600SEL -91 Meno hyytyy yläkierroksilla?

Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

600SEL -91 Meno hyytyy yläkierroksilla?

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Terveppä terve, tuli tuollaanen uusi hankinta hommattua, kun ei vielä v12 koneeseen ole päässyt tutustumaan.

Autossa sellaista vikaa että muuten pelittää komiasti mutta 4500rpm-> meno hyytyy kuin seinään(ns. ei jaksa kiertää ylemmäs),pykälä suuremmalle ja meno taas jatkuu hyvin siihen asti kun kierrokset n. 4.5trpm, kone käy aivan siististi ja muutenkin normaaliajossa toimii hyvin. Olen lukenut noista johtosarjapropleemista kyllä, mutta tössääkö niillä meno kokonaan? Puhelimessa kysyin myyjältä että eniten mua huolestuttaa se tekniikka, että sano nyt jos se nykii etten turhaa lähde junalla sinne asti koeajamaan ja totea nykimistä. Eihän mun pitänyt sitä ostaa jos jotain tekniikassa on, mutta auto oli muuten niin siistikuntoinen että oli pakko :roll:

Olisko jotain muita mahdollisia hyviä ehdotuksia vian korjaamiseksi? Maffit, Tulpat, Tulpanjohdot, virranjakajat, puola ym?? Onko tässä -91 ollenkaan katteja(jos olisi tukossa?).

Näistäkin taitaa saada jo jotain testerilläkin irti? Jos joku vaivautuis ottamaan töpselin päähän niin ei ilmaiseksi tarvitse ottaa.

Noi tulpat nyt vois huomenna vaihtaa ihan perushuolloksi kun ei varmaan montaa euroa maksa "nimittäin kappale".
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mitenkä ne imuakseleiden ennakon säätimet? Niidenhän pitäisi pyöräyttää kulmia eri asentoon siinä 5000 kierroken nurkilla. Tämä siis M104:ssä. En tosin tiedä, mitkä kierroslukemat on säädetty M120:lle. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Rele? :shock:
Ainakin edellisessä mallisarjassa (W126) releet ovat aika yleisiä vikakohteita :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Jos siinä olis katti (katit) tukossa niin kiihtys kuin anoppi kyydissä ja meno olis tahmeaa alakierroksillakin. Nim. 220Cn katti tukossa ja anoppi kyydissä :D
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kattien tukketumiselle vahva ääni täältä.

Otin ex 600sta vanhat katit pois niin koneeseen tuli vetoja ylös ihan helevetisti. :shock:
Toinen oli ihan ummessa.
Tuo kone on muutenkin herkkä kattien tukkeutumiselle. Kohta saa vaihtaa koko koneen.

Jonkinlainen vikatilakin taisi rajata kierrokset 4000-4500 paikkeille.

Staarilla selviää kaikenlaista kun alkaa tutkia.

Kunnolla toimiessaan aivan älyttömän hieno moottori.

Onko kyseessä tämä?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/5784584
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

On kyseessä tuo auto. Mitäs nuo öljynpaineet pitäs olla kuumalla myllyllä ja lämmöt maximissaan? Tossa lämmöt kyläpyörityksessä 80 seuraavan viivan kohdalla onko se nyt sitten 90 vai 100C? ja öljynpaineet on silloin tyhjäkäynnillä noin 1, mutta yhtäkkiä nollilla(anturivika?).

Jos sitä lähtis hakemaan öljyjä ja suodatinta ja muutenkin vähän tutkisi autoa enemmän.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Nojoo, castrolin öljyt ja alkuperäinen suodatin vaihdettu ja tulpat. tyhjäkäynti rupesi ihan hiukan ailahtelemaan tulppien vaihdon jälkeen, ei mitään isoja mutta huomaa mittarista hieman.

Öljynpaineet parani huomattavasti on tyhjäkäynnillä nyt n. 1.5bar. Toi nyppimishomma jäi, ykkösellä tuntuu vetävän lähes loppuun asti, mutta heti kun laatikko vaihtaa 2 jää nykimään. Koitin maffeistakin johtoja irrottaa tyhjäkäynnillä, tulos: Apukuskin puoli irti, ei minkään sortin vaikutusta käyntiin, kuskin puoli irti niin huomasi selkeän vaikutuksen käyntiin.? Jostain luin että jollain muullakin näin, onko siis ihan normaalia että apparin maffi irti ei vaikutusta käyntiin vai onko se silloin paskana? Katit tarkoitus ottaa seuraavana pois välistä ahdistamasta.

