katsastus ja laikka madallus
katsastus ja laikka madallus
elikkäs tuli tuommonen tenava taloon ja siihenhän oli köyhän miehen laikka madallus tehty kaikista jousista kierros kaks otettu pois ja katsastukseen pitäis mennä sitä nyt mietiskelin että pitäneekö ne uusia kaikki jouset vai sanooko katsastus mies mitään kun on lyhennetty jousia.
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: katsastus ja laikka madallus
Ei katsastusmies mitään sano vaikka olis pätkästä jousista pois. Omassa oli c:ssä oli kanssa laikka madalletut jouset ja nyt on eibachit alla paljon huonommin toimii alusta kun ennenjannuvaa kirjoitti:elikkäs tuli tuommonen tenava taloon ja siihenhän oli köyhän miehen laikka madallus tehty kaikista jousista kierros kaks otettu pois ja katsastukseen pitäis mennä sitä nyt mietiskelin että pitäneekö ne uusia kaikki jouset vai sanooko katsastus mies mitään kun on lyhennetty jousia.
se on vuosimalliriippuvaista, joku 90 luvun puolestavälistä tjsp oli se raja jonka jälkeen ei saa olla. Tarkemmin en muista mutta tenavaa se ei koske. W124 oli muistaakseni niin, että se koski ihan viimisiä, eli lähinnä avo ja farkku? joku 1996?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
milläne sen erottaa että mitkä jouset sielä on alla ... tuv todistuksia ne jossain kohti alkaa kyseleen mutta tuota vuosimallia en ees muista että koskaSergey kirjoitti:se on vuosimalliriippuvaista, joku 90 luvun puolestavälistä tjsp oli se raja jonka jälkeen ei saa olla. Tarkemmin en muista mutta tenavaa se ei koske. W124 oli muistaakseni niin, että se koski ihan viimisiä, eli lähinnä avo ja farkku? joku 1996?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Saa katkaista mikäli ei ole EY-tyyppihyväksynnän alainen. w201 ei ole.
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihta-
malla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai
muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa lyhentää.
Epäasianmukaisesti katkaistut tai käytössä katkenneet jouset on hylättävä.
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihta-
malla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai
muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa lyhentää.
Epäasianmukaisesti katkaistut tai käytössä katkenneet jouset on hylättävä.
S210 220 CDI -02
Hyvin on eukonkin tenavassa kelvannu black & decker-alustasarja useamman vuoden Joku virkaintoinen tuosta tietysti voi käydä nillittämää mutta sipaset vaikka maalia siihe katkaisukohtaa ettei ne paista silmää nii ei edes huomaa että on pätkästy eikä lähde edes ruostumaa niin herkästi.
CLK:hon ku muutoskatsastin alustasarjan nii ei edes kyselty TÜV:ja, inssi vaan sano että ei tästä kai haittaakaan ole ku löin lapun kouraan
CLK:hon ku muutoskatsastin alustasarjan nii ei edes kyselty TÜV:ja, inssi vaan sano että ei tästä kai haittaakaan ole ku löin lapun kouraan
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vanhahko aihe ylös, mutta pitääpi kysyä kun asia vaivaa:)
Mulla kanssa tenavassa tollanen laikkamadallus tehty joskus.. Viime vuonna katsastusmies ei mitään sanonut, mutta tämän vuoden kaveri kylläkin..
Sanoi että pitää käydä muutoskatsastamassa koska jousia vaihdettu/leikkailtu. Sano kanssa, että tän ikäsessä autossa ei mitään ongelmaa pitäs olla, kuhan kaveri jonkun lapun kirjottelee otteeseen.
Elikkä onko tietoa päästääkö kyseinen syynäri auton noilla jousilla läpi vai pitääkö käydä uudet jouset vaihdattamassa?
Auto siis -89 190E 2.0L
E: Kyllä meni sitten muutoskatsastuksesta läpi
Kiitokset vain kaikille vastanneille.
Mulla kanssa tenavassa tollanen laikkamadallus tehty joskus.. Viime vuonna katsastusmies ei mitään sanonut, mutta tämän vuoden kaveri kylläkin..
Sanoi että pitää käydä muutoskatsastamassa koska jousia vaihdettu/leikkailtu. Sano kanssa, että tän ikäsessä autossa ei mitään ongelmaa pitäs olla, kuhan kaveri jonkun lapun kirjottelee otteeseen.
Elikkä onko tietoa päästääkö kyseinen syynäri auton noilla jousilla läpi vai pitääkö käydä uudet jouset vaihdattamassa?
Auto siis -89 190E 2.0L
E: Kyllä meni sitten muutoskatsastuksesta läpi
Kiitokset vain kaikille vastanneille.
Viimeksi muokannut Elkxi, 28.11.2013 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yleensä ei kyllä pitäs puuttua kunhan a) autossa on maavaraa vähintään 8cm b) kun auto korista (ei tukivarsista tms) ylöstunkattuna jouset ei pääse putoamaan/heilumaan kupeistaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Niin se onkin, siel o oltava jo tosi lyhyet jouset että alkaa lonksumaan. MUTTA! oon huomannu että jotku punaset tosi matalat jouset ja ykkösen kumit, niin jousen saa juuri ja juuri käsin liikkumaan, olisko siinä syy? Liattaa kakkosen kumit ni on jo sen verra jämy ettei liiku.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Passattiin oli joku ennen minun omistusta laittanut jousisarjan ja ei ollut vuosi takaperin mitään sanomista katsastuksessa.
Mutta nyt huomasi uusi kaveri katsastuksessa jousissa numerot ja eikun hylsy.
Sitten täytyi etsiä kaikki tyyppihyväksytyt normit ja katsastus uusiksi.
Oli kyllä mielestäni aivan turha,kun oli vielä laitettu farkun jousi sarja sedaniin ja ei kyllä huomaa äkkiseltään onko edes madallus sarja.
Tuntui vähän rahastukselta.
Trafin sivuilta vielä etsin yhden paperin,jossa oli jotta jos madallus ei ole 20mm suurempi kuin alkuperäinen,mutta ei auttanut.
Oisi pitänyt maalata ne numerot mustaksi ,mutta kun ei ollut mitään tietoa numeroista koko jousissa.
Vetosivat turvallisuus sääntöihin,jos sattuu vaikka kolari.
Mutta nyt huomasi uusi kaveri katsastuksessa jousissa numerot ja eikun hylsy.
Sitten täytyi etsiä kaikki tyyppihyväksytyt normit ja katsastus uusiksi.
Oli kyllä mielestäni aivan turha,kun oli vielä laitettu farkun jousi sarja sedaniin ja ei kyllä huomaa äkkiseltään onko edes madallus sarja.
Tuntui vähän rahastukselta.
Trafin sivuilta vielä etsin yhden paperin,jossa oli jotta jos madallus ei ole 20mm suurempi kuin alkuperäinen,mutta ei auttanut.
Oisi pitänyt maalata ne numerot mustaksi ,mutta kun ei ollut mitään tietoa numeroista koko jousissa.
Vetosivat turvallisuus sääntöihin,jos sattuu vaikka kolari.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Punaset, siniset, viheriät ja muunkirjavat resoorit kannattaa mualata mustiksi, ei kiinnosta enää niin..
Velipoika kiskas händärillä korollan raatonsa kanttariin ja takatoloppa mutkille. Kävin purkulaanilta ensmäisen tarjotun tolpan ja räpöstin rotiskon taas jousilleen. Seuraavalla leimalla huno somi puhuva tummikkokatsuri kävi nyppäämässä pultusta kokeneempaa kolleegaansa kun yksi jousi on sininen, että alustasarjasta vissiin tars olla lappuja. Tää toinen syyniukko tuli kahtomaan ja totes vaan että jousiaki on erivärisiä niinku meitäkii katsureita, anna olla.
