Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?
Tietääkö tietäjät tuollaista temppua? Tänään autoa käynnistäessä moottori jäi jurnuttamaan tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kaasupoljinta painoi? Käynti tuntui myös "jotenkin raskaalta". Virrat pois ja uusi starttaus niin sitten pelasi taas. Teki tuon saman joskus aikaisemmin, en muista kuinka kauan siitä on aikaa.
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Sprintterin kaasupoljin ei pelannu?
Ja EDC- valo killottaa? Lukemalla koodit tulee varmuus, mutta kaasupoljinanturihan se varmaan kiukkuaa. Itekseen se ei parane, pahenee ajan kanssa, lopulta tuntuu tasakaasuajossa siltä kun olis kontti puolillaan vellovaa vettä. Näin ainakin täällä.Arto N kirjoitti:Tietääkö tietäjät tuollaista temppua? Tänään autoa käynnistäessä moottori jäi jurnuttamaan tyhjäkäyntiä vaikka kuinka kaasupoljinta painoi? Käynti tuntui myös "jotenkin raskaalta". Virrat pois ja uusi starttaus niin sitten pelasi taas. Teki tuon saman joskus aikaisemmin, en muista kuinka kauan siitä on aikaa.
Jostain C-sarjalaisesta tuli mulle uus käytetty, päällisinkin puolin parempikuntoinen, sehän on paremmin suojassa niissä tulipellin takana. Numerolla heitti osanro, mutta oli ns. korvaava uudempi malli, vipu piti vaihtaa vanhasta. Yhen kaasupotikan purin tänään reserviin yhestä 312D:stä, mutta toinen korvakko otti kipiää ja tars liimata. Jos vika-arvio osuu etkä ehjää löydä, niin kai tuo joutaa suht huokialla. Toimivuudesta ei sitten mitään tietoa, ajosta romuks kolaroitu auto kuitenkin. Oli liiskaantunut peruuttavan KA:n ja tunnelinseinän väliin.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sano äläkä muuta! Kahen kympin osasta kuussattaa? Kate pittää olla kohallaan kyllä minä sen ymmärrän, mutta pitääkö se leikata m*nat koko kaupankäynniltä jo heti hinnottelussa, huonon laadunkin kanssa vielä pärjäisi.
Ensinnä käytät piuhan nokassa.
Tarvitessa saat 25eur+postik. tuon tännään puretun. Sillä minä luovun siitä kun oletan että joillain muillakin purkuosan myyjillä riittää vielä inhimillisyyttä jos ite joskus taas tarviisi. 
Ensinnä käytät piuhan nokassa.


