220CDI, Green Monster.. Hehku pimeenä 40tkm jälkeen..
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
220CDI, Green Monster.. Hehku pimeenä 40tkm jälkeen..
Todii, taas se alkaa. Tai on jo alkanut. Isäni poissamenon johdosta auto palautui minulle. Emännän kanssa sitten päätimme syvässä hiljaisuudessa rakentaa tästä vielä auton. Lähtökohta oli kuitenkin sen verran hyvä ja jälleenmyynti arvo niin naurettava. Eiköhän me päätetty sitten että tästä tehdään vielä auto.
Noh, tästä se sitten lähti. Ensiksi mokoma kävi maalarilla ja takaluukku vaihdettiin vallan uuteen. Koska nuo purkuautojen pellit ovat kaikki lähinnä ruosteessa. Tyyppivika. Ei kestänyt kuin reilun vuoden kun tuli ruoste läpi, niin päätin sitten että uutta vaan. Noh on valmistaja muuttunut matkalla, niin eihän se istu samanlailla kuin entinen ja kaikkia pikku hilpetöörejä piti uusia että sai istumaan ees jotenkin. On näköjään tuo mersunkin taso pudonnut oiken reippaasti näissä varaosissa. Mutta ei ole ainakaan ruosteessa heti.
Alusta meni myös vaihtoon käytännössä kokonaisuudessa niiltä osin, mistä välystä löytyi, ainakin toivon mukaan, Herra Hotarin ja kumppaneiden toimesta, vaikka kuulinkin että vahinkokin pääsi käymään työntouhussa ja joku kätensä teloi.
Juurikin tämän vuoksi nämä alustahommat jätän ammattilaiselle. Oman kädet kun telon kunnolla, niin loppuu hommat. Siihen nähden nämä on halpoja remontteja, kun se että olen käsi paketissa puoli vuotta. tai pahempaa ja menetän sormia. Se olisi kallista.
Olihan siinä leimankin kanssa ongelmia, kun selvisi että aikoinaan 2010 syksyllä maalausta autosta oli maalauksen yhteydessä poistettu tyyppikilpi
niin sai siinä sitten vähän jokainen juosta konttorin väliä ja minä lopuksi veholla. Jännä juttu sinäänsä ettei kahteen vuoteen kyseistä hienoa tarraa kaivannut kukaan, mutta nyt sitten tuli ilmi muutoskatsastuksen alla että sehän sieltä puuttuu. Noh tuli tämä ylihintainen tarra sitten tänään tilattua.
Tuli myös maalarille kerrottua suurempaan ketutukseen.
Kuitenkin tälläinen tuli tästä minun EX dieselistä josta nyt tuli sitten meidän perheen toinen auto. Nykyään kun tarvitaan kahta autoa, tai noh tarvitaan ja tarvitaan. Ylellisyyttä lähinnä.
Perjantaille sain sopivasti ajan kulmien säätöön. aikaisemmat ajat olivat menneet. Olisi tietysti tässäkin pitänyt vähän ennakoida, mutta noh tälläistä sattuu.
Saksasta lähti uusi imusarja tilaukseen ja sitä tässä nyt odotellaan että
saisi vähän autoon puhtia, kun rupeaa muistuttamaan w124 250D ja 300TURBO välimaastoa. Ei hyvä. Ei ollenkaan.
Noh tässä yksi kuva tämän päiväsestä ryhdistä kun renkaat sojottaa minne sattuu..
Niin ja kohta pitäisi aloittaa mittariston purku, pitäisi saada tuo ajotietokoneen näyttö vaihdettua, kun ketuttaa toi vilkkuva hailee näyttö.
Myös tuolle rammarin näytölle pitäisi tehdä jotain. Lähinnä täysin pimeä jo.
Mietin kovasti jaksanko sen purkaa, vai vaihdanko vallan toiseen.
Dynavin kiinnostaisi kovasti, niin saisi nämä nykyäikaiset puhelimet toimimaan kunnolla autossa. Ei oikein lämmitä enään toi 6310I, vaikkakin
aikansa parhaita puhelimia.
Saa myös nähdä, että tarviiko nämä vaihtaa varastosta alle, kun siellä ovat paketissa pölyttymässä.. Vähän enemmän huulta.. Vanhatkin pitäisi saada jossain kunnostettua..