Velipoika kiskas händärillä korollan raatonsa kanttariin ja takatoloppa mutkille. Kävin purkulaanilta ensmäisen tarjotun tolpan ja räpöstin rotiskon taas jousilleen. Seuraavalla leimalla huno somi puhuva tummikkokatsuri kävi nyppäämässä pultusta kokeneempaa kolleegaansa kun yksi jousi on sininen, että alustasarjasta vissiin tars olla lappuja. Tää toinen syyniukko tuli kahtomaan ja totes vaan että jousiaki on erivärisiä niinku meitäkii katsureita, anna olla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu laikkamadalluksesta ei oo sanottu mittää,
Viime katsastuksessa katsuri ei huomannu edes keltaisia weitecin jousia,
edessä 1. kumit, takana 3. kumit.
Piti erikseen sanua että eiköhän me muutoskatsasteta nuo jouset.. Pitikin mennä sanomaan, tuli 2 turhaa prosenttia otteeseen
Viime katsastuksessa katsuri ei huomannu edes keltaisia weitecin jousia,
edessä 1. kumit, takana 3. kumit.
Piti erikseen sanua että eiköhän me muutoskatsasteta nuo jouset.. Pitikin mennä sanomaan, tuli 2 turhaa prosenttia otteeseen
® Mesen Porkkana-klubi
Joo kyl noi tekstit on tullu mullekki, mut ei ikuna mitään rosentteja oo kirjoteltu lappuun...blacklake kirjoitti:RoopeK kirjoitti:Prosentteja??!!! Jousista..?!!! Ei oo ikuna mun otteeseen tullu...
Oho. otteeseen tuli jotain tän tapaista: "autoon asennettu alustasarja" sit oli et kaaresta pyörännapaan 320mm
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ei niillä prosentaillakaan olisi yhtään mitään merkitystä kunhan on alle 50% ettei joudu maksamaan autoveroa uudelleen. Mutta haittaakos se autovero jos kyse on jostain 500-1000euron ritsasta?RoopeK kirjoitti:Joo kyl noi tekstit on tullu mullekki, mut ei ikuna mitään rosentteja oo kirjoteltu lappuun...blacklake kirjoitti:RoopeK kirjoitti:Prosentteja??!!! Jousista..?!!! Ei oo ikuna mun otteeseen tullu...
Oho. otteeseen tuli jotain tän tapaista: "autoon asennettu alustasarja" sit oli et kaaresta pyörännapaan 320mm
Itsekkin puhalsin ihan tarkoituksella punaisista HR:n jousista sen pehmeen punaisen maalin pois ja maalattiin mustalla epoxilla. Eipä tarvi mitään muutoskatsastuksia maksaa ja menee leimasta läpi semmoisenaan ilman että katsuri pahoittaa mielensä kirkkaista väreistä ja alkaa syynätä muualtakin innokkaammin.
Haittaa se, kun pitäisi maksaa uuden vastaavan autovero.AK47 kirjoitti: Mutta haittaakos se autovero jos kyse on jostain 500-1000euron ritsasta?
Ja pitäisi vielä vastata nykyisiä vaatimuksia
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Milläs perusteella uuden vastaavan kun kyseessä on vanha ritsa? Eipä nuista maahantuoduistakaan tarvi maksaa autoveroa tuollaisella perusteella. Vanhan maahantuonnin ja uudelleen verotetun vanhan kohdalla ei voi olla eroa, muutoin jommassakummassa tapauksessa oikeus ei todeudu ja silloin se ei voi olla lakikaan.teppo21 kirjoitti:Haittaa se, kun pitäisi maksaa uuden vastaavan autovero.AK47 kirjoitti: Mutta haittaakos se autovero jos kyse on jostain 500-1000euron ritsasta?
Ja pitäisi vielä vastata nykyisiä vaatimuksia