
ilmastoinnin ehjäys
ilmastoinnin ehjäys
eli potilaana automaatti-ilmastoitu lankku.ostaessa 2007 oli ilmastointi ollu jo vuoden toimimattomana kompuran mentyä rikki ja siinä tilassa se o vieläki
vaikka kompuran heti ostinki.nyt se ois kuiteski tarkotus ehjätä ja kysymys kuuluuki, että mahtaako tuosta saada toimivaa peliä laittamalla kompura paikalleen ja pohjapanssarin päällä olleet jotenkuten suojatut putket siihen paikalleen ja vaihtamalla kuivaimen.puhaltimien toimivuudesta ei oo mitään tietoa ennenkö ne testaa.vai meneekö suosiolla isommalla kaavalla höyrystin ynnä muut hilppeet vaihtoon?

S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Re: ilmastoinnin ehjäys
Tota sama kysymys mutta että auto ollu seisomassa kokoajan 2007 lähtien ja ilmastoinnin lauhdutin irti...antti86 kirjoitti:eli potilaana automaatti-ilmastoitu lankku.ostaessa 2007 oli ilmastointi ollu jo vuoden toimimattomana kompuran mentyä rikki ja siinä tilassa se o vieläkivaikka kompuran heti ostinki.nyt se ois kuiteski tarkotus ehjätä ja kysymys kuuluuki, että mahtaako tuosta saada toimivaa peliä laittamalla kompura paikalleen ja pohjapanssarin päällä olleet jotenkuten suojatut putket siihen paikalleen ja vaihtamalla kuivaimen.puhaltimien toimivuudesta ei oo mitään tietoa ennenkö ne testaa.vai meneekö suosiolla isommalla kaavalla höyrystin ynnä muut hilppeet vaihtoon?
Veikkaisin että täytyy ainakin huuhdella hyvin. Samallahan pesee niin, että lähtee kaikki vanha mahdollisesti r12 öljyt veke ja saa r134 sisään- Tietty tiivisteet ja kumiletkut uusiksi niiltä osin kun saa purettua järkevästi.
Että missäs ne ilmastointiukkojen vastaukset viipyy ?

http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%C3%A4 ... TE0802.pdf
Yhteensopivat öljyt R426A
http://www.skll.fi/yhdistys/www/att.php?type=2&id=37
Yhteensopivat öljyt R426A
http://www.skll.fi/yhdistys/www/att.php?type=2&id=37
Nojuu, mahtaako näillä onnistua saamaan viileää pariksi kolmeksi kesäksi vanhaan r12 järjestelmään jos vaihtelee kaikki tiivisteet mihin pääsee konehuoneen puolelta käsiksi. Vai joutuuko joka vuosi täyttelemään useammin?
r134 tulee kuulema läpi ja se öljypulma... Se siis huono vaihtoehto vaikkakin mahdollinen täysputsauksella ja tiivisteiden vaihdolla (letkut kanssa kuulema).
http://www.eurorefrigerant.com/14-r437a ... n49-ex-r12
http://www.eurorefrigerant.com/9-r422b- ... -cylinders
RS-24 ei ollu tuolla...
Halpaa on ja houkuttaa siksikin koska kylmäalan ammattilaisilla on näihin vanhoihin kovin nuiva asenne, ei tee mieli juurikaan ottaa edes puheeksi heidän kanssa. Edes tuttu kouluttaja ei ollut innoissaan, huonoja kokemuksia vanhoista autojen kylmälaitteista (vuotivat testissä ja ei saa pitämään ja on ahtaat paikat rassata yms...)
Teen itse ja jätän maksamieni verojen edestä hiili, cfc yms jalan, käden ja kyrvänjäljet maailmalle... Kun ei kerta nätisti kysymällä ja tinkaamatta jättämälläkään onnistu.
r134 tulee kuulema läpi ja se öljypulma... Se siis huono vaihtoehto vaikkakin mahdollinen täysputsauksella ja tiivisteiden vaihdolla (letkut kanssa kuulema).
http://www.eurorefrigerant.com/14-r437a ... n49-ex-r12
http://www.eurorefrigerant.com/9-r422b- ... -cylinders
RS-24 ei ollu tuolla...
Halpaa on ja houkuttaa siksikin koska kylmäalan ammattilaisilla on näihin vanhoihin kovin nuiva asenne, ei tee mieli juurikaan ottaa edes puheeksi heidän kanssa. Edes tuttu kouluttaja ei ollut innoissaan, huonoja kokemuksia vanhoista autojen kylmälaitteista (vuotivat testissä ja ei saa pitämään ja on ahtaat paikat rassata yms...)
Teen itse ja jätän maksamieni verojen edestä hiili, cfc yms jalan, käden ja kyrvänjäljet maailmalle... Kun ei kerta nätisti kysymällä ja tinkaamatta jättämälläkään onnistu.
Juu, enempikin kysymyksenä että olisiko se r22 vastine parempaa kuin r134a? Ja sit se että tossa r12 korvaavassa ei ollu painemittaria eikä letkua joten ei ole heittämällä itse täytetty... toisessa oli jo ne.et kirjoitti:Eka linkki mielenkiintoinen mutta tokaa en ymmärrä kun ei sitä ole autois käytetty.
Onhan tuolla iseon49 mukana isobutaani 3% joka ottaa öljyn mukaan ettei senkans pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta muuten ei ole jaksanut kyseinen aine kiinnostaa. Googlella varmaan löytää kokemuksia...
Vähän oudosti menee nois linkeis nuo kylmäainekoodit, mutta jos R422 on samaa kun tuolla linkis
http://www.skll.fi/yhdistys/www/att.php?type=2&id=37
R422A niin eiköhän kysees ole lähinnä pakkasiin tarkoitettu aine, eli puhtaiden kylmäaineiden suhteet täysin eri kun RS 24 tai Iseon 49 missä molemmis lähes 90% R134a ja butaani tai isobutaani sitomas vanhat öljyt kiertoon. Paisuntaventtiilin ja kompuran toiminta kyseenalaista erillaisella aineella.
Vedät kylmäpiirin alipaineeseen vuorokaudeksi ja töräytät kilon pullosta 2/3 sisään niin siinähän se ja jää vähän ens kesäksikin. Täyttäes tarvii puntarin jos tietää normi täytöksen määrän ja suhteen huoltokylmäaineelle verrattuna alkuperäiseen.
http://www.skll.fi/yhdistys/www/att.php?type=2&id=37
R422A niin eiköhän kysees ole lähinnä pakkasiin tarkoitettu aine, eli puhtaiden kylmäaineiden suhteet täysin eri kun RS 24 tai Iseon 49 missä molemmis lähes 90% R134a ja butaani tai isobutaani sitomas vanhat öljyt kiertoon. Paisuntaventtiilin ja kompuran toiminta kyseenalaista erillaisella aineella.
Vedät kylmäpiirin alipaineeseen vuorokaudeksi ja töräytät kilon pullosta 2/3 sisään niin siinähän se ja jää vähän ens kesäksikin. Täyttäes tarvii puntarin jos tietää normi täytöksen määrän ja suhteen huoltokylmäaineelle verrattuna alkuperäiseen.