Noh, tästä se sitten lähti. Ensiksi mokoma kävi maalarilla ja takaluukku vaihdettiin vallan uuteen. Koska nuo purkuautojen pellit ovat kaikki lähinnä ruosteessa. Tyyppivika. Ei kestänyt kuin reilun vuoden kun tuli ruoste läpi, niin päätin sitten että uutta vaan. Noh on valmistaja muuttunut matkalla, niin eihän se istu samanlailla kuin entinen ja kaikkia pikku hilpetöörejä piti uusia että sai istumaan ees jotenkin. On näköjään tuo mersunkin taso pudonnut oiken reippaasti näissä varaosissa. Mutta ei ole ainakaan ruosteessa heti.
Alusta meni myös vaihtoon käytännössä kokonaisuudessa niiltä osin, mistä välystä löytyi, ainakin toivon mukaan, Herra Hotarin ja kumppaneiden toimesta, vaikka kuulinkin että vahinkokin pääsi käymään työntouhussa ja joku kätensä teloi.
Juurikin tämän vuoksi nämä alustahommat jätän ammattilaiselle. Oman kädet kun telon kunnolla, niin loppuu hommat. Siihen nähden nämä on halpoja remontteja, kun se että olen käsi paketissa puoli vuotta. tai pahempaa ja menetän sormia. Se olisi kallista.
Olihan siinä leimankin kanssa ongelmia, kun selvisi että aikoinaan 2010 syksyllä maalausta autosta oli maalauksen yhteydessä poistettu tyyppikilpi
niin sai siinä sitten vähän jokainen juosta konttorin väliä ja minä lopuksi veholla. Jännä juttu sinäänsä ettei kahteen vuoteen kyseistä hienoa tarraa kaivannut kukaan, mutta nyt sitten tuli ilmi muutoskatsastuksen alla että sehän sieltä puuttuu. Noh tuli tämä ylihintainen tarra sitten tänään tilattua.
Tuli myös maalarille kerrottua suurempaan ketutukseen.
Kuitenkin tälläinen tuli tästä minun EX dieselistä josta nyt tuli sitten meidän perheen toinen auto. Nykyään kun tarvitaan kahta autoa, tai noh tarvitaan ja tarvitaan. Ylellisyyttä lähinnä.
Perjantaille sain sopivasti ajan kulmien säätöön. aikaisemmat ajat olivat menneet. Olisi tietysti tässäkin pitänyt vähän ennakoida, mutta noh tälläistä sattuu.
Saksasta lähti uusi imusarja tilaukseen ja sitä tässä nyt odotellaan että
saisi vähän autoon puhtia, kun rupeaa muistuttamaan w124 250D ja 300TURBO välimaastoa. Ei hyvä. Ei ollenkaan.
Noh tässä yksi kuva tämän päiväsestä ryhdistä kun renkaat sojottaa minne sattuu..
Niin ja kohta pitäisi aloittaa mittariston purku, pitäisi saada tuo ajotietokoneen näyttö vaihdettua, kun ketuttaa toi vilkkuva hailee näyttö.
Myös tuolle rammarin näytölle pitäisi tehdä jotain. Lähinnä täysin pimeä jo.
Mietin kovasti jaksanko sen purkaa, vai vaihdanko vallan toiseen.
Dynavin kiinnostaisi kovasti, niin saisi nämä nykyäikaiset puhelimet toimimaan kunnolla autossa. Ei oikein lämmitä enään toi 6310I, vaikkakin
aikansa parhaita puhelimia.
Saa myös nähdä, että tarviiko nämä vaihtaa varastosta alle, kun siellä ovat paketissa pölyttymässä.. Vähän enemmän huulta.. Vanhatkin pitäisi saada jossain kunnostettua..
Viimeksi muokannut kryptonite, 11.6.2017 23:11. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onko facelifit, jos on niin menee about näin:
Mittaristo autosta:
- Paksun rautalangan päähän ehkä 3-5mm 90 asteen vinkkeli, jolla saat mittariston ulos. Vedät ensin toiset puolen ja sitten toisen. Youtuubista löytyy video jos tarvii.
- Irroita sähköpiuha ja sitten mittaristo kouraan ja sisälle
Mittariston purku:
-Irroita "lasi" ja muut muovit painettavista liittimistä sopivalla sisustan purku muovisorkalla.
-Irroita mittarien neulat mittarien akseleista. Ennen irroitusta katso mittarien akselien paikat, jotta saat neulat takaisin oikeaan kohtaan. Itse neulat lähtevät nostamalle ne suoraan ylöspäin irti. Ennen nostoa kannattaa alle tehdä paperista suoja, jolloin ei tule mittaritauluun jälkiä. Parhaiten irtoavat taas tuolla muovisorkalla, mutta jos ei sellaista ole niin sitten vaikka kahdella lusikalla. Ovat aikasen lujassa ja pitää nostauttaa aika kovasti.
-Tämän jälkeen saat mittaritaulun irti ja voit vaihtaa näytön.
Jos haluat treenata voit ostaa multa mittariston näyttöineen:
http://www.huuto.net/kohteet/mittaristo ... /267759787
Noista nuo 2 oikeanpuoleisinta ovat hyviä työkaluja koko hommaan:
... niin ja jos prefacelift niin Youtubesta löytyy video siihen
Mittaristo autosta:
- Paksun rautalangan päähän ehkä 3-5mm 90 asteen vinkkeli, jolla saat mittariston ulos. Vedät ensin toiset puolen ja sitten toisen. Youtuubista löytyy video jos tarvii.
- Irroita sähköpiuha ja sitten mittaristo kouraan ja sisälle
Mittariston purku:
-Irroita "lasi" ja muut muovit painettavista liittimistä sopivalla sisustan purku muovisorkalla.
-Irroita mittarien neulat mittarien akseleista. Ennen irroitusta katso mittarien akselien paikat, jotta saat neulat takaisin oikeaan kohtaan. Itse neulat lähtevät nostamalle ne suoraan ylöspäin irti. Ennen nostoa kannattaa alle tehdä paperista suoja, jolloin ei tule mittaritauluun jälkiä. Parhaiten irtoavat taas tuolla muovisorkalla, mutta jos ei sellaista ole niin sitten vaikka kahdella lusikalla. Ovat aikasen lujassa ja pitää nostauttaa aika kovasti.
-Tämän jälkeen saat mittaritaulun irti ja voit vaihtaa näytön.
Jos haluat treenata voit ostaa multa mittariston näyttöineen:
http://www.huuto.net/kohteet/mittaristo ... /267759787
Noista nuo 2 oikeanpuoleisinta ovat hyviä työkaluja koko hommaan:
... niin ja jos prefacelift niin Youtubesta löytyy video siihen
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No sitten menee samoilla neouvoilla alku, mutta näytön vaihto pitäsi olla vielä helpompaa...
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
joo tulikin jo korjattua.
täältä löytyi hyvä ohje.
http://www.grill.org/rodney/mclass/203cluster/index.htm
Nyt taas näkyy
Mitä tulee näytön vaihtoon niin mitään erikoisia työkaluja ei tarvita. 10min homma tuo on.
Mitä mittariston irroitukseen tulee niin käytin samoja hitsauspuikkoja
Jota olen käyttänyt 124 virtalukon irroituksessa.
Tässä tapauksessa kun puikot on työnnetty ja salpa
Vapautettu, niin piti kätösellä ottaa mittaristosta kii ja vetää.
Hienosti tuli ulos.
täältä löytyi hyvä ohje.
http://www.grill.org/rodney/mclass/203cluster/index.htm
Nyt taas näkyy
Mitä tulee näytön vaihtoon niin mitään erikoisia työkaluja ei tarvita. 10min homma tuo on.
Mitä mittariston irroitukseen tulee niin käytin samoja hitsauspuikkoja
Jota olen käyttänyt 124 virtalukon irroituksessa.
Tässä tapauksessa kun puikot on työnnetty ja salpa
Vapautettu, niin piti kätösellä ottaa mittaristosta kii ja vetää.
Hienosti tuli ulos.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
onko kenellekään ideaa, millä saisi silikoonisprayn pois muovista? Olen vaikka mitä myrkkyjä kokeillut. Onko mahdollista saavuttaa entistä mattapintaa laisinkaan? Tuo katkaisija rivistö 2038215858 on turhan arvokas vaihtaa tuon takia.
APS30navi on saman paskan peitossa, mutta se lentää kohta muutenkin koko autosta.
APS30navi on saman paskan peitossa, mutta se lentää kohta muutenkin koko autosta.
Viimeksi muokannut kryptonite, 14.6.2013 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
ei sulata, levitä ja pyyhi heti pois, mutta älä hankaa.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-6075
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-6075
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyseinen henkilö on nimimerkki HeinoJesse ja mun apupoikaKryptonite kirjoitti:Alusta meni myös vaihtoon käytännössä kokonaisuudessa niiltä osin, mistä välystä löytyi, ainakin toivon mukaan, Herra Hotarin ja kumppaneiden toimesta, vaikka kuulinkin että vahinkokin pääsi käymään työntouhussa ja joku kätensä teloi.
Onni onnettomuudessa ettei haava ollu lihakseen asti. mut 2x joutu töölössä kaymään käsi ortopedillä. Nyt jesse on jo duunissa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Sama miesRuoja kirjoitti:Niin se Hitlerin ja Leninin välissä syntynythotari kirjoitti:
Kyseinen henkilö on nimimerkki HeinoJesse ja mun apupoika
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onneksi ei pahasti käynyt.hotari kirjoitti:Kyseinen henkilö on nimimerkki HeinoJesse ja mun apupoikaKryptonite kirjoitti:Alusta meni myös vaihtoon käytännössä kokonaisuudessa niiltä osin, mistä välystä löytyi, ainakin toivon mukaan, Herra Hotarin ja kumppaneiden toimesta, vaikka kuulinkin että vahinkokin pääsi käymään työntouhussa ja joku kätensä teloi.
Onni onnettomuudessa ettei haava ollu lihakseen asti. mut 2x joutu töölössä kaymään käsi ortopedillä. Nyt jesse on jo duunissa
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niin ja tänään tuli auto käytettyä myös 4-pyörä suuntauksessa ja tuossa ehtoolla uteliaisuus heräsi ja testasin tuota jarrun puhdistajaa sitten tuohon keskikonsoliin. lähinnä nappeihin ja tuohon mankaan. Lähtihän se paska aika hyvin pois, mutta todellakin joutui hankamaan ihan olan takaa. En tiedä mitä paskaa se oli. Aivan kuin olisi ollut lakkaa. Lpuksi vielä pesin prestan muovi/nahka saippualla.
Ennen
jälkeen
Ennen
jälkeen
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tosiaan aikanaan kun ostin auton niin ne oli vain kiiltävät.sonikki kirjoitti:Onpa etovan näköinen tuo lähtökohta, siinä on taas joku urpo "nostanut" auton arvoa Yksi hyvä silikoonin tappaja on maalikaupassa myytävä rasvanpoistoaine, eikä oo ainakaan mulla sulattanu tai muutenkaan aiheuttanu mitään ei-toivottuja reaktioita
Sit kun kokeili kaikkia aineita niin sit kokonaisuudesta tuli noin järkyttävä.
Edellinen omistaja oli veholta kuulemma auton ostanut ja siellä oli toi kiiltävä paska ruuskutettu näin hän ainakin väitti.
Ja ei tuo ollut silikoonia. Jotain lakan tapaista se oli. Kerros oli paksu.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
varasin tänään ajan brilliant plus käsittelyyn. Torstaina pitäisi auto saada kunnon peilikiillon.
http://www.finikor.fi/finikor-palvelut/ ... liant.html
http://www.finikor.fi/finikor-palvelut/ ... liant.html
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Motoxin tehopesua taivaikka pinelineä, abaut 5-10% seos sumutinpulloon, vedä vyö ulos pitkäksi, sumuta pesuainetta pintaan, kynsiharjaa pehmeämmällä harjalla hinkkaat, mikrokuituliinalla pyyhit nihkeän kuivaksi. Toista kunnes puhdas.
Ja sitten kun ne on kuivat ja puhtaat niin spraysilikonia ruiskuttelet jokapaikkaan ja annat vetäytyä rullalle, vedät ulos, anna vetäytyä rullalle pari kertaa, liinalla pyyhit ylimääräiset pois. Ei kangertele ja takeltele sen jälkeen.
Ja sitten kun ne on kuivat ja puhtaat niin spraysilikonia ruiskuttelet jokapaikkaan ja annat vetäytyä rullalle, vedät ulos, anna vetäytyä rullalle pari kertaa, liinalla pyyhit ylimääräiset pois. Ei kangertele ja takeltele sen jälkeen.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eipä sillä väliä. CRC käy hyvin tai Motox tai ihan mikä vaan mitä hyllystä sattuu löytymäänkryptonite kirjoitti:No mikäs on paras silikooni spray hommaan? Crc silicone spray?
Kirkkaita ne kaikki on ja lähinnä pointtina saada pintaan samanmoinen pieni luikas kerros kuin ovitiivisteissä talvella. Vähentää kitkaa silloin kun vyö kerääntyy rullalle vyö vasten vyötä, samoinkuin liukuu paremmin niin sisäänpäin kuin ulospäin pitkin sitä ylempää kiinnepistettä. Ei sen ihmeempää. Toki myös hylkii likaa ehkä ihan karvan paremmin, ei pinty niin pahasti
Onhan noita ihan kankaille tarkoitettuja suoja-aineitakin olemassa jos tuntuu että likaantuu todella nopeasti, mutta ne on suurinosa hiukka hankalia käyttää ja maksaakin reippaasti enempi kuin ihan silikoonispray.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jopa on taas ammattimaisen kuuloista ... Onks kiillottaja joku pesula pk-seudulla kenties ? Ei ainakaan Jusslassa ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17