Autolla ei ole ajettu 2008-2013 välisenä aikana kuin 6000 kilometriä..
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-BENZ ... 43af800877 Pitääköhän noikin laittaa suoraa tilaukseen, miten voi olla mahdollista että on noin ilmainen ja muka vielä uusi osa.? mafshopissakin halpoja yleensä mutta sielläkin oli 259e :shock: E: Ei ollutkaan boschilaiset, selittää hinnan
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mitään valojako ei koetaulussa pala? Ja syttyykö ne kaikki kun kääntää virrat päälle...ASR:änkin valo :roll:

Meinaan että ainakin sähköinen kaasuläppä vikoineen aiheuttaa tuota nykimistä ja tuo E500:nenkin aikoinaan nyppii niin maan perkuleesti, kun kierrokset nousi "vetoalueelle" ja rauhoittui vasta kun kaasuläppä ja sytkäboxi vaihdettiin :? Mutta se kaasuläppä kyllä oireili muutenkin niin, että yleensä aamuisin kylmänä jäi asr valo palamaan ja auto hätäkäytöllä....hetken lämmettyään ja uudelleen käynnistettynä jäi valo pois ja toimii normaalisti, mutta tosiaan nykii kun kierrokset nousi sinne +4000r/min (tuossa M112:ssa niitä kaikkia on vielä kaksi :( )

Kannattaa kyllä ehdottomasti käydä merkkitesterin päässä ennenkuin tekee yhtään mitään (epämerkkiskannereilla ei tule kuin sinneppäin koodeja, joilla ei tee tuon auton kanssa mitään), koska lähes kaikki "oma-apu" on hukkaan heitettyjä euroja...varsinkin jos alkaa arvalla noita kassuläppiä, maffia, sytkäboxia vaihtelemaan :idea:

Suosittelen lämpimästi tuota MB-Huolto Koskista Nurmoosta 8) :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Juu sinne ajattelinki ajella maanantaina jos sais apuja. Ei pala valoja mittaristossa ja kaikki syttyy kun virrat laittaa päälle paitsi iskareiden jäykkyyssäätö. Ei näissä vissiin ole edes mitään moottorin vikavaloa? ainakaan ei silmään satu vai onko se justiin ASR sitten..? Kyllä toi vetää sinne lähes punarajalle kun vaan pitää kaasua pohjassa mutta meno hyytyy siinä 4000 jälkeen niinkuin seinään..
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ei muistaakseni ollut kuin jenkkiversioissa erillinen moottorin vikavalo....joka sekin kertoi lähinnä saastelaitteiden toimintahäiriöstä, mutta asr on tosiaan se minkäkautta suurin osa moottorin ohjauksesta kulkee ja sen palaminen kertoo että kaikki ei ole kohillaan koskien sytytystä, kaasuläppää, itse asr:ää, polttoaineen syöttöä ja nokkien ajoitusta....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Pysyvät vikakoodit: Nakutusanturi 1 tai 2 ja joka voisi tuon aiheuttaa Vaihteiston ylikuormitussuojakatkaisin S65/1, S65/2 ei sulje???

Pikaisesti googlettamalla näyttäis olevan tuossa loodan kyljessä? Eli vissiin vuotais..

E: Laatikon perässähän se oli ja "kummitulppaa" puristelemalla pursus öljy välistä joten vuotaa. Osat tulossa saksanmaalta toivottavasti loppuviikosta täällä että saa vaihtaa ja toivoa parasta. Jos näin pienellä kuntoon niin erittäin mahtava homma :twisted: Eli siis mun ymmärryksen mukaan laatikko vetää "vikatilaan" koska laatikon ylikuormitussuojakytkin vuotaa öljyä läpitse eikä saa näin tarpeeksi öljynpaineita(ko)?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laatikon ylikuormityskytkin on siinä kuskinpuolella laatikon etupäässä kaksnapainen johtoliitin.

Lootan perässä on kickdownin solenoidi.

Nuo nakutusanturit on syytä olla kunnossa kun ne säätää sytkää.
Vetojen puute voi johtua hyvinkin niistä.
Nuo on kyllä sitten melkonen savotta vaihtaa jos innostut niitä uusimaan...

Kuva

Tuossa kuvassa näkyy nakutusanturien kiinnitykset. Nuo neljä 8mm pinnapulttia lohkon puolien välissä.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Juu siinä kyljessähän se on mutta sitten se johto mikä siitä lähtee, toinen pää menee laatikon perään ja samanlainen palikka näyttää olevan sielläkin, jota puristelemalla pursuaa öljyä sieltä "kumihatun" sisältä ja siihen tulee jonkinmoinen öljyletkukin. Kyljessä oleva näytti ettei ollut vuotanut mitään.

http://www.mbpartsworld.com/showAssembl ... ly=1090715 Tuossa kuva ja tilasin osat 418-420

Jaa ompas kohtuu komiassa paikassa nuo nakutusanturien paikat, voi olla että jää itseltä vaihtamatta ainakin jos tuo "kuntoon" tulee ton katkaisimen vaihtamalla.


E: Näköjään tuossa tuo toinenkin http://www.mbpartsworld.com/showAssembl ... odel=16174 Pitäiskö mun tilata siihenkin suoraan tuo kytkin vaikka se ei vuoda päällisin puolin?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Jees eipä se tullut kuntoon tolla kytkimellä, vähän kuitenkin vielä vaivaa mitä lukee ulkomaan juttuja juuri samanlainen vika loodan kyljessä olevasta toisesta kytkimestä, joten joutuu ehkä vielä sen ja ne o-renkaat tilaamaan ja vaihtamaan että saa mielenrauhan siitä. Ei ollut kyllä isommin vuotoja kun otin sen eilisiltana käteen. Ei tullut enää vikakoodiakaan kytkimeen vaihdon jälkeen(poisti itte koodinkin vissiin?)

Muuten se taitaa noi nakuanturit, vai voiko noi virranjakajat tehdä häikkää yläkierroksille kun käy tyhjäkäyntiä hiukan "ailahtelemalla" eli seilaa noin max 100rpm, luulisin että se on noista virranjakajista/pyöriöistä, voin toki olla väärässä. En oo varma rupesiko tekemään tulppien vaihdon jälkeen tätä, kun kerkesin niin vähän ajamaan autolla ennenkuin tulpat vaihdettiin.

Eipä noita yli 4000rpm kierroksia tuu hirveästi käyteltyä, joten pärjää vallan mainiosti "vikaisenakin" mutta olis se ihan mukava kun toimis täydelliseti.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se alkaa kunnossa ollessaan vasta heräilemään siellä +4000rpm. :wink:
Vetää sinne 6200-6400 saakka mukisematta eikä veto hyydy. :twisted:

Jakajat kannattanee käyttää auki ja putsata sisäpuolelta. Raaputella paskat pois jakajan navoista ja pyörijän kärjestä.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Jees pitääpä käyttää ne kunnolla joku päivä auki kun kerkee. tänään katoin toisen kannen ja ei se nyt yhtäkkiä niin pahalta näyttänyt navat hiukan paskassa mutta ei pahoin omasta mielestä rapsuttelin puukon kärjellä vähän napoja.

Tuli tossa äsken kuvattua videokin tuosta miten se laittaa, eka veto 1-2 nostin kaasulta ku veto loppu ja toisessa vedossa kickdowni pohjassa "loppuun" asti [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PtpxYk-SUjM[/youtube]
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oliko tuossa 1:00 -1:10 kohdalla kaasu pohjassa?

Ei tuo kyllä vedä lähellekkään täydellä teholla tuossa.
Vetää 200kmh saakka tuollalailla kuten alussa 40-100kmh.

Se kattien/pakoputkien tukkeutuminen kannattaa selvittää mahdollisimman nopeasti ettei "pala" koko moottori.
Jos siellä ei ole tukoksia niin sitten perehtymään niiden nakutusanturien toimintaan.

Staarilla näkisi ajonaikana jos nakuanturit myöhäistää sytkää.
Normaaleissa ajotilanteissa niiden ei kuulu säätää sytkää mihinkään päin.

En enää muista näkikö sieltä ilmamäärämittarien virtaukset myös.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Oli kokoajan pohjassa 1.00-1.10. Täytyy varmaan seuraavaksi ottaa putket auki ja käydä vaikka testiajolla "käyrillä" jos niissä ei selvää tukosta näy.

Juu ainut missä tuo toimii kutakuinkin normaalisti on 0-80 ja sitten muuten alle 4000 esim. 100-180km/h menee ihan hyvin kun vedättää esim. 4:sella, tai siis ei nyt hyvin mutta kuitenkin kierroksiin nähden..

Koitin tossa eilen ottaa maffien johdot kummatkin irti ja käydä koeajolla, ei MINKÄÄNSORTIN vaikutusta mihinkään.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tuleeko sieltä pakoputkenpäästä mitä kun (apumies) polkasee paikoillaan rajottimeen? Alkaa kuulostamaan kyllä kattivialta. Jos ei 'tasaisesti' tukossa niin voi vaikka olla sopivasti lohjennut palanen irti kennosta ja se menee aina sinne putkeen tulpaksi kun kiihdyttää, mutta ei aina tai tiiviisti. C:ssä oli palanen hakkautunut lopulta putken muotoiseksi ja ei mahtunut laippaliitoksesta läpi eikä enää jarrutksissakaan tullut sieltä pois. MAF-anturin irroitus ei vaikuttanut kans mitenkään.

Tässä taitaa olla kattejakin kaksi niin vaikutus ei ehkä ole noin iso jos vain toinen on tukossa, mutta tuntuu sitten yläkierroksilla?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Ei ollut katit / putket tukossa, ennen katteja tehtiin luukut, ei mitään vaikutusta. Kun kävi vedättämässä kun kuului jotain ääniäkin luukut auki, kun veto loppui niin äänikin lähes kokonaan eli ei oikeastaan edes yritä mennä niinkuin ei saisi kaakkua.. Kuitenkin niinkuin videossakin kun 80 heittää kickdownin eli tiputtaa kakkoselle jossa jo kierrokset +4000rpm yrittää vetää hetken aikaa "normaalisti" ja sit hyytyy tonne 5300rpm nurkille, niinkuin olis hetken kerääntynyt menovettä?
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Staarin nokkaan kiinni ja ajelemaan. Sillä näkee ne nakutusanturit. Samoin kaasuläppien avautumiskulmat jos sattuu että jostain syystä poksit kääntää läppiä kiinni.

Lambda-arvotkin sieltä näkee mutta en nyt taas muista käyttikö se lambdojen signaalia täyskaasulla hyväkseen.

Niijja toki se polttoainesuodatin kannattanee vaihtaa. Tuskin on tukossa kun tuntuis että alkaa pätkimään jos löpön puutetta olisi. Tuohan ei pätki. Heittää vaan vetämästä.
Vai oisko tuo niin viisas että vähentää kaasua jos alkaa seos menemään laihalle.

Meneehän molemmille sytkäpokseille alipaineletkut? Ja letkuissa on alipaine tyhjäkäynnillä?
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Jos sytkäboxit noiden muovikoteloiden alla ja boschilaaset joihin keskelle/päälle tulee alipaineletkut niin niihin tulee tyhjäkäynnillä alipaine. Tossa videoa kuvatessa eilen huomasin että, ei suoranaisesti pätki, mutta tuolla yläkierroksilla niin että ei vedä, vetää, ei vedä jne. Pitää varmaan huomenna samalla vaihtaa tuo suodatin kun tiputetaankin meseä hiukan.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Sellanen kysymys että tietääkö joku pääseekö tollasella agv4500 lukijalla kiinni tälläseen autoon, tai yleensäkkään millään millä näkis jotain "livedataa" muutakuin starilla
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Todennäköisesti ei.

Moottorinohjaus on kyllä bosch:n valmistama joten possin testerillä mahdollisesti pääsee johonkin käsiksi.
Koodien oikeellisuudesta ei sitten ole takeita.
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Eipä sillä päässyt tosiaan joo. Taas tuli testailtua vähän "persdynolla" ja alkais olla omasta mielestä jopa vähän toiveita syöttöpuolen vikaan?

Elikkäs samat oireet kun ennenkin, mutta kun nostaa nopeuden esim 130 ja siitä antaa lipua sataseen ja yrittää polkaista kengän laattiasta läpi :D niin että loota heittää vielä kakkoselle niin vetää siitä n. 6000rpm(n. 100-130) asti hienosti? Eli niinkuin keräis vähän kaakkua talteen. Jos olisi ns. vikatila päällä niin ei kai se vetäisi ollenkaan noin suurilla kiekoilla. Bensansaantiviastahan ei välttämättä mitään vikaa lyö päälle?

Bensansuodatinkin hommattu mutta jäi vaihtamatta kun sille tuleva putki oli aivan ruosteessa ettei tohtinut vaihtaa ennenkuin saa sen putken. Äsken hain epätoivon riivaamana :roll: motonetistä STP Complete Fuel system cleaner aineen(Kun tutun amg toiminta hiukan parantunut samalla liemellä) ja heitin sen tankkiin, olis varmaan kyllä kannattanut sen suodattimen vaihdon jälkeen laittaa mutta sinne meni jo?

Tuolla kuitenkin ajettu TODELLA vähän viimeisinä vuosina ja todennäköisesti pääkaupunkiseudun ruuhkissa pienillä kierroksilla. Sain sen käsityksen myyjältä että ikinä ei olisi ottanut täyskaasuvetoja, uskoiskohan tuota, mutta kuitenkin, en usko että on minään rallivehkeenä ollut.

Varmaan seuraavana helpoin lyödä bensanpainemittari linjaan ja tienpäälle tai sitten staarin päähän ja kattoa muutkin samalla? Pitääs vaan saada auto johonkin mutta aikataulu,omat taidot ja kaikki muu ei täsmää aina ja ei kai tosta aineesta haittaakaan oo ja yrittänyttä ei laiteta. :roll:

E: Olikos näissä 1 vai 2 bensapumppua
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

8 koneissa pitääs olla 2 pumppua, mutta kuvien perusteella tässä olis jopa kolome. :shock: nehän on kohtuu heleppo testata jos vaan pääsee auton alle kattelemahan. Pitäis olla siistissä paketissa tankin alapuolella.
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jotenki mulla on semmonen muistikuva ettei mulla ollu 600ssa kuin yksi bensapumppu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ensimäinen mitä kannatta tehdä(jos ei ole varmuuta että on kunnossa)
on vaihta bensan suodatin(ja muutenkin huoltaa auto tulpat, muut putsarit)

käyhän se molemilla koneen puoliskoilla,
vieläkö tulee vika koodia nakutus tunnistimista
jos niin niin kauuan kun eivät ole kunnossa ei vetoja tule,
(ne voi laitta muualekin kuin sinne lohkoon esim laitaa vaan uudet johdon päähän johonkin sopivaan paikkan testauksen ajaksi ja sitten varovainen lyhyt tesit ajo, koodien luku poistuuko vika koodi vai onko vika boxsissa/johdoissa moottorin johtosarjahan on...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Suksipoika
Viestit: 231
Liittynyt: 10.6.2008 5:02
Paikkakunta: sjk

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Juu eipä ole taas ollut aikaa tehdä mitään kun yöt töissä ja päivät muksun kanssa ja sit ylijäämä aika pari tuntia pakko nukkua vaikka yleensä auto meneekin unien edelle.. Tulpat tosiaan vaihdettu ensimmäisenä päivänä ja bensansuodatin hommattu ja olis vaihdettukin jos putki olisi ollut "ehjä". Käyhän se kaikilla? ei vikakoodia sytkästä ja tuskin puolivireisenä noin hyvin silti vetäisi..

Lisäilyä kun jotain uutta keritty testailtua / vaihtaa..

Kerkeshän sitä jotain eli paineet mitattua paikallaan olivat ok 3-3.5bar, ei riittäny letkut että olisi ajonaikana saanut vahdattua, löytyi samalla syyllinen tyhjäkäynnin "seilaukseen" ja olikin vissiin aiheutunut tulppia vaihtaessa, eli alipaineletku joka menee kuskinpuolen imusarjan takaosaan vuoti / oli irti
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.

Star @ E-P
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suksipoika kirjoitti:Juu eipä ole taas ollut aikaa tehdä mitään kun yöt töissä ja päivät muksun kanssa ja sit ylijäämä aika pari tuntia pakko nukkua vaikka yleensä auto meneekin unien edelle.. Tulpat tosiaan vaihdettu ensimmäisenä päivänä ja bensansuodatin hommattu ja olis vaihdettukin jos putki olisi ollut "ehjä". Käyhän se kaikilla? ei vikakoodia sytkästä ja tuskin puolivireisenä noin hyvin silti vetäisi..

Lisäilyä kun jotain uutta keritty testailtua / vaihtaa..

Kerkeshän sitä jotain eli paineet mitattua paikallaan olivat ok 3-3.5bar, ei riittäny letkut että olisi ajonaikana saanut vahdattua, löytyi samalla syyllinen tyhjäkäynnin "seilaukseen" ja olikin vissiin aiheutunut tulppia vaihtaessa, eli alipaineletku joka menee kuskinpuolen imusarjan takaosaan vuoti / oli irti
jo pelkästään se irto letku voi rittää syyksi,
jos ei käy kaikilla niin ei vältämättä tule vika koodeja
jos on jostain syystä sylinterien lepuutus tilassa eli toimii kuten on siinä tilassa tarkoitus(tais tässäkin v12 konees se olla)
kohtalisen hyvin vetävät siinäkin tilassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”