W210 takaluukun kahva jumissa
W210 takaluukun kahva jumissa
Moro,
elikkäs probleema alkoi puolisen vuotta sitten siten, että kahva piti kerran käyttää "aukiasennossa", sen jälkeen takaisin normiasentoon ja sitten uudestaan, niin lukko aukesi. Nyt kahvassa ei tunnu enää vastetta eikä luukku aukea siitä. Sähkölukitus pelaa ja takaluukku aukeaa sisäpuolen vivusta.
Ilmeiseti mekaaninen vika, mutta purattaa aika paljon, että pääsee tarkemmin tutkimaan asiaa. Löytyisikö jostain kuvia tästä mekanismista, niin helpottaisi hieman työtä?
-Pekka-
elikkäs probleema alkoi puolisen vuotta sitten siten, että kahva piti kerran käyttää "aukiasennossa", sen jälkeen takaisin normiasentoon ja sitten uudestaan, niin lukko aukesi. Nyt kahvassa ei tunnu enää vastetta eikä luukku aukea siitä. Sähkölukitus pelaa ja takaluukku aukeaa sisäpuolen vivusta.
Ilmeiseti mekaaninen vika, mutta purattaa aika paljon, että pääsee tarkemmin tutkimaan asiaa. Löytyisikö jostain kuvia tästä mekanismista, niin helpottaisi hieman työtä?
-Pekka-
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Saksalaisten wikipedia tietää.
Jäsen Murkulalle stationwagonin kokoiset kiitokset googlaustuesta!
Eli kyllä, TKD on elänyt väärässä uskossaDie Buchstaben vor der dreistelligen Nummer bedeuten:
W = Wagen (Limousine), früher auch Coupé, Kombi oder Roadster
S = Stationwagon (Kombi)
R = Roadster
C = Coupé
A = Cabriolet
V = Verlängerte Limousine
F = Fahrgestell
VF= Verlängertes Fahrgestell
VV= Pullman-Limousine
CL = Coupé Leicht
X = Geländewagen, SUV
T = Tourer

Jäsen Murkulalle stationwagonin kokoiset kiitokset googlaustuesta!
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Niin, hyvä että selvisi tässä vaiheessa ennenkuin olisit ollut sovittelemassa sedanin takaluukkuaTKD kirjoitti:No ei viddu, onneksi on sentään oikeat osat löytyneet!![]()
![]()
Mites löytyykö apuja tuohon takaluukkuun?


Eihän meillä nyt mitään viisasta muuten tähän ole sanottavaa....mutta kannattaa se sisäverhoilu irroitella tai raottaa ja kurkata josko joku lipare olisi irti tai poikki.
.
todellauupunut kirjoitti: Niin, hyvä että selvisi tässä vaiheessa ennenkuin olisit ollut sovittelemassa sedanin takaluukkuasiihen....
![]()


Mutta joo, en minäkään muuta järkevää osaa sanoa kuin verhoilut auki ja ihmettelemään. Ne verhoilut itsessään lähtee ihan nätisti sopivalla voimankäytöllä irti. Alareuna ja kyljet on muovilistojen alla, ikkunaa vasten on jonkinmoiset klipsuttimet jotka lähtee ihan paljain sormin kampeamalla.
Se tosin taitaa olla melko umpinainen paketti koko vipumekanismi ja sen irtisaanti on sitten vissiin joko vaikeaa tai hemmetin vaikeaa riippuen siitä miten hyvin ruuvit on ruosteessa. En ole itse käyttänyt tuota kahvaa irti, joten enpä siihen osaa sen kummemmin ottaa kantaa, mutta jos alat vaihtamaan niin ota kuveja ja pistä näytille, nuo kun reistaavat milloin mitenkin kun uivat suolasohjoliemessä talvet.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Joka päivä näköjään oppii uutta!
Mutta joo, eilen otin verhoilut irti ja siinä ei mitään ongelmia ollutkaan. Kahva on ulkopuolelta kahdella ristipääruuvilla kiinni, jotka aukesivat yllättävänkin helposti. Itse mekanismi on aika iso paketti ja se on hyvin piilotettu sinne takaluukun sisään. Melkoisen vaikea saada se sieltä kunnolla esiin. Aikani ropattua sain sen kuitenkin ehjänä esille ja kaikki vipstaakelit näytti liikkuvan ja toimivan eli ei muuta kun huolellinen liikkuvien osien voitelu ja kahva takaisin kiinni(mikä oli vielä vitt..hankalampaa kuin irroittaminen) ja yllätys olikin suuri, kun kahva toimii niinkö unelma! Kuvia en huomannut ottaa, koska luin vasta äsken tuon viestin.
Eli kerrankin päästiin halvalla!
-Pekka-

Mutta joo, eilen otin verhoilut irti ja siinä ei mitään ongelmia ollutkaan. Kahva on ulkopuolelta kahdella ristipääruuvilla kiinni, jotka aukesivat yllättävänkin helposti. Itse mekanismi on aika iso paketti ja se on hyvin piilotettu sinne takaluukun sisään. Melkoisen vaikea saada se sieltä kunnolla esiin. Aikani ropattua sain sen kuitenkin ehjänä esille ja kaikki vipstaakelit näytti liikkuvan ja toimivan eli ei muuta kun huolellinen liikkuvien osien voitelu ja kahva takaisin kiinni(mikä oli vielä vitt..hankalampaa kuin irroittaminen) ja yllätys olikin suuri, kun kahva toimii niinkö unelma! Kuvia en huomannut ottaa, koska luin vasta äsken tuon viestin.
Eli kerrankin päästiin halvalla!
-Pekka-