko. alueilla
Joten on mahdollista että näin vähäinen otanta: 210 työpäivää, 21 vuotta, varovaisesti ehkäpä vain 5 autoa päivä = 22050 henkilö/pakettiautoa ihailleena (osa toki moneen kertaan) voin toki olla väärässäkin.
Se siitä, vain 21 vuotta eri merkkisiä ajoneuvoja työkseni huoltaneena ja korjanneena en ole koskaan joutunut suorittamaan ruostuneen teräksen korvaamista uudella teräspellillä ko. alueilla
Joten on mahdollista että näin vähäinen otanta: 210 työpäivää, 21 vuotta, varovaisesti ehkäpä vain 5 autoa päivä = 22050 henkilö/pakettiautoa ihailleena (osa toki moneen kertaan) voin toki olla väärässäkin.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Enpä usko että kylmäkäsisaku on väärässä. Ei ne kriittiset ruostevauriot tule pohjan suoriin tai lievästi kaareviin pintoihin. Lisäksi siellä pakoputken päällä on vielä kunnon lämmitys, niin että paikat kuivuvat nopeasti.
Olen itsekin nähnyt pintaruosteessa olleita pohjapeltejä paljon, mutta ei niillä ole merkitystä, koska ne varsinaiset ruostepesät löytyvät suljetuista koteloista, saumoista, ovista, helmapelleistä ja muista hankalista paikoista. Se on oikeastaan aivan sama miltä ne pohjan suora pellit näyttävät. Saa niistä jotakin suuntia, mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.
Olen itsekin nähnyt pintaruosteessa olleita pohjapeltejä paljon, mutta ei niillä ole merkitystä, koska ne varsinaiset ruostepesät löytyvät suljetuista koteloista, saumoista, ovista, helmapelleistä ja muista hankalista paikoista. Se on oikeastaan aivan sama miltä ne pohjan suora pellit näyttävät. Saa niistä jotakin suuntia, mutta ne varsinaiset ongelmakohteet ovat piilossa muhimassa muualla kuin pohjan suorissa pelleissä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi