Jotain tarvikkeita hommattu ja kohde eli sprinter 208 cdi 2001 seisoo parkkipaikalla ulkona

Historiaa: Pari amatöörikorjaajaa on siitä yrittänyt vaihtaa suuttimen pohjatiivistettä (kupari) sillä tuloksella, että nyt on kaikki suuttimet uusittu dieselpajalla (vaikkei ehkä olisi tarvinnut) yks uusi ja kolmesta vaihdettu kärjet yms. ja hinta kallis. Ja pultteja poikennut kanteen ja helikoililla eka korjaaja yritti laittaa suuttimet takasin, ei toiminut. Seuraava korjaaja porasi helikoilit pois ja kierteet (8mm) kuulemma suoraan kanteen ja sekalaisilla "pehmeillä" erikoispulteilla kiinni, tämän tulos, kolme pitää yksi vuotaa. Kannen vaihto ollut tässä jo ainut vaihtoehto monille keltä oon kysynyt...
Älkää kysykö miksi noi korjaajat? Eka oli tutun tuttu ja sanoi olevan helppo homma, niin. Ja toinen sanoi suoraan ettei parempaan pysty, että seuraavaksi kansi vaihtoon.
Nyt tila se, että kylmänä ok, mutta lämmetessä ja kun paine nousee alkaa kolmos suutin supsuttamaan suuttimen juuresta.
Aion nyt parkkipaikallani yrittää tätä sillälailla, että purkaisin muut + venttiilokopan ja suuttimen pultin kierteet kannesta uusiksi wurtin kierreholkilla, sitä suositteli eräs vehon työnjohtaja ja myös dealeri valoi uskoa tähän hommaan, että voisi vielä onnistua ilman kannen vaihtoa ( kiitos siitä) , ja sitten mersun omilla 6mm pulteilla kasaan suuttimet.
Kysymyksiä on nyt jonkin verran mielessä, ja homman edetessä tulee varmaan lisää, eli teidän apua tarvittaisiin.
Suuttimet osaan purkaa, mutta siitä eteenpäin ei ole kokemuksia, jonkin verran periaatetta tiedän.
Eli ohjeita ja neuvoja tarvitsisi liittyen venttiilikannen purkuun ja kasaukseen( momentit, vinkit, ynnämuut ) kaikki tieto tervetullutta.
Laittelen lisää kuvia huomenna. Tarvikkeita hommailin viikonloppua varten, toivottavasti niillä pärjään.