Späne kirjoitti:
Itselläni alkuperäinen 300tdt tehtaan koukulla ja otteessa 1500/750kg. Auto vm-91/92 ja ruotsin tuonti.
Jonka saa muutettua 2100kg mutta vaatii ehkä uuden rekisteröinti katsastuksen.
Katsastus asemalta kysymällä selviää jos sattuu asiasta perillä oleva katsastus mies olemaan paikalla.
Tuota en usko tai sitten katsastus setä luvannut aivan liikoja omilla luvilla.
EIhän se uskon asia olekaan. Sehä ei mua kiinnosta yhtään. Saksalaisessa sekä Ruotsalaisessa rekisteriotteesa luki 2100kg ja suomalaisessa lukee myös. Olen aina sitä nauranut kun saan coupella vetää 200kg enemmä ku Väyrysellä. Koukku on alkuperäinen tehtaalla asennettu malli.
Samat lukemat oli mun 320TE:ssä ja samanlainen koukku.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
... ja nämähän ei sitten aina mene otteen mukaan vaan sen mukaan millainen laki on ollut voimassa auton ensirekisteröintihetkellä.
Tämä tulee kysymykseen lähinnä nelivetoisten vanhempien autojen kohdalla, saattaa olla että perään voi laillisesti laittaa painavamman kärryn kuin otteeseen on merkitty.
Tuota en usko tai sitten katsastus setä luvannut aivan liikoja omilla luvilla.
EIhän se uskon asia olekaan. Sehä ei mua kiinnosta yhtään. Saksalaisessa sekä Ruotsalaisessa rekisteriotteesa luki 2100kg ja suomalaisessa lukee myös. Olen aina sitä nauranut kun saan coupella vetää 200kg enemmä ku Väyrysellä. Koukku on alkuperäinen tehtaalla asennettu malli.
Samat lukemat oli mun 320TE:ssä ja samanlainen koukku.
Tarkoitin vaan että tehdas ei ole hyväksynyt tuomosia painoja coupe/sedan malleille vaikka katsastuksessa ovatkin sen tehneet kolmessa eri maassa.
Mut kerran siinä niin lukee mikäs siinä, mut oikein se ei ole.
Eikä tuo minua haittaa niin kauan kun se on yksittäis tapaus eikä aleta väittämään että kaikilla coupella saa vetää sen saman.
Väyrysen vetopaino onkin väärä, pitäis olla 2100kg jos nyt sekin ei ole tollainen erikois tapaus ahvenanmaalta.
Autoni on -91 300 TDT, otteessa eikä trafin sivulla ei ole mainintaa vetopainosta.
Keskusteluista päätellen vetopaino saattaisi olla se 2100kg, eli saisin laillisesti kiskoa 1650kg painavan katiskan kotiin (tähän vissiin lisätään trailerin paino).
Yhdistelmän kokonaispaino jäänee alle 3500kg, riippuen trailerista, jolloin kortiksi riittää ABC+ pikku e.
Muokkaus: koukku on alkuperäinen irrotettava malli.
Olenko ymmärtänyt oikein?
WJ 4,7 -99
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96 -muutti Poriin
Auton käyttöohjekirjassa oli maininta 1500kg jarrullisesta. No ohjekirja on varmaan ollut samaa painatusta automallin alusta saakka.
Nettiautossa taisi olla kaikissa 300TDT:ssä 2100 kg. Jospa uskon siihen sitten.
Eipä sekään tietysti ole valtion virallinen kanta, mutta kelpaa nyt.
WJ 4,7 -99
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
850 T5 -96 -muutti Poriin