jousien laikkaus
jousien laikkaus
Etupään laskeminen olisi seuraavana hommana niin onko kellään takaraivossa tarkkaa tietoa paljon yhden kierroksen poisotto laskee keulaa?
keulaa pitää laskea n. 4cm niin menis suht kohtuuella koko operaatio jos tietäisi että paljon otetaan suunnilleen pois että ei tarvi jumpata kovin monesti pois ja takas
ja jousikumithan meni 5mm välein niin oliko niissä se että laskee tuplasti sen vai juuri tuon 5mm?
keulaa pitää laskea n. 4cm niin menis suht kohtuuella koko operaatio jos tietäisi että paljon otetaan suunnilleen pois että ei tarvi jumpata kovin monesti pois ja takas
ja jousikumithan meni 5mm välein niin oliko niissä se että laskee tuplasti sen vai juuri tuon 5mm?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Jousikumeilla korkeus muuttuu suurinpiirtein paksuuden verran kertaa 2.
Omasta farkusta laikkailin jousia. Mulla oli normaali classiccia korkeampi alusta ja nappasin edestä ja takaa kierroksen. Edestä tuli ihan sopiva korko ( sport alustan vakio korko about?) takaa ei laskenut tarpeeksi niin nappasin puolen kierrosta lisää niin tuli hyvä.
Liikaa ei kannata napsia pois kun sitten ne on pilalla
Omasta farkusta laikkailin jousia. Mulla oli normaali classiccia korkeampi alusta ja nappasin edestä ja takaa kierroksen. Edestä tuli ihan sopiva korko ( sport alustan vakio korko about?) takaa ei laskenut tarpeeksi niin nappasin puolen kierrosta lisää niin tuli hyvä.
Liikaa ei kannata napsia pois kun sitten ne on pilalla
Näinhän se periaatteessa pitäisi olla, mutta käytännössä nuo on mulla ainakin laskenut lähemmäs sen kumin paksuuden. Mitään 4cm madalluksia on turha kuvitella saavansa pelkillä kumeillajolle kirjoitti:Jousikumeilla korkeus muuttuu suurinpiirtein paksuuden verran kertaa 2.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kertokaas miten madallusta tapahtuu enemmän kuin kumien välinen ero ??
eli jos on 5 mm matalampi kumi niin miks putoaa enempi
eli jos on 5 mm matalampi kumi niin miks putoaa enempi
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: jousien laikkaus
kierroksen ku ottaa pois, niin tippuu 3-4cm.Shatter kirjoitti:Etupään laskeminen olisi seuraavana hommana niin onko kellään takaraivossa tarkkaa tietoa paljon yhden kierroksen poisotto laskee keulaa?
keulaa pitää laskea n. 4cm niin menis suht kohtuuella koko operaatio jos tietäisi että paljon otetaan suunnilleen pois että ei tarvi jumpata kovin monesti pois ja takas
ja jousikumithan meni 5mm välein niin oliko niissä se että laskee tuplasti sen vai juuri tuon 5mm?