Mittariston näytössä häiriö
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mittariston näytössä häiriö
Mitähän ylimääräistä häppened taustavalojen vaihdossa mittaritauluun iltamassa vai paloiko vain yksi poltin lisää.
Kaksi vas. yläreunan poltinta oli palaneet, ja vaihdettiin kaikki neljä samalla kertaa. Nyt on pitkät kilometrit ja trippi kovasti himmeät. Vanha ei tahdo nähdä klaseillakaan.
Tässä pari viikkoa sitten otettu kuva.
Onko kilometreillä oma lamppunsa vai miten niihin tulee valo ?
Lämpömittari siinä alapuolella on ihan OK.
Tilanne on yhtä himmeä niin auton käydessä kuin seistessäkin nollausnupista näytön päälle napauttamalla.
Kaksi vas. yläreunan poltinta oli palaneet, ja vaihdettiin kaikki neljä samalla kertaa. Nyt on pitkät kilometrit ja trippi kovasti himmeät. Vanha ei tahdo nähdä klaseillakaan.
Tässä pari viikkoa sitten otettu kuva.
Onko kilometreillä oma lamppunsa vai miten niihin tulee valo ?
Lämpömittari siinä alapuolella on ihan OK.
Tilanne on yhtä himmeä niin auton käydessä kuin seistessäkin nollausnupista näytön päälle napauttamalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kolmen kokoisiahan siellä oli. 2W T10, 1,5W kiint.kantaisia ja 1,2W T5.
Eihän tältä kylältä löydy kiinteäkantaisia joten laitoin noita perinteisiä 1,2W tilalle noihin kilometrikohtiin (toinen tyhjänä kuvassa).
Ni eikös per.... Alkanu SRS palamaan.
En tiedä voiko johtua noista vai häiriintyikö muuten raplaamisesta.
Joka tapauksessa sammu hetkeksi ihan niinkuin pitääkin, mutta syttyy heti uudestaan ja palaa n. pari minuuttia ja sitten sammuu pois.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Niin tuo 1,2 on myös kiinteäkantainen, eikä suinkaan se lasikantainen T5. Se on vaan kulmikkaalla kannalla verrattuna noihin harvinaisempiin pyöreähkökantaisiin 1,5
On muuten aika nätisti merkattu takakanteen kaikkien lamppujen symbolit ja koot.
On muuten aika nätisti merkattu takakanteen kaikkien lamppujen symbolit ja koot.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Hyvä ! Kiitos taas neuvosta.
Seuraavaksi olisin just kysellytkin tätä tai ajattelinpa käydä huomenna Hartikaisella varmistamassa että jääkö valokin reistailemaan vaikka häiriö oliskin jo hävinnyt vai jääkö normaalisti vain merkintä muistiin tapahtumasta.
Taisin kyllä liikauttaa kys merkkivaloakin, kun kiristelin polttimoita.
Avain oli todella vaikka missä asennossa kun osa johdoista vielä irti. Valoa otin tupakan sytyttimeltä, radiota kuuntelin ja sitä vaille etten pyöräyttänytkin konetta.
124:lla olen nimittäin ajellut ilman mittaristoakin, mutta siinähän ei ole olenkaan niin paljon noita herkkiä härpäkkeitä.
Tämä on meillä sellaista kaksinpuhelua (minä kysyn ja sinä onneksi vastaat), että voitais tietysti keskustella yv:llä tai puhelimitsekin, mutta jospa tästä saa joku muukin vinkkiä tällä tavalla, eikä häiriinny.
Sellainenkin pikku ongelma on, että ratista on kulunut päällysnahka reiälle. Todennäköisesti peukalon kynnen kohdalta, ja ruopuu pikkuhiljaa lisää.
Ehjemmän vois ostaa joltakin, mutta vaihtamaan en kyllä itse ala, vaikken piippumiehiä olekaan. Nimittäin sillon viimeistään pussi pamahtaa ohjauspyörästä päin naamaa. Vaihtohan oliskin hyvä näytöstyö paikalliseen remppamiittiin , vai onko liian työläs .
Vai voisko joku nahkuri kertoa millä tollainen kolo kannattais paikata ?
Niin onhan tästä niämmä kuvakin:
Seuraavaksi olisin just kysellytkin tätä tai ajattelinpa käydä huomenna Hartikaisella varmistamassa että jääkö valokin reistailemaan vaikka häiriö oliskin jo hävinnyt vai jääkö normaalisti vain merkintä muistiin tapahtumasta.
Taisin kyllä liikauttaa kys merkkivaloakin, kun kiristelin polttimoita.
Avain oli todella vaikka missä asennossa kun osa johdoista vielä irti. Valoa otin tupakan sytyttimeltä, radiota kuuntelin ja sitä vaille etten pyöräyttänytkin konetta.
124:lla olen nimittäin ajellut ilman mittaristoakin, mutta siinähän ei ole olenkaan niin paljon noita herkkiä härpäkkeitä.
Tämä on meillä sellaista kaksinpuhelua (minä kysyn ja sinä onneksi vastaat), että voitais tietysti keskustella yv:llä tai puhelimitsekin, mutta jospa tästä saa joku muukin vinkkiä tällä tavalla, eikä häiriinny.
Sellainenkin pikku ongelma on, että ratista on kulunut päällysnahka reiälle. Todennäköisesti peukalon kynnen kohdalta, ja ruopuu pikkuhiljaa lisää.
Ehjemmän vois ostaa joltakin, mutta vaihtamaan en kyllä itse ala, vaikken piippumiehiä olekaan. Nimittäin sillon viimeistään pussi pamahtaa ohjauspyörästä päin naamaa. Vaihtohan oliskin hyvä näytöstyö paikalliseen remppamiittiin , vai onko liian työläs .
Vai voisko joku nahkuri kertoa millä tollainen kolo kannattais paikata ?
Niin onhan tästä niämmä kuvakin:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Halvalla pääsit. W220 ässästäni, kun luettiin vikakoodit ja vaihdettiin palanut sulake Veholla. Hintaa tuli vain 160€. Aika käsittämätön hinta, jos minulta kysytään.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37