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Yhtenä hintaesimerkkinä Saksan ebayssa myydään tuota palikkaa 30-60€ hintoihin. Rahdit tulee toki päälle, parillakympillä tulee jo useamman kilon paketti.
Joskus vaan mietin että kannattaiskohan sitä alkaa trokaamaan suoraan noita purkuosia (ja miksei alkuperäisiäkin) kotimaan markkinoille. Esim. W202 ilmastoinnin kompuran saa tuolta uutena alle 200 euron, suomessa pyydetään lähemmä kuuttasataa. Ennen kuin kukaan sanoo niin on täsmälleen sama Nippon Denson kompura, ja on takuu, ja ei ole huijarifirma, on saanu kymmeniätuhansia positiivisia palautteita.
Joskus vaan mietin että kannattaiskohan sitä alkaa trokaamaan suoraan noita purkuosia (ja miksei alkuperäisiäkin) kotimaan markkinoille. Esim. W202 ilmastoinnin kompuran saa tuolta uutena alle 200 euron, suomessa pyydetään lähemmä kuuttasataa. Ennen kuin kukaan sanoo niin on täsmälleen sama Nippon Denson kompura, ja on takuu, ja ei ole huijarifirma, on saanu kymmeniätuhansia positiivisia palautteita.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Siis onko tosiaan nämä automaatin lisäominaisuudet sisäänrakennettu siihen itse potikkaan (jonka saa takapuolelta erikseen irti kahella ruuvilla), vai siihen rinnalle omina osinaan? Laittakaas ny joku kuva siitä laitteesta. Kiinnostaa nähä, jos joskus tulee omaan komeroon laitettua pehemy loota.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yhteen aikaan oli oma tuontia pistin edustajan ja pakun matkaanonre kirjoitti:Yhtenä hintaesimerkkinä Saksan ebayssa myydään tuota palikkaa 30-60€ hintoihin. Rahdit tulee toki päälle, parillakympillä tulee jo useamman kilon paketti.
Joskus vaan mietin että kannattaiskohan sitä alkaa trokaamaan suoraan noita purkuosia (ja miksei alkuperäisiäkin) kotimaan markkinoille. Esim. W202 ilmastoinnin kompuran saa tuolta uutena alle 200 euron, suomessa pyydetään lähemmä kuuttasataa. Ennen kuin kukaan sanoo niin on täsmälleen sama Nippon Denson kompura, ja on takuu, ja ei ole huijarifirma, on saanu kymmeniätuhansia positiivisia palautteita.
(nyt ei niitä ole vähään aikaan ehtinyt touhuta)
hakemaan tavaraa ja hinnoista sen verran että sieltä tuotiin osia myös suoraan sikälisen "vehon" tiskiltä
ja hinta oli semoinen että jokaisen kantilta hyvä kaikki hyötyi jotain
kun ei mitään 500% katetta ollut tarvis kenekään saada enenmän volumipohjalla
tulevn vuoden aikanan sikäli kun aika antaa myöten,
uusi sopiva kuski pakule löytyy(vanhan käsi meni lastaus kunnotomaksi)
tarkoitus taas herätellä vanhat kontaktit ja aloitta touhu uudestaan,
puolasta on myös pari koe erää tullut siellä on viralisella tiskillä vielä halvempaa ja purkuosat

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samassa kohti ku kaasupoljin, mutta seinän takana. Jarrutehostimen vieressä. Musta Späräypurkin korkin kokoinen lieriö.Arto N kirjoitti:Jos löydän toimivan kameranniin käyn pellin alla kuvailemassa. Onko tuo potikka syöttöpumpun perässä imusarjan alla vai missä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niinpä näkyy, se on vaan toisappäin ja vaijeri tekköö lenkin, manuaalisessa tuleepi suoraan. Luulenpa että samanlainen on itse potikka kuin kaikissa muissakin, vivussa toki eroa mutta sehän käy vanhasta. Vai olisiko KD-kytkin sitten potikassa lisänä? Olisko 290 automaatti väykky siinä tapauksessa sopiva osanluovuttaja?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kick down potikka on kaasupolkimen alla.
Tuossa on muistaakseni myös joku tyhjäkäynnin mikrokytkin.
Ohi aiheen. Minkäslainen liitin syöttöpumpun johtosarjassa on johon porukka on niitä vastuksia laitellu?
Onkos se sellainen suht iso litteä jossa on paperilappu Delphi ja varaosanumero?
Sain selville miten tuo määränsäädin pitäisi säätää niin pitäisi vähän mittailla
Tuossa on muistaakseni myös joku tyhjäkäynnin mikrokytkin.
Ohi aiheen. Minkäslainen liitin syöttöpumpun johtosarjassa on johon porukka on niitä vastuksia laitellu?
Onkos se sellainen suht iso litteä jossa on paperilappu Delphi ja varaosanumero?
Sain selville miten tuo määränsäädin pitäisi säätää niin pitäisi vähän mittailla

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Akkutelineen ja pumpunohjaimen alla muovikukkarossa valkoinen liitin jossa mustia numeroituja johtoja. PIUHAT (huom.ei nastat) 2 ja 3 liittimen keskellä on ne johot.
Kuinkahan mää saan kuvan latailtua SGXC:ltä?
Kuinkahan mää saan kuvan latailtua SGXC:ltä?
Mittee meinasija?Sain selville miten tuo määränsäädin pitäisi säätää niin pitäisi vähän mittailla
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mun autostani on joku edellinen seppä poistanut kaikki liittimet välistä, ja muurannut kaikki johdot sellaseen paksuun sähköteippikasaan 
Löysin Wis:stä aika paljon tietoa liittyen tuohon 290td pumpun ohjaukseen, säätämiseen ja toimintaan niin josko saisi jotain selvyyttä tuohon omaan laitteeseen.
Onkos sulla Easy rider staria käytössä?

