clk 230 automaatti öljynvaihdon yhteydessä...
clk 230 automaatti öljynvaihdon yhteydessä...
Kyseessä siis 1999 clk 230k ja tarkoitus olis laatikko öljt vaihdella, ja siihen liittyen olis pari kysymystä.
Itse öljyn vaihdossa ei liene mitään poikkeavaa minkään muunkaa automaatin öljynvaihtoon, mutta onkos tuossa mitään muuta mitä kannattais samalla tehdä, ilmeisesti joku sähköliitin ainakin?
mikäs öljytyyppi tuohon käy?
Itse öljyn vaihdossa ei liene mitään poikkeavaa minkään muunkaa automaatin öljynvaihtoon, mutta onkos tuossa mitään muuta mitä kannattais samalla tehdä, ilmeisesti joku sähköliitin ainakin?
mikäs öljytyyppi tuohon käy?
Miten lie huuhdeltu tässä tapauksessaorsii- kirjoitti:Isäukon autoon testattiin tuota huuhtelu vaihtoa enkä löytäny sille mitään järkevää syytä, samallain oli hetken päästä vanhaa palanutta öljyä seassa vaikka 15litraa siitä uutta öljyä läpi menikin.

Olisikohan -99 clk:ssa turbiinissakin proppu...ei tarvitse huuhdella siinä tapauksessa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jos turbiinistä löytyy tyhjennysproppu, niin huuhtelua ei tarvi tehdä.jolle kirjoitti:Mites porukka muuten tuo huuhtelun toteuttaa? Lauhduttajan putkea auki?
Jos taas ei löydy, niin tuossa on yksi toteutus kirjoitettuna --> viewtopic.php?t=29746
Lueskelin jo eilen tuota sinun selostustasi. Ei jäänyt paljoa arvailun varaan kun oli niin hyvä kertomus
Mietein tuota huuhtelua koska pitäisi yhteen 320 väyryseen vaihtaa laatikkoöljyt ja autolla on ajettu nyt 300 tkm ja laatikkoöljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu 60, 120 ja 200 tkm kohdalla. Nyt siellä ainakin näkyy olevan jotain keltaista kellertävää öljyä ja 3 senttiä liikaa. Pitäisi varmaan huuhtoa kaikki vanha öljy pois kerralla

Mietein tuota huuhtelua koska pitäisi yhteen 320 väyryseen vaihtaa laatikkoöljyt ja autolla on ajettu nyt 300 tkm ja laatikkoöljyt on huoltokirjan mukaan vaihdettu 60, 120 ja 200 tkm kohdalla. Nyt siellä ainakin näkyy olevan jotain keltaista kellertävää öljyä ja 3 senttiä liikaa. Pitäisi varmaan huuhtoa kaikki vanha öljy pois kerralla

Noo, turpiinista ja lootasta sain ceessä pois noin 6,7 litraa vaikka tilavuus ois enempikin, muistaakseni 7.5 litran kieppeillä. Huuhtelulla lähtee käytännössä kaikki vanha pois.Meissenkeri kirjoitti:Jos turbiinistä löytyy tyhjennysproppu, niin huuhtelua ei tarvi tehdä.jolle kirjoitti:Mites porukka muuten tuo huuhtelun toteuttaa? Lauhduttajan putkea auki?
Jos taas ei löydy, niin tuossa on yksi toteutus kirjoitettuna --> viewtopic.php?t=29746
Osavaihto pelkästään öljypohjan kautta tosiaan hätävarakeino jos ei muuhun ole mahollisuutta.
Huuhtelu taasen on viimesen päälle oikea tapa. Jos auto on parin tonnin lintta niin molemmista ropuista saa tarpeeksi pois, mutta jos kyseessä arvokkaampi kulkine niin miksei huuhtelis. Huuhtelussa menee n. 14 litraa ja kaikki vaihtuu. Varmaan ei haittaa ole huuhtelusta. Jos on kallista öljyä, niin toki sit voi miettiä antaako valua "hukkaan" sen 6-7 litraa. Jos lootavaurion välttää moisella niin se on halpaa huoltoa.
Älä säästä peräöljyssä. Laita suosiolla hyväksyttyä, niin taas on halpa huolto.ripo kirjoitti:No nyt alkas olla huoltotarpeet haalittu, öljyt täytyy vielä käydä hakemassa varmaan motonetistä (olis sunilla maksanu 28e litra). Mutta mites nuo peräöljyt vielä, onkos näissä perässä mitään lukkoa vai meneekö ihan perus gl5.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tasauspyörästön öljyksi MB235.0 --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.0_en.htmlripo kirjoitti:Juu hyväksyttyä toki, mut minkälainen luokitus siitä purkin kyljestä tarviais löytyä?
Tai sitten hieman notkeampaa tavaraa MB235.15 merkkiliikkeestä --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.15_en.html