Löysin Wis:stä aika paljon tietoa liittyen tuohon 290td pumpun ohjaukseen, säätämiseen ja toimintaan niin josko saisi jotain selvyyttä tuohon omaan laitteeseen.
Onkos sulla Easy rider staria käytössä?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei *:ia itellä, Boschin KTS löytyy vaan pajalta.
Se seppä ku on leipuroinu ne johot teippien sissään, on varmaan piilotellu sinne jottai vastuksen tynkää yms, jos se sulla sauhuttaa enemmänki.
Kuinkas se idioottien* kanssa muuten "varmuuskytketään" tuo EVRY, ettei tarte poiskytkee startin ajaks? En oo vielä unehtanna pääle.. kopkop
*Diodit po finski.
Se seppä ku on leipuroinu ne johot teippien sissään, on varmaan piilotellu sinne jottai vastuksen tynkää yms, jos se sulla sauhuttaa enemmänki.
Kuinkas se idioottien* kanssa muuten "varmuuskytketään" tuo EVRY, ettei tarte poiskytkee startin ajaks? En oo vielä unehtanna pääle.. kopkop

*Diodit po finski.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Löytyihän se polttoainepumpun liitin sieltä kun tutki paremmin, ei ollut onneksi siellä paketissa. Mittausten perusteella tuntuis olevan kaikki pumpussa kohdallaan.
Pitää seuraavalla kerralla tutkailla mitä testeri näyttää ruiskutusmääriksi milläkin kaasulla, jotenkin ihmeellisesti tuo ruiskuttelee kun tyhjäkäynnillä ja paikallaan ruokaa tulee mutta sitten ajossa tuntuu ettei sitä tulekkaan.
Kaasupoljn pitäisi koittaa säätää kohdilleen, jossen nyt ihan väärin muista niin kaasu aukeaa testerin mukaan 80 prosenttia.
Tarviiko tuo pumppu muuten jotain nopeustietoa johonkin?
Onkos näissä vielä ihan perus suuttimet vaikka tuossa yhdessä onkin jotain älyä? Eli voiko käyttää tuossa paikallisella tarkistettavana?

Pitää seuraavalla kerralla tutkailla mitä testeri näyttää ruiskutusmääriksi milläkin kaasulla, jotenkin ihmeellisesti tuo ruiskuttelee kun tyhjäkäynnillä ja paikallaan ruokaa tulee mutta sitten ajossa tuntuu ettei sitä tulekkaan.
Kaasupoljn pitäisi koittaa säätää kohdilleen, jossen nyt ihan väärin muista niin kaasu aukeaa testerin mukaan 80 prosenttia.
Tarviiko tuo pumppu muuten jotain nopeustietoa johonkin?
Onkos näissä vielä ihan perus suuttimet vaikka tuossa yhdessä onkin jotain älyä? Eli voiko käyttää tuossa paikallisella tarkistettavana?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Meneisyydesäjolle kirjoitti:Löytyihän se polttoainepumpun liitin sieltä kun tutki paremmin, ei ollut onneksi siellä paketissa. Mittausten perusteella tuntuis olevan kaikki pumpussa kohdallaan.![]()
Pitää seuraavalla kerralla tutkailla mitä testeri näyttää ruiskutusmääriksi milläkin kaasulla, jotenkin ihmeellisesti tuo ruiskuttelee kun tyhjäkäynnillä ja paikallaan ruokaa tulee mutta sitten ajossa tuntuu ettei sitä tulekkaan.
Kaasupoljn pitäisi koittaa säätää kohdilleen, jossen nyt ihan väärin muista niin kaasu aukeaa testerin mukaan 80 prosenttia.
Tarviiko tuo pumppu muuten jotain nopeustietoa johonkin?
Onkos näissä vielä ihan perus suuttimet vaikka tuossa yhdessä onkin jotain älyä? Eli voiko käyttää tuossa paikallisella tarkistettavana?
Pari kertaa on vastaan tullut että joku on jonkun remontin yhteydessä
sen yhden suutimen väärään reikään(niitä sitten selviteltiin pitkään ennen kuin keksi missä vika)
Laitanut ja oireet oli melko samanlaisia, muuten toimii hyvin mutta tehoa uupuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se on ollu millon missäki reiässä version mukaan, muttei passaa vääräänkä laittaa. Minun se työnnetään kakkoseen, siis suutin autossa.
Varakonneessa tuo on ykkösessä.
Tuohon kotteroon on vaiheltu suuttimet (Bosch, South Africa) kansisulkeisten aikaan par vuotta sitte. Heti vuosi sitte alko junttaamaan tuo neulannousuanturillinen suutin ja takuisiin meni. Alkuperäinen 500tkm ajettu (?) Germanymade suutin siksi aikaa ja uutta sitte kun saapus. Vielähän tuo pelaa.

Tuohon kotteroon on vaiheltu suuttimet (Bosch, South Africa) kansisulkeisten aikaan par vuotta sitte. Heti vuosi sitte alko junttaamaan tuo neulannousuanturillinen suutin ja takuisiin meni. Alkuperäinen 500tkm ajettu (?) Germanymade suutin siksi aikaa ja uutta sitte kun saapus. Vielähän tuo pelaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
2 sylinterissä se sähkösuutin tässäkin on.
Minusta se virallinen ohjeistus sen suuttimen vastukselle on 100 + - 10 ohmia ja tuossa se oli jotain vajaa 120 ohmia kun kesällä sitä mittailin.
En kylläkään tiedä että kertooko se välttämättä sen suuttimen toiminnasta kaikea
Vetoja kyllä tuossa vehkeessä on ihan hyvin kun kun vauhtia on esimerkiksi sata niin vetää vähintään sen verran mitä tuollaisen kaapin kuuluukin vetää.
Minusta se virallinen ohjeistus sen suuttimen vastukselle on 100 + - 10 ohmia ja tuossa se oli jotain vajaa 120 ohmia kun kesällä sitä mittailin.
En kylläkään tiedä että kertooko se välttämättä sen suuttimen toiminnasta kaikea

Vetoja kyllä tuossa vehkeessä on ihan hyvin kun kun vauhtia on esimerkiksi sata niin vetää vähintään sen verran mitä tuollaisen kaapin kuuluukin vetää.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Joo on milloin missäkin rippuen siitä misää on ollut säätöjäEasy Rider kirjoitti:Se on ollu millon missäki reiässä version mukaan, muttei passaa vääräänkä laittaa. Minun se työnnetään kakkoseen, siis suutin autossa.Varakonneessa tuo on ykkösessä.
Tuohon kotteroon on vaiheltu suuttimet (Bosch, South Africa) kansisulkeisten aikaan par vuotta sitte. Heti vuosi sitte alko junttaamaan tuo neulannousuanturillinen suutin ja takuisiin meni. Alkuperäinen 500tkm ajettu (?) Germanymade suutin siksi aikaa ja uutta sitte kun saapus. Vielähän tuo pelaa.
laitetaesa
mutta nyt ollan kyllä aika kaukana varsinaisesta aloitajan jutusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mites jos laittais mikrokytkimen tai vastaavan, vaikka mopon takajarrun kytkimen kaasupolkimeen, et tyhjäkäynnillä Evry ois aina pois, ja sitte ku painaa kaasua, niin vasta menis päälle?Easy Rider kirjoitti:Kuinkas se idioottien* kanssa muuten "varmuuskytketään" tuo EVRY, ettei tarte poiskytkee startin ajaks? En oo vielä unehtanna pääle.. kopkop![]()
*Diodit po finski.

Tässähän vois vielä säätää, kuinka paljon sitä kaasua tartteis painaa, että kytkin kytkee...